Oddbear1 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg har problem med at maskina henger seg av og til. Spesielt skjer dette når den gjør noe som er krevende spiller spill med masse grafikk eller ser på Divx osv... Vet noen hva dette kan skyldes. Virker som om maskina blir mer stabil når jeg setter opp volten?? Hvor mye bør de foskjellige spenningene (volt) være stllt inn på?? Ganske irriterende at maskina henger seg når man spiller PCW osv =) Spesifikasjoner: AMD xp1700 768mb pc2100ddr ram gf3 ti200 asus Abit kg7 hovedkort SB LIve 5.1 WD 120GB 8mb cache HD Plextor 401240 brenner Pioneer DVD +noen kabinett-vifter MVH Oddbear1 Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har du satt noe i den PCI porten under AGP porten. 1. Hvis ja, flytt den. IRQ konflikt. 2. Hvis nei, VIA 4-in-1 ? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Synes det er mange som har problemer med dette hovedkortet... Kanskje du kan få noen tips i disse trådene!? Abit KG7 hovedkort som fryser og piper Abit Kg7-Raid + XP1800 AMD North-Bridge og VIA South-Bridge - hvilke drivere? Lenke til kommentar
Oddbear1 Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Takk for svarene =) Hva er det man kan sette i pci porten? Tror ikke jeg har no der nei Hva er disse via driverne du snakker om? MVH Oddbear1 Lenke til kommentar
vegge Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 I PCI-portene setter man jo nettverkskort og slikt. Men som Rafael nevner kan det skape problemer å ha noe i den øverste porten, og du bør derfor unngå å ha et kort i denne. Via4in1-drivere er drivere til hovedkortet ditt. Men du skal IKKE installere hele den pakken. Du må krysse vekk AGP-greiene og installere AMDs egen AGP-driver. Dette fordi du har chipset av både AMD og Via. Dette kunne du ha lest om her: AMD North-Bridge og VIA South-Bridge - hvilke drivere? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 jeg har et slikt HK og en buddie har et og. Det har vært uvanlig mye problemer med dem. Ikke noe extremt men litt ustabliteter innimellom. Lenke til kommentar
realace Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei! Jeg har nesten samme oppsett... og har hatt de samme problemene. Problemet ditt er sikkert som meg, xp'en blir ustabil under hardt press p.g.a varmen prøv å sette en stor vifteovn rett mot hovedkortet (på kaldluft selvsagt) og se om den blir stabil... En annen faktor kan være strømmen.. har du stor strømforsyning? evt. kobble ut cd-brenner og prøve. OG lydkortet ditt er problem barn.. Mvh Realace [ Denne Melding var redigert av: realace på 2002-07-16 13:35 ] Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 ser at du har kg7.. har du installert både via og amd driverne? det er det eneste jeg kan tenke meg kan være gærnt.. hvis du ikke overklokker da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå