Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorhispania furia eller rmx, hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Furia'en er jo MyE fetere..spess de som ikke er nyere en 04 .!"

mye fetere en lav stygge rmx.!

 

men det er min mening..men dårlig kvalitet på furia dessverre ;):thumbdown:

Så gjør den høyere :roll:

Bare søk på google osv. Når min tid(dvs når jeg har råd) kommer blir det RMX.

RMX er en veldig god moped og med full trim og dvs Barikit Stage 6 Sport eller IR så går de skammelig godt!

Lenke til kommentar
har selv en 2001 mod furia

 

ja hissig som fy er den men kvaliteten :thumbdown::thumbdown:

har en gjenomsnittelig levetid på 1-2 mnd før ett eller annet går at skogen

den har vel skjert seg en ca 7 ganger siden jeg fikk den for 1.5 år sida

Originalsylinder?

 

Skjønner faen ikke åssen enkelte får det til. Enten kan dere ikke kjøre, eller så gjør dere noe jævlig galt.

 

Furia er ikke så forbanna dårlig.

Lenke til kommentar

litt info her:

 

rmx har 6,5hk uplombert

furia har 8hk uplombert

derbi har 8hk uplombert

 

rmx har bedre kvalitet, fordi da rmx ble laget (1995) var det kvalitet som gjalt.

når de laga am6 motoren så var det meningen å får det så billig som mulig.

altså hvis du setter effektpotte på rmx med riktig dyse og dreving vil du åppnå omlag 90 på speedo, men husk man skal ikke alltid stole på speedo.

så am6 setter du på effektpotte på den og riktig dreving, så vil am6 dra rmx ganske godt på axen, men toppfarten vil ikke bli så veldig forskjellig.

så hvis du kjøper rmx å en dag bestemmer deg for at du vil ha noe mer enn bare potter, men heller en trimsyllinder, vil det enkelt la seg gjør, for du slipper åå forsterke ting som veiv og clutch, hvis du skulle montert denne trimmen på en am6, så måtte du ha forsterktet de nevnte delene.

 

og ett tips: gå til mopedportalen.com, mye mere folk med peiling der enn det er her (no offence, men mp har flere folk som kan dette)

 

jeg har rmx, men vil likevel anbefale derbi, de har sterke motorer altså 8hk uplombert, den går like bra som en am6 og har kvalitet som nermer seg den kvaliteten som er på suzuki.

 

power: derbi-am6-suzuki

kvalitet: suzuki-derbi-am6

utvalg av trim: derbi-am6-suzuki

Endret av marius90
Lenke til kommentar
litt info her:

 

rmx har 6,5hk uplombert

furia har 8hk uplombert

derbi har 8hk uplombert

 

rmx har bedre kvalitet, fordi da rmx ble laget (1995) var det kvalitet som gjalt.

når de laga am6 motoren så var det meningen å får det så billig som mulig.

altså hvis du setter effektpotte på rmx med riktig dyse og dreving vil du åppnå omlag 90 på speedo, men husk man skal ikke alltid stole på speedo.

så am6 setter du på effektpotte på den og riktig dreving, så vil am6 dra rmx ganske godt på axen, men toppfarten vil ikke bli så veldig forskjellig.

så hvis du kjøper rmx å en dag bestemmer deg for at du vil ha noe mer enn bare potter, men heller en trimsyllinder, vil det enkelt la seg gjør, for du slipper åå forsterke ting som veiv og clutch, hvis du skulle montert denne trimmen på en am6, så måtte du ha forsterktet de nevnte delene.

 

og ett tips: gå til mopedportalen.com, mye mere folk med peiling der enn det er her (no offence, men mp har flere folk som kan dette)

 

jeg har rmx, men vil likevel anbefale derbi, de har sterke motorer altså 8hk uplombert, den går like bra som en am6 og har kvalitet som nermer seg den kvaliteten som er på suzuki.

 

power: derbi-am6-suzuki

kvalitet: suzuki-derbi-am6

utvalg av trim: derbi-am6-suzuki

Du mener ikke at RMX har bedre kvalitet enn Derbi'en?

Den har forresten 9,3 hester originalt ;)

 

Heller ikke mer trim til Derbi enn RMX og Furia siden det er noe av det som blir trimma oftest grunnet dårlige ytelser originalt...

 

 

Få mopedlappen + litt erfaring (sier ikke at du ikke har det, men da har du det ikke lovlig :p ) så har du mer fakte som de som har kjørt noen år å litt av hvert av mopper kontra "leseerfaring"

Lenke til kommentar

RMX går ikke så veldig bra med bare effektanlegg, ein venn av meg har RMX med Yasuni, det er det beste effektanlegget du får te RMX, eg har technigas effektanlegg, det billigeste te Derbi og eg kjører ifra han så, og eg klarer nesten å holde følge med ein som har Furia med technigas effektanlegg, trimsylinder og 21mm forgasser.

 

så visst du er ute etter det som er raskest og drar best så er det Derbi

 

Derbi med Hebo Manston sylinder, MK effektanlegg og 24mm forgasser, mk pro race veiv og clutch og vakumboks, da har du knall god moped

da ligger den på over 23hk

Lenke til kommentar
Du mener ikke at RMX har bedre kvalitet enn Derbi'en?

Den har forresten 9,3 hester originalt ;)

 

Heller ikke mer trim til Derbi enn RMX og Furia siden det er noe av det som blir trimma oftest grunnet dårlige ytelser originalt...

 

 

Få mopedlappen + litt erfaring (sier ikke at du ikke har det, men da har du det ikke lovlig :p ) så har du mer fakte som de som har kjørt noen år å litt av hvert av mopper kontra "leseerfaring"

1. ja rmx har bedre valitet enn derbi

 

2. derbi har ikke 9,5 uplombert men 8,5.

 

3. du kan ikke få simonini hebo, og andre store merker med mye krefter til rmx, rmx sin største syllinder kan yte 19,5hk. men på derbi og am6 derimot kan du få disse nevnte syllinderne, altså mye mer trim til derbi og am6

 

bare sjekk mopedportalen.

 

linker til hvor dere kan finne info:

gennerel info om suzuki rmx

 

litt info om motorhispania furia

 

litt nfo om derbi senda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...