Gå til innhold

Er dette et bra kjøp? 13.400. Dell Dimension 8400

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en pc på dell.no, har fått et tilbud på 13.400 på full pakke, med følgende spec:

Intel® Pentium® 4 prosessor med HT-teknologi 640 (3.20GHz, 2MB cache, 800MHz FSB)

2048MB Dual Channel DDR2 400MHz [4x512] Free Upgrade

250GB (7200rpm) SATA harddisk med 8MB DataBurst™

256MB Nvidia Ge Force 6800 (jeg har radeon 9700 fra før)

Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM flatskjerm med høydeinnstilling

16x max. DVD+/-RW og 48x CDRW

Dell™ A425 midnattsgrå høyttaler med subwoofer

basis pakke: 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag

+ masse småting som windows home edition, works, mus/tastatur osv.. Men det er bare standar greier.

Er dette et bra kjøp? Prisen er inkl. mva. frakt osv.. Blir på ca. 14.000 inkl. printer.

Endret av Cranie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt et bra kjøp

Er ikke akkurat fan av intel pentium prosessorer jeg da, men...

Det er en bra maskin, både til spilling og alt det andre du skulle drive med ;)

Tror dessuten ikke du trenger mer enn den pakka inneholder :-)

Lenke til kommentar

Det er absolutt et bra kjøp

Er ikke akkurat fan av intel pentium prosessorer jeg da, men...

Det er en bra maskin, både til spilling og alt det andre du skulle drive med ;)

Tror dessuten ikke du trenger mer enn den pakka inneholder :-)

edit: oops, dobbelpost :blush:

Kan en moderator slette denne? :ermm::whistle:

Endret av Patch
Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg helt klart kunne fått en bedre pris hvis jeg hadde valgt ut enkeltdelene selv og bygget pc. Men jeg kan ikke akkurat skryte på med det kompetansenivået. Har gjort dette uten hell (for å si det mildt) en gang før, og jeg liker også godt den 3 års servicepakken.

Lenke til kommentar

Du kan jo sammenligne selv, med f.eks. komplett.no sin "dinside" maskin. Den er 4000 kroner billigere (kr. 9490,-) Største forskjellen ligger så vidt jeg kan se i HD størrelse og skjermkort, i tillegg til prisen da selvsagt.

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

NorthQ Strømforsyning Silent 400W

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3

Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Sony DVD-brenner DWD23AB2 IDE Bulk sort

Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD,

Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv,

Keytronic Multimedia Tastatur,

LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver

Creative SBS240 Bulk (White Box)

Garanti 3 år - Sende inn,

Support 3 år - Komplett sin egen support

Lenke til kommentar

Var nok flere forskjeller der.

160 gb vs 250 gb

17" vs 19"

1 gb ram vs 2 gb ram

(alle punktene er viktig for meg)

Den du satte opp har bedre skjermkort, men har et skjermkort som duger til mitt behov fra før som sagt (radeon 9700)

Jeg vil også tro (mulig jeg tar feil) at dell sin dagen-etter-på-stedet-support er bedre enn komplett sin.

Lenke til kommentar

okei.. er garantert den billigste versjonen, ser ut som det faktisk er UTEN tv-ut.. *grr* Men som sagt, mitt radeon kort duger i MASSEVIS til mitt behov, det heftigste jeg begir meg utpå er cs 1.6.. hehe

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor du spør. Jeg skal ha ny PC fordi den gamle er fullstendig på trynet. Det er en amd 1500++, 512 mb ram, 80 gb hd. 17" gammel sliten skjerm. Den har jeg bygd selv, det var veldig lite velykket. Den er veldig ustabil og kan finne på å slå seg av helt uten videre. Har prøvd å formatere osv.. osv.. Men den er fra 1 sekund like treig med splitter ny windows installasjon. Derfor skal jeg ha ny, og jeg kjøper ikke ny pc veldig ofte (som du kanskje ser av mitt behov) Men jeg kjøper bra PC når jeg først kjøper. Ser for meg at en 3.2 ghz med 2 gb ram burde holde ganske lenge for min del(l) hehe..

