Gå til innhold

Offisiell beklagelse til Lokaltog

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Dere og plagiat, det er så latterlig.

Særs enig med deg, LoS.

En av grunnene til at jeg holder meg lite inne på Web-forumet er nettopp alt snakket rundt dette her.

Jeg er også ganske lei av alle footerne rundt om som sier «COPYRIGHT TO ME! DON'T COPY, I'LL SUE U!».

Åndsverkloven eksisterer enten footeren gjør det eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drange_net: Vi snakker ikke mye om plagiering i forhold til hvor mye prat det er her ellers. Det kommer opp en sak i ny og ne.

Og ja - greit at du er lei av copyright-notiser, men det er fullt lovlig å minne de besøkende om rettighetene du innehar om du mener det er lurt.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at jeg holder meg lite inne på Web-forumet er nettopp alt snakket rundt dette her.

Alt snakket? Vel, dette er vel første gang det er diskutert innholdsplagiat her. Og det er LENGE siden forrige diskusjon om designplagiat.

Er det én ting jeg virkelig hater når jeg er ute og surfer på det store, vide Internettet, så er det folk som har bilder av to venner og litt personlig info og dynger på med sånne fæle «Copyright © 2004 Trond-Olaf Nilsen from Uppigard. All Rights Reserved Worldwide.»-notiser. Overalt.
Om du finner innholdet på hjemmesiden min så interessant og/eller fascinerende at du velger å sitere meg et annet sted så er det helt OK, så lenge du gir meg kreditt for det.

Synes det står ganske tydelig på hjemmesiden min, jeg.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ikke ødelegg moroa, det er ikke ofte folk har to så ulike synspunkter i denne delen av forumet! :p

Hehe, joda. Men alt jeg ville var egentlig bare å skvære opp med deg da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kunne vel egentlig stengt denne tråden for lenge siden.

Har spurt etter det, men ser ut til at moderatorene sover... :ermm:

Lenke til kommentar
"Å nei, det er en S i det nittifjerde ordet på ITavisen.nos forside, den er jo helt klart kopiert fra min side!"  :realmad:

Slående argument. Well played.

@drange: Alt snakket..? Om du kanskje hadde vært her litt mer, så hadde du sett at det ikke er så mange som du av en eller annen grunn har funnet ut at du skal påstå. Du sier jo det selv, du holder deg ikke her spesielt mye, men du vet tydeligvis alt om innholdet i trådene her..?

@LoS: At personer innenfor samme gruppe/kultur har mye lik tankegang er allmenn kunnskap. At en gruppe her på WDS praktiserer gruppetenkning, har enten gått meg hus forbi, eller det eksisterer ikke. Personlig, som en som har vært her en stund, så vil jeg påstå at det siste er mest riktig.

Når det gjelder plagiering, både av innhold og grafikk, så finnes det få holdepunkter en kan støtte seg på i jussen, vertfall som jeg har fått med meg. Folk tenker ulikt, men ingen vet vel egentlig hva regelverket nøyaktig sier om dette. Derfor oppstår det gjerne mange forskjellige meninger om emnet, og det utspeiler seg i den samma diskusjonen hver gang, der noen har synspunkter på noe, hvorpå noen påpeker hvor latterlige disse synspunktene er.

Jeg begynner å bli litt lei av det, jeg. Ikke det at det pågår en saklig diskusjon om emnet, da dette, om det blir gjort bra, kan gi mer lys på emnet, og gi flere pekepinner på hvordan en bør forholde seg til det, og hvordan regelverket sier en skal forholde seg.

:)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...