Gå til innhold

Sammenligning av kompaktkameraer til 3000 kr.

Anbefalte innlegg

Sony P200 er et rigtigt godt valg, men på ren billedkvalitet taber det til Canon IXUS 700 og Nikon 5900/7900. Det vejer dog op at videofunktionen er god, og at det giver mulighed for lidt kontrol over indstillinger.

Prismessig blir IXUS 700 og Coolpix 7900 for dyre for meg. Hvis jeg var villig til å betale så mye hadde jeg nok heller valgt et Canon S70 (syns det virker som et kjempekamera). Coolpix kameraene syns jeg for øvrlig blir litt tykke, men de er absolutt oppe til vudering. I 5 MP klassen syns jeg kanskje 5600 virker som et bedre kjøp enn 5900 pga bedre vivinkel. Hva skiller ellers disse kameraene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Coolpix kameraene syns jeg for øvrlig blir litt tykke, men de er absolutt oppe til vudering. I 5 MP klassen syns jeg kanskje 5600 virker som et bedre kjøp enn 5900 pga bedre vivinkel. Hva skiller ellers disse kameraene?

Hvis det er Nikon Coolpix 5600 du snakker om, så kan det ikke direkte sammenlignes med Nikon Coolpix 5900. 5600 har dårligere bildekvalitet (mindre påkostet optikk), billigere hus og utforming, dårligere batterisystem (men mulighet for AA batterier) og større.

Lenke til kommentar
Hvis det er Nikon Coolpix 5600 du snakker om, så kan det ikke direkte sammenlignes med Nikon Coolpix 5900. 5600 har dårligere bildekvalitet (mindre påkostet optikk), billigere hus og utforming, dårligere batterisystem (men mulighet for AA batterier) og større.

...men har dog stadig rigtig god billedkvalitet, fuldt på højde med andre kameraer i klassen :)

Lenke til kommentar

...men har dog stadig rigtig god billedkvalitet, fuldt på højde med andre kameraer i klassen :)

Det er bare det at 5900 er enda bedre. 5600 har faktisk fått noe kritikk for bildekvalitet, blant annet i svenske Foto, mens 5900 ble rost opp i skyene i både dette og andre blader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...