Jeg har også bestilt 10 mbit linje (muhahaha) og driver mye med nedlasting. Bruker den til alt mulig, nedlasting, surfing, photoshop, musikk, film osv.. osv..

Men for all del, forslag mottas med stor takk. Ingenting er bestilt enda.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvorfor du spør. Jeg skal ha ny PC fordi den gamle er fullstendig på trynet. Det er en amd 1500++, 512 mb ram, 80 gb hd. 17" gammel sliten skjerm. Den har jeg bygd selv, det var veldig lite velykket. Den er veldig ustabil og kan finne på å slå seg av helt uten videre. Har prøvd å formatere osv.. osv.. Men den er fra 1 sekund like treig med splitter ny windows installasjon. Derfor skal jeg ha ny, og jeg kjøper ikke ny pc veldig ofte (som du kanskje ser av mitt behov) Men jeg kjøper bra PC når jeg først kjøper. Ser for meg at en 3.2 ghz med 2 gb ram burde holde ganske lenge for min del(l) hehe..

Jeg har også bestilt 10 mbit linje (muhahaha) og driver mye med nedlasting. Bruker den til alt mulig, nedlasting, surfing, photoshop, musikk, film osv.. osv..

Men for all del, forslag mottas med stor takk. Ingenting er bestilt enda.

Som folk sier her så kan du få en bra pc til den prisen hvis du bygger selv. Og hehe du trenger ikke å bygge den selv det kan du eventuelt få netshop eller Komplett til å gjøre for deg. Bare for å komme med et tips til deg når det kommer til den pc du har nå så kan det nok være Strømforsyningen din som er ustabil hvis pc din skrur seg av sånn helt uten videre av og til. Var ute for lignende problem med en pc til ei jente. Hun hadde q-tec strømforsyning og de er som sagt kjent for dårlig kvalitet .

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Hvor stort forskjell snakker vi om ca? Med samme specs? Og får den bygd sammen, inkl frakt? Hvis det er mye så vil jeg selvsagt vudere dette. (må si jeg er småforelska i designen på dell sine flatskjermer)

Lenke til kommentar

Du sier du spiller minimalt med krevende spill men laster ned en del. skal prøve å sette opp en pc som kansje passer dine behov samt varer lenge.

Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Asus EN6800 GeForce 6800 256MB DDR PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

2stk. Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99 Skjerm,Silver

Her har du GODE klokkings muligheter og en hel del av plass.

skjermkortet drar alle dagens spill og vil også etter min mening dra de fleste spillene neste år ? :)

Lup

Total pris : Totalt: 11.731 kr

edit: glemte brenner og disket stasjon, men det har du sikkert fra den gamle pc'n ?

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

Tilsvarende system koster ca 15000 på Kompletts PC-bygger, og da med en dårligere 19" skjerm (LG). Men hvorfor har du valgt både DVD-brenner og CD-brenner, du trenger da bare DVD-brenneren?

Ellers ser det greit ut, tror ikke du får tilsvarende system (ferdigbygd) billigere på noen andre websjapper.

Lenke til kommentar
Du sier du spiller minimalt med krevende spill men laster ned en del. skal prøve å sette opp en pc som kansje passer dine behov samt varer lenge.

Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Asus EN6800 GeForce 6800 256MB DDR PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

2stk. Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99 Skjerm,Silver

Her har du GODE klokkings muligheter og en hel del av plass.

skjermkortet drar alle dagens spill og vil også etter min mening dra de fleste spillene neste år ? :)

Lup

Total pris : Totalt: 11.731 kr

edit: glemte brenner og disket stasjon, men det har du sikkert fra den gamle pc'n ?

Diskettstasjon trenger jeg ikke, men dvd-brenner og dvd-rom vil jeg ha. Jeg skal også ha 19" flatskjerm. Hvor er ram`en forresten? (mulig jeg er blind)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...