Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorhispania furia eller rmx, hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
av dei to så ville eg uten tvil velgt RMX, både pga kvalitet og utsjåande, men hvorfor vil du vite om det da?

 

skal du ha deg moped eller, visst du skal ha så vil eg anbefale Derbi, god kvalitet og har den sterkeste motoren av dei alle

nei ikkje suzuki rmx, dauere mopeder skal du leite lenge etter.

motorhispania furia er mykje hissigare og sprekare.

Lenke til kommentar
av dei to så ville eg uten tvil velgt RMX, både pga kvalitet og utsjåande, men hvorfor vil du vite om det da?

 

skal du ha deg moped eller, visst du skal ha så vil eg anbefale Derbi, god kvalitet og har den sterkeste motoren av dei alle

nei ikkje suzuki rmx, dauere mopeder skal du leite lenge etter.

motorhispania furia er mykje hissigare og sprekare.

Derbi er mykje hissigare enn Furia

Lenke til kommentar
av dei to så ville eg uten tvil velgt RMX, både pga kvalitet og utsjåande, men hvorfor vil du vite om det da?

 

skal du ha deg moped eller, visst du skal ha så vil eg anbefale Derbi, god kvalitet og har den sterkeste motoren av dei alle

nei ikkje suzuki rmx, dauere mopeder skal du leite lenge etter.

motorhispania furia er mykje hissigare og sprekare.

hjelper ikkje å ha ein hissig moped når kvaliteten er jalla

Lenke til kommentar

For det første, ProxY Haxxor, du kan prøve og trykke EDIT knappen istede for å sprute poster, det er en grunn til at du har 7.7 poster hver dag ;)

 

Og det er ikke alle som har råd til en Derbi. Dessuten så syns du Derbi er bra sykler, delvis på grunn av at du har en selv ;)

 

Jeg syns personlig at Rmx og Furia er stygge sykler. Rmx har en dårlig motor, det er faktisk lik TS motor, bare rmx er vannkjølt + gammelt utseende.

Lenke til kommentar
nå får du 48mm trimsylinder med 14-16hk til rmx! så kan du plusse på effektanlegg, trimveiv osv osv. blir en del hestekrefter på en 50cc!

 

quote:

nei ikkje suzuki rmx, dauere mopeder skal du leite lenge etter.

eeehmm....ca. 16-17hk blir det en dau motor? :wallbash:

i forskjel til motorhispania furia og derbi ja.

Lenke til kommentar

Jeg liker RMX av følgene grunner:

 

 

Sittestillinga, sitter utrolig godt på de.

Kvalitet, sjeldent ting og tang går i stykker.

Billig forsikring, lite stjelt iforhold til Furia som er tyvenes nummer 1 utrolig nok.

 

 

Det er ikke til å stikke under en stol at RMX går dårligere uplombert enn tilsvarene mopeder med AM6 motor , og man har ikke all "luxus'n" som på Furia, selv om det er en billig sykkel og. På RMX kan man ikke skru av og på lys, har ikke fjernlys osv, og går heller ikke like fort. Tross alle disse grunnene så gjør den gode sittestillinga og pålitligheten det til at jeg hadde valgt RMX om jeg skulle valgt moped igjen.

 

(Ja, jeg eier en 2002 RMX, og er ikke furten fordi jeg blir kjørt ifra av Furia med like mye trim som meg :p)

Lenke til kommentar

Amarios, ta en titt i boka ?

16-17 HK med hva ?

 

Det er 2hk orginalt tar jeg ikke feil, det kan ikke bli 16-17HK av det ! dummeste jeg har hørt.

 

Og det er ikke RMX som er sleten sykkel, det er en uviten fører.

 

Rmx er en fin sykkel, for de som vil ha noe billig og bra og kjøre med, kanskje ikke det beste, men for noen er det bra nok.

 

jeg ville fortsatt ikke hatt sykkelen for 15.000 kroner, da ville jeg evt. kjøpt meg en MT5 for 8-10tusen.

 

Jeg selv har penger nok til en ny moped, selv vil jeg ha en MT5, som sagt, fordi dem er fine, lette og skru på , og mye trim til, men min Far sier at en 98modell Mt5 er for gammelt, derfor bruker jeg et par tusen på en ny Derbi Senda SM X-Racer.

 

Delvis pga. at jeg ikke orker og skru, og fordi jeg ikke liker det helt.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

det er 3.5hk+ orginalt uplombert er jeg ganske sikker på. og ang. 16-17hk så er det med full trim selvfølgelig! :ohmy: Altså trimveiv, effektanlegg, trimsett (sylinder/stempel) ++

 

btw: lillebroren min har de delene jeg snakker om bare så du ikke skal komme å påstå at jeg prater tull! får ca 110-115 på flata i litt medvind :thumbup:

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...