hoika Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kjenner noen til et mindre (helst det man gjerne kaller utra kompakt kamera) med samme spesifikasjoner som E550. Særlig vidvinkel og manuelle instillinger er viktig. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ricoh Caplio R2 har god vidvinkel, er noget mindre men er ikke sikker på udvalget af mauelle funktioner. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Har vurdert Capilo R2, men jeg savner en gjennomsiktssøker. Informasjon om kameraet er også ganske vanskelig å finne. I tillegg til dette synes jeg også prisen er noe høy. Hadde håpet på å komme meg under 3000 NOK inkludert 256 MB minne (ca 200 NOK). Lenke til kommentar
Mr.Graham Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Fujifilm FinePix F810 er jo det samme kameraet, bare i en annen innpakning. Har såvidt jeg vet samme optikk, brikke og funksjoner. Den er mer kompakt, men koster jo nesten 1000 kr mer også. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 F810 blir litt for dyr for meg. Innser etterhvert at jeg kanskje må være villig til å fire litt på kravene når det gjelder manuelle innstillinger. Og heller nøye meg med eksponeringskompensasjon og manuell hvitbalanse. De viktigste kriteriene blir da: Pris (maks 3000 med 256 MB minne) Størrelse (kompakt, cirka 8*5*2,5) Eksponeringskompensasjon og manuell hvitbalanse Skjerm på minst 1.8" Vidvinkel (helst 28mm, og ikke stort mindre enn 35mm) Gjennomsiktssøker (er litt redd for å "bare" ha LCD skjerm) For uten dette er det selvfølgelig viktig med bildekvalitet, batteri osv. Har sett på blant annet Casio EX-Z55, Ricoh Capilo R2 (Rv1), Nikon Coolpix 5600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå