maslaksen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg har telenor online ADSL som ISP. Jeg bruker et zyxel modem som telenor har sperra alt av konfigureringsmuligheter til virker det som.. :| Jeg deler internetttilkoblingen ved hjelp av en SMC router. Men til det som er problemet. Jeg får ikke brukt p2p progremmer, steam og lignende. Jeg har prøvd å lage en virtuel DHCP server, men funka dårlig.. Noen andre som har problemer med telenor sitt abonnement og steam eller evt p2p programmer? Noen som har tips om hva jeg skal gjøre? Er så irriterende å ikke få spilt yndlingsspillet bare pga en dritdårlig ISP.. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Zyxel modemene fra telenor er nettop det, et rent ADSL modem, og har derfor ingen konfigurasjon. Kan være en brannmur som sperrer deg ute fra nett. I såfall ligger denne på routeren din, eller på PC-en din. Hvis du ikke får brukt noe av det du sier, har du trolig bare fått begrenset internettilgangen din p.g.a. virus eller viruslignende trafikk på linjen din. Kontakt kundeservice på 05000 for å evt. få bekreftet/avkreftet dette. Du kan også lese mer på www.online.no/abuse Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg har prøvd både å skru av brannmuren i ruteren og å åpne de aktuelle portene til henholdsvis steam og til limewire. Men uten hell.. Jeg har også prøvd å reboote ruteren og reinstalert programvare UTALLIGE ganger. Hvilken epost adresse skal jeg klage til? Jeg har ingen virus eller noe på pcn, så det må være noe annet enn at jeg har "misbrukt" linja. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Leste du i det heletatt hva som sto på den linken? Du kan kontakte telenor via kontaktskjema her. Evt ring kundeservice. 05000 teknisk support har oppe til 22! Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Joda. Er ikke like greit å fa med alt Siden det er oppe til 22 rekker jeg ikke i dag. Tar jo 2 år å komme gjenno;) ON TOPIC: Sendte en mail til telenor. Håper de kan hjelpe meg. Uansett takk for hjelpa Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Joda. Er ikke like greit å fa med alt Siden det er oppe til 22 rekker jeg ikke i dag. Tar jo 2 år å komme gjenno;) Ryktene sier at det er 0 kø der nå.. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Fant noe merkelige greier.. Når jeg skriver inn ipconfig i command får jeg opp en kategori som heter 'Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface'.. Noen ideer? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare ringer dem? Joda. Er ikke like greit å fa med alt Siden det er oppe til 22 rekker jeg ikke i dag. Tar jo 2 år å komme gjenno;) Hva er dette for noe tull? Køen er minimal hos telenor. De har faktisk fått et veldig godt kundeservice opplegg. Jeg tror faktisk at det kan være routeren som er problemet. Du sier du har åpnet porter. I en router så kan man ikke "åpne" porter. Man må videresende port informasjonen til en bestemt PC. At du ikke kommer inn på steam etc. betyr jo at portene er stengt. Slik skal det teoretisk sett ikke være uansett. Da denne ikke krever direkte kontakt med portene som skal ut på nettet. Har du sjekket at det ikke er en brannmur i Windows som blokkerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå