Yuri Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Joda, det er en del stater med 0% MVA. Hvis du kjøper via eBay skriver de stort sett: If you live in Pennsylvania add 8% sales tax. denna fant jeg på powernotebooks.com : Nevada Residents add applicable sales tax [ Denne Melding var redigert av: Yuri på 2002-09-11 15:09 ] Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: AldaZar skrev (2002-07-16 10:33):Er ikke Gaver oxo fritatt? Du kan få de du bestiller av til å skrive gave på :razz: Gaver er fritatt, men hvis avsender er et firma blir pakker konrtollert uansett. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 hvis man går til http://www.toll.no og finner tolltariffen som ligger der... så kan man lete seg fram....og finne om det er no toll på det... angående sales tax...så burde det vel ikke være sales tax på eksport...akkurat som det ikke er utgående mva når man exporterer fra Norge det er faktisk bedre å få det via posten...fordi da kan man utfylle fortolling selv på alnabru...og slippe annet enn selve forsendelsekostnaden :smile: Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hvis man f.eks. er på ferie og sender hjem en dvd-spiller eller en laptop til seg selv, hva skjer da? Her kan man jo både sende det som gave og/eller sette verdien under 500.- Noen som veit? Er dette lov/ulovlig ? Man kan jo sende maaaaange pakker også :smile: Lenke til kommentar
nikey Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hehe =) det har eg også alltid lurt på! Skal jo til statene om et par uker for å handle inn powerbook g4 800mhz, ibook 700 + insp 4150. tror ikke jeg greier å overbevise tollen at jeg hadde alle disse med meg bort hvis jeg blir stoppet Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Hvis du låner med deg en lik laptop og drar til tollen med den bærbare kan du få en toll-kvittering på at du tar den med deg ut... Og da er det bare å ta med en ny inn igjen :smile: Tror jeg :smile: Lenke til kommentar
nikey Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 wtf :smile: må du ha toll-lapp for ting du tar ut av landet? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 18:40, skrev nikey:wtf :smile: må du ha toll-lapp for ting du tar ut av landet? Ja. Tar du f.eks. med en liten tv i campingvognen til Sverige, så må du ha en lapp ellers kan den bli beslaglagt når du kommer tilbake. Idiotisk! Lenke til kommentar
nikey Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 OMFG! jeg som hadde tenkt å bruke "jeg-tok-med-meg-3-laptops" unnskyldningen hvis jeg ble stoppet =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå