Gå til innhold

Gigabyte med doble grafikkprosessorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en liten ting å merke seg: Når man kjører dette kortet i SLI-modus i spill så vil minnet ha plass til 256MB, og ikke 512MB. Grunnen er at de 256MB son den første kjernen har til rådighet kopieres til minnet til den andre kjernen også. Ting ligger altså dobbelt opp så den effektive minnemengden er 256MB. Ikke at det har noe å si for ytelsen men jeg tenkte bare jeg skulle nevne det.

Lenke til kommentar
Hvorfor diskutere dette ? Ingen har behov for to kjerner, og ingen har behov for 4 skjermer. Det er best å finne seg en skikkelig jobb. Det skal jeg.

Det er det dummeste eg har lest på dette forumet på laang tid :roll:

Lenke til kommentar
nesten 5000kr for et skjermkort, outch. :eek:

Haha sjekk dette du :p :6800Ultra:P

Syns ikke prisen var så ekstrem, med tanke på at et 6800gt koster 3000 kr omtrent, og to slike blir 6000, så viss det er på 5000 er ikke det så ekstremt! :thumbup:

+ at det er mindre bråk, og mindre plass med det i et kort!! det er jo bare yeah!

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg litt med spesifikasjonene på komplett er:

Kjerneklokkehastighet  450 MHz

RAMDAC-klokkehastighet  400 MHz

Hvorfor kan de ikke oppgi hastigheten på minnet? Det er sikkert en god del som missledes til å tro at RAMDAC er minnet på skjermkortet. Det beste hadde vært om de kunne oppgitt hastigheten på minnet i GB/s så folk slipper å bli lurt av høye MHz-hastigheter når minnebussen bare er 128 eller 64 bir bred.

Lenke til kommentar
Det er noe sent å lansere en slik løsning når G70 er rett rundt hjørnet IMHO.

Nja, det er jo ikkje alle som har råd til den nye modellen. Eller Den kan vel ikkje vere stort dyrere enn 5000 håper eg :w00t: Så kansje det er litt seint likevel :hmm:

Lenke til kommentar
"Vis mer produktinformasjon", kanskje det er noe du bør ta deg en titt på Simen1...

Der står ca alt du trenger å vite, men om du mener at de burde hentet frem minne hastigheten så er jeg igrunn enig.

Jo, jeg vet. Men hvem trenger å vite hva RAMDAC-hastigheten er på? Kunne de ikke heller bare byttet ut den posten med minnehastigheten? Jeg tror det ville spart veldig mange for å måtte trykke på "Vis mer produktinformasjon" og gange sammen to tall og dele på åtte. (minnebussens bredde i bit ganget med dataraten i MHz. Også må man samtidig finne ut om det er dataraten eller klokkehastigheten til minnet som er oppgitt, hvis det er klokkehastigheten så må man gange med 2 hvis det er DDR, GDDR2 eller GDDR3.) Altså et (for noen litt kinkig) regnestykke for hvert skjermkort man skal vurdere. Hadde det stått antall GB/s i hoveddelen så hadde man sluppet å regne noe. Jeg tror ikke det er særlig mange som vil savne RAMDAC-hastigheten fra hoveddelen.

Det med effektiv minnemengde burde også vært oppgitt. F.eks for dette Gigabyte-kortet med to GPU'er og 512MiB fysisk ram, så ligger dataene dobbelt opp så det egentlig bare blir 256MiB minnemengde i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...