Oddbear1 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg har problem med at maskina henger seg av og til. Spesielt skjer dette når den gjør noe som er krevende spiller spill med masse grafikk eller ser på Divx osv... Vet noen hva dette kan skyldes. Virker som om maskina blir mer stabil når jeg setter opp volten?? Hvor mye bør de foskjellige spenningene (volt) være stllt inn på?? Ganske irriterende at maskina henger seg når man spiller PCW osv =) Spesifikasjoner: AMD xp1700 768mb pc2100ddr ram gf3 ti200 asus Abit kg7 hovedkort SB LIve 5.1 WD 120GB 8mb cache HD Plextor 401240 brenner Pioneer DVD +noen kabinett-vifter MVH Oddbear1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Oddbear1 skrev (2002-07-16 01:35):Jeg har problem med at maskina henger seg av og til.Spesielt skjer dette når den gjør noe som er krevende spiller spill med masse grafikk eller ser på Divx osv...Vet noen hva dette kan skyldes.Virker som om maskina blir mer stabil når jeg setter opp volten??Hvor mye bør de foskjellige spenningene (volt) være stllt inn på??Ganske irriterende at maskina henger seg når man spiller PCW osv =) Er tempen på cpu'en for høy. Lenke til kommentar
Oddbear1 Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Nei den ligger på rund 40c Hovedkort ligger på rundt 25c og powersupply rundt 45c. Det er vel ikke så varmt?? Men kan det vikke være bios innstillinger eller no? Registrere Ram brikker? MVH Oddbear1 Lenke til kommentar
Olabil Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Ser du har abit HK. Tipper det kan være IRQ-konflikt. Sjekk i oppstarten at ikke alle enhetene dine kjører på samme IRQ. Isåfall bør du bytte om på rekkefølgen på PCI-kortene. Du kan jo først se om ting blir bedre ved å "nappe ut" alt annet enn skjermkortet! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 for å sjekke hvilke enheter som bruker hvilke irqer så trykker du start -> all programs -> accessories -> system tools -> system information, oversikt over irquene ligger i hardware resources -> IRQs Lenke til kommentar
Oddbear1 Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Hmm sjekka disse IRQ tingene. Det er ganske mye som har samme IRQ. Bla annet skjermkort, lydkort og nettverkskort er på samme IRQ? Hva gjør jeg?? MVH Oddbear1 Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Det du gjør, er å forandre på IDE kablene til CD-Rom harddisk og evnt andre enheter, har gjordt det selv på 3-4 maskiner som hang seg uten grunn og det gjorde susen, det er tydeligvis et og annet konflikt område med de kablene som er "snåle", PRØV det, bare forandre litt på oppsettet med kablinga til Cd-rom,hd osv... Mvh boza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå