Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorhispania furia eller rmx, hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

AM6 motorer holder seg så langt som brukern klarer å håndtere håndleddet og latskapen. En riktig vedlikeholdt AM6 motor med passe dyse og ikke turtall som en skulle kjørt en 125 cross, så holder de i massevis. Jeg har hatt min motor i snart 1.5år og jeg har ALDRI hatt ett eneste problem med den... Sviver som ei klokke, og er lette å skru på. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AM6 motorer holder seg så langt som brukern klarer å håndtere håndleddet og latskapen. En riktig vedlikeholdt AM6 motor med passe dyse og ikke turtall som en skulle kjørt en 125 cross, så holder de i massevis. Jeg har hatt min motor i snart 1.5år og jeg har ALDRI hatt ett eneste problem med den... Sviver som ei klokke, og er lette å skru på. ;)

Har du furia du og? Trim da?

Lenke til kommentar
X-Team ( skrive du på Mopedportalen ? ) ett fett om han har Furia da, da Am6 går i Rieju, TZR og en god del andre sykler. Er ikke mer lett og skru på en Furia enn en TZR Right.

 

 

Trimmer du AM6 blir det møk, kjører du orginalt hele veien går den som sagt som ei klokke, så må du jo selvsagt kontrollere gassen ja.

Jeg har furia selv nå. Hadde RMX før. Vet at AM6 motorene sitter i de fleste moped typer. Ja jeg er medlem på MP.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for Fredrik.

 

RMX går jo som ei rotte orginalt, kan ikke dy meg, men det er faen meg ikke 8-9hk i den, en trimma MT5 får rundt 10hester, og den flekker jo driten av en Orginal RMX som visst nok har 9 hester orginal.

 

Men derbi har ikke mange fine sykler, bare framtids retta møka plast dunker.

Og Suzuki har bare sykler fra forige tusen års skifte.

 

Og Fredrik Larsen kjører en Tempo Corvett 380.

 

Jeg har da sett deg se, du har endel poster der du. Stian_A her. Folk på MP kan jo ikke en drit om verden rundt seg, samfunnet osv. Men om mopeder kan dem jo da ;)

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Jeg stemmer for Fredrik.

 

RMX går jo som ei rotte orginalt, kan ikke dy meg, men det er faen meg ikke 8-9hk i den, en trimma MT5 får rundt 10hester, og den flekker jo driten av en Orginal RMX som visst nok har 9 hester orginal.

 

Men derbi har ikke mange fine sykler, bare framtids retta møka plast dunker.

Og Suzuki har bare sykler fra forige tusen års skifte.

 

Og Fredrik Larsen kjører en Tempo Corvett 380.

 

Jeg har da sett deg se, du har endel poster der du. Stian_A her. Folk på MP kan jo ikke en drit om verden rundt seg, samfunnet osv. Men om mopeder kan dem jo da ;)

RMX yter ca 6.5 uplombert og veier godt over 90kg og en MT 70kg så du kan ikke sammenligne det. En MT har og da større sylinder volum og større porter og dypere kanaler enn en RMX sylinder har orginalt og da blir org sylindern til RMX veldig turtalls avhengig og drar ikke så godt pga mindre porter osv.

 

Setter du på Barikit Stage 6 så går RMX'n rimelig heftig. Den sylinderen skal yte ca 21-22hk.

Men AM6 går defentlig best. Men veiva og clutchen må byttes i en sterkere clutch som Metrakit og en Hebo eller en Charmo veiv.

 

Du får Simonini 90ccm til AM6 med langslagsveiv og skal yte ca 20-22hk men pga mye kubikk så har den godt med moment. Det er ikke bare hestekreftene som teller når du skal ha en motor eller en moped til og gå godt. Det er og dreimomentet.

MT-5 med Polini sylinder (ca 10-11hk på veiva) har mye mer dreimoment enn en orginal sylinder fordi den har større borring osv.

 

Ikke kom med slike utsagn om ting du overhodet ikke har greier på.

 

MVH x-team aka MP.

Lenke til kommentar
litt info her:

 

rmx har 6,5hk uplombert

furia har 8hk uplombert

derbi har 8hk uplombert

 

rmx har bedre kvalitet, fordi da rmx ble laget (1995) var det kvalitet som gjalt.

når de laga am6 motoren så var det meningen å får det så billig som mulig.

altså hvis du setter effektpotte på rmx med riktig dyse og dreving vil du åppnå omlag 90 på speedo, men husk man skal ikke alltid stole på speedo.

så am6 setter du på effektpotte på den og riktig dreving, så vil am6 dra rmx ganske godt på axen, men toppfarten vil ikke bli så veldig forskjellig.

så hvis du kjøper rmx å en dag bestemmer deg for at du vil ha noe mer enn bare potter, men heller en trimsyllinder, vil det enkelt la seg gjør, for du slipper åå forsterke ting som veiv og clutch, hvis du skulle montert denne trimmen på en am6, så måtte du ha forsterktet de nevnte delene.

 

og ett tips: gå til mopedportalen.com, mye mere folk med peiling der enn det er her (no offence, men mp har flere folk som kan dette)

 

jeg har rmx, men vil likevel anbefale derbi, de har sterke motorer altså 8hk uplombert, den går like bra som en am6 og har kvalitet som nermer seg den kvaliteten som er på suzuki.

 

power: derbi-am6-suzuki

kvalitet: suzuki-derbi-am6

utvalg av trim: derbi-am6-suzuki

Du mener ikke at RMX har bedre kvalitet enn Derbi'en?

Den har forresten 9,3 hester originalt ;)

 

Heller ikke mer trim til Derbi enn RMX og Furia siden det er noe av det som blir trimma oftest grunnet dårlige ytelser originalt...

 

 

Få mopedlappen + litt erfaring (sier ikke at du ikke har det, men da har du det ikke lovlig :p ) så har du mer fakte som de som har kjørt noen år å litt av hvert av mopper kontra "leseerfaring"

Hvor har du det fra at RMX yter 9.3hk uplombert? 6.5 er nok det riktige desverre.

Lenke til kommentar
Får vel snakka om hva jeg vil jeg vel, hvorfor skal jeg høre på at en babler om sånt på et forum ?

 

Jeg er i lite godt humør, sry m8

Skal du snakke offtopic så ta det ikke her. Forteller deg bare at du kan ikke sammenligne en tank med 600hk og en fiesta med 600hk.

Lenke til kommentar
masse krangling her ja, har aldri opplevd ein meir dau moped enn ein orginal RMX

Stemmer at den er ekstremt dau org. Yter jo bare 1.39hk orginalt. RMX er bra moped. Har hatt både RMX og Furia.. Har furia nå.

 

Men alt i alt som velg furia og stell godt med den så blir det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...