Gå til innhold

Toll på Datautstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ohh... ehh på den prisutregningen så må dere ta med momsen på frakten..

 

dersom du finner varen på http://www.pricewatch.com/ det er den jeg kan anbefale (som prisguiden til hw.no) så er det IKKE lagt på moms, siden de har forskjellig moms ifra stat til stat...

 

btw: husk å skjekk hvilked post ferma de skal sende med, slik at de ikke sender det med "upc" eller hva det heter for det er noe helt psycho dyrt..

 

..oxo husk å si at de ikke skal legge på us mva, det er altids noen luringer som sitter på telefon linjene.

 

,,,det er faktis ikke så dompt å handle i usa no siden kursen er så lav.. :smile:

Lenke til kommentar

For å få en slutt på denne diskusjonen:

Toll = 0 kr. hvis du stikker bort til tollstasjonen og fortoller den selv :smile: (tror posten har et standardgebyr, og tollstasjonen tar 1,6 % hvis tollerne skal fortolle)

 

Mva: 24 %, Via firma: 7 % (investeringsavgift)

 

Frakt og sånt bestemmes av de som frakter..

 

Kurs: pr. dags dato: 7,33

 

Og ja, disse opplysningene er jeg 100 % sikker på...

 

Skal selv bestille en fra utlandet, usikker hva ennå..

 

Og ja, hvis du får dem til å sende den som en gave (mindre enn 500) eller bøker eller noe sånt, så slipper du momsen, blir du tatt, blir det dyrt, men tollerne har henda fullt opp, så du er uheldig hvis du blir tatt...

 

Angående moms i statene, så er det avhengig av hvilken stat du er i.. Pennsylvania 6%, Delaware 0%, men tviler sterkt på at det er mer enn 8% i noen av statene..

 

[ Denne Melding var redigert av: Savage på 2002-07-19 21:46 ]

Lenke til kommentar

Jeg må nevne at jeg har prøvd å kjøpe diverse i usa, men de fleste tar ikke lenger imot kunder utenfor usa/canada området. Jeg prøvde så å bruke en freight forwarder (få det shippet til et lokalt pakkefirma som kunne sendt det til meg), men det viste seg at de som ikke tok utenlandske kunder heller ikke tok Visa fra utenfor "uniten".

 

Alternativet var vist American Express for de ha et felles datasystem for hele verden, altså ikke brutt ned på land. De fleste større shopper ringer nå opp Visa og sjekker at shippingadressen er registrert på kortet, og for norske Visa må de kontakt med Norges-kontoret i Oslo, noe de ikke gjør.

 

Etter å ha forsøkt noen steder ga jeg opp. Noen andre som har vært borti noe sånt ??

- er et par ting jeg gjerne skulle hatt som det ikke er mulig å få tak i her.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 19:11, tivolieselet skrev:


btw: husk å skjekk hvilked post ferma de skal sende med, slik at de ikke sender det med "upc" eller hva det heter for det er noe helt psycho dyrt..


 

Dersom du ikke vil ha pakken fort, da...da kan det være fint med UPS. Prisen er som regel høy fordi den inkluderer både frakt og forsikring av pakken. UPS fortoller dessuten selv, og sender faktura til deg etterpå, så blir ikke pakken forsinket i påvente av betaling av gebyr slik som hos SneglePosten Gnoreg B/A..:smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...