eminate Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Blir minnekortet i et kamera eller kameraet påvirket hvis det ligger sammen med en mobiltelefon? Vet jo at det er mange mobiltelefoner som har minnekort, så disse bør vel tåle stråling? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Strålingen fra mobiltelefoner er så vidt jeg vet "elektromagnetisk stråling". DVS. at den kanskje påvirker magnetlagringsenheter? For eksempel harddisker, disketter eller bånd. Tipper at flashminnekort tåler det fint Men Microdrive-kort er vel magnetlagring? I så fall hadde jeg kanskje vært forsiktig med slike og stråling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Siden man kan bruke minnekort i mange mobiler vil jeg gå sterkt ut i fra at vanlige flashminnekort tåler elektromagnetisk stråling. Herr Brun Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Minnekortene skal tåle dette , samt slik gjennomlysning som er på flyplasser o.l. Bladet Digitalfoto hadde en morsom test av minnekort for en tid tilbake , der kortene fikk gjennomgå med fall , ekstrem varme , ekstrem kulde og en runde i vaskemaskinen. Det morsomme var at alle kortene tålte alt dette bortsett fra Microdrive. Så minnekortene er noe av det tryggeste man kan ha bildene på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå