pcp160 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Cranie;Ja, dette er feil. Jeg har også hørt dette, men jeg ringte til kundeservice og spurte, de sa det ikke er noen form for sperrer og at jeg kan gjøre hva jeg vil, men får bare ikke support på de tingene jeg selv setter i pc, mister også support hvis mine egne komponenter er årsaken til trøbbel. Flott, burde nesten vært en sticky om saken... Det er veldig mye feilaktige påstander om bla Dell her på forumet. Har som sagt selv gjort dette på 2 pc'r, en laptop, og en stasjonær. Og det gikk svært greit for 1 til 2 år siden i alle fall. Helt personlig syns jeg nemlig det kanskje mest negative med Dell er at man enten man vill eller ikke får med en del software og "rusk og rask" jeg ikke trenger, eller vil ha. Men da er det fint mulig og formatere på vanlig måte fortsatt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 HPS Skrevet 23/05/2005 : 19:02 fant det igjen men noen som har noe tips ang minnet? koster jo det samme.. er vel en fordel med 2 brikker sånn at eg kan sette inn mer seinere.. Tør ikke si det helt sikkert, men det er gjerne slik at mindre brikker har strammere timings. Så hvis det er tilfelle med denne "oppgraderingen" vil det være noe bedre. Men som du sier mister du da muligheten for og øke ram mengde uten store kostnader. Lenke til kommentar
NxtGnPC Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) For all del... ikke kjøp hos Dell, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller ... det er ALLTID noe som er galt med dem... og det skjermkortet som var der, det så ikke så særlig imponerende ut .. skal du spille med den så gå heller til komplett.no og gå til PC-Bygger, eller bygg alt selv sånn som jeg og alle utenom en som kjøpte en ferdigbygd Fujitsu Siemens.... skjermkortet på den maskinen var dårligere enn det på min maskin som er 3 år gammel.. Endret 23. mai 2005 av NxtGnPC Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 For all del... ikke kjøp hos Dell, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller ... det er ALLTID noe som er galt med dem... og det skjermkortet som var der, det så ikke så særlig imponerende ut .. skal du spille med den så gå heller til komplett.no og gå til PC-Bygger, eller bygg alt selv sånn som jeg og alle utenom en som kjøpte en ferdigbygd Fujitsu Siemens.... skjermkortet på den maskinen var dårligere enn det på min maskin som er 3 år gammel.. Sukk...nok et "Dell suger, jeg vet ikke hvorfor men dell suger" inlegg....spar oss... Har selv en Dimension 8400 med x800xt skjermkort og jeg har ikke problemer med å kjøre alt av nyere spill med full eyecandy. Kan også bekrefte at det går helt fint å installere XP Pro på en Dell uten noen spesielle drivere...den blir helt sikkert hakket bedre av å ikke bruke noen av Dell sine drivere....de er vel neppe så oppdatert som det man finner selv. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Synes tilbudet virket bra, men er det mulig å oppgradere skjermkortet for en tusing? Edit: Etter en liten sjekk, så fant jeg ut at for 1375,- kan du få et Geforce 6800 kort. Den oppgraderinga synes jeg du bør gå for, når du engang har prøvd et high end kort, så er du frelst. Endret 23. mai 2005 av zaico Lenke til kommentar
Cranie Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er jo ingenting i veien for at han kan ta dårligste skjermkort fra dell og sette inn et nytt selv? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 For all del... ikke kjøp hos Dell, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller ... det er ALLTID noe som er galt med dem... og det skjermkortet som var der, det så ikke så særlig imponerende ut .. skal du spille med den så gå heller til komplett.no og gå til PC-Bygger, eller bygg alt selv sånn som jeg og alle utenom en som kjøpte en ferdigbygd Fujitsu Siemens.... skjermkortet på den maskinen var dårligere enn det på min maskin som er 3 år gammel.. Kanskje trådens dårligste og mest usaklige innlegg hittil Å påstå at det ALLTID er noe feil med en Dell på grunnlag av at du har hatt en dårlig Fujitsu...? Bør slettes. Du kan sette sammen en PC med et (for spill) ubrukelig skjermkort på Komplett og i alle andre webshoper. Og man kan velge mange bra skjermkort levert i en Dell D8400, fx GeForce 6800. Lenke til kommentar
NxtGnPC Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 skal ikke spille avanserte spill.... det eg spiller mest er spill som football manager og need for speed o.l... altså ikke siste nye... disse spillene funka fint på min gamle amd xp 2100 med ASUS AGP-V7100 Pro 32 mb ram skjermkort.. og det på dell er vel uansett mye bedre enn det... er klar over at det ikke er det beste skjermkortet, men når det eg hadde før funka fint så vil vel dette også gjøre det.. og som folk sier så kan jo eg evt skifte det ut seinere.. når det gjelder minne så kan eg velge mellom dette: 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512] 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512] Free Upgrade 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [4x256] ka er best? koster det samme. du kan ta det øverste eller det nederste... di er nesten prikk lik... personlig ville jeg ikke tatt noen av dem.. ville heller kjøpt hos komplett.no eller en finne en bedrift som kjøper deler fra Norek.no... Lenke til kommentar
NxtGnPC Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 For all del... ikke kjøp hos Dell, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller ... det er ALLTID noe som er galt med dem... og det skjermkortet som var der, det så ikke så særlig imponerende ut .. skal du spille med den så gå heller til komplett.no og gå til PC-Bygger, eller bygg alt selv sånn som jeg og alle utenom en som kjøpte en ferdigbygd Fujitsu Siemens.... skjermkortet på den maskinen var dårligere enn det på min maskin som er 3 år gammel.. Kanskje trådens dårligste og mest usaklige innlegg hittil Å påstå at det ALLTID er noe feil med en Dell på grunnlag av at du har hatt en dårlig Fujitsu...? Bør slettes. Du kan sette sammen en PC med et (for spill) ubrukelig skjermkort på Komplett og i alle andre webshoper. Og man kan velge mange bra skjermkort levert i en Dell D8400, fx GeForce 6800. leser du dårlig? det står: ikke kjøp hos Dell ELLER noen, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller...... det var ikke bare dell jeg snakket om... det var alle di dær ferdigbygde storkjedene, eller hva du nå kaller dem jeg snakket om.. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 korfor ikke det i midten? Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) når det gjelder minne så kan eg velge mellom dette: 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512] 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512] Free Upgrade 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [4x256] ka er best? koster det samme. Ikke ta den nederste (4x256) da er alle RAM slottene fyllt opp, noe som gjør det vanskeligere å oppgradere. Det øverste valget skulle være best, 533MHz minne er raskere en 400Mhz. Tror ikke det har så mye å si, men det skader i alle fall ikke. Edit: Pass på at det ikke koster noe særlig mer, det er det ikke verd! Siden det står "free upgrade" på valg nr. 2.... Endret 23. mai 2005 av ull2000 Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 leser du dårlig? det står: ikke kjøp hos Dell ELLER noen, eller hos noen som selger ferdigbygde, ganske billige modeller......det var ikke bare dell jeg snakket om... det var alle di dær ferdigbygde storkjedene, eller hva du nå kaller dem jeg snakket om.. Bare sånn for ordens skyld så kan du jo komme med litt argumenter for den særdeles generelle holdningen du gir uttrykk for. Du må virkelig ha prøvd mye siden du kan si at det er noe galt med *alle* ferdigbygde maskiner. Eller vent, du kan ikke ha prøvd den haugen (2000+) av Dellmaskiner som vi sitter med på jobben. For de fungerer jo strålende, med svært liten feilprosent. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 En kompis av meg har en 2 år gammel Dell som han dyttet inn et geforce 6800 gt kort inn i. PC'n ble så god som ny Sitter på en Dell laptop nå - har bare godord om den. Har hatt litt uflaks med et par pc'r jeg har bygget selv og må si at neste pc nok blir en Dell hvis jeg skal ha meg stasjonær.... hmm.. heleve at de ikke har amd x2 dog.. har lyst på hehe Lenke til kommentar
HPS Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 NxtGnPC: kan ikke du "bygge" tilsvarende pc hos komplett då? til under 8000 med 1 gig ram, 160+ GB hd, dvd brenner og dvd spiller... og lcd skjerm... husk at alt skal koste under 8000 :-) tror ikke det blir så lett... ser også at du og flere henger dere opp i skjermkortet... greit nok at det ikke er av de beste, men som sagt så funka det gamle eg hadde fint til mitt bruk... det var 3-4 år gammalt med 32 mb og kosta en 1000 lapp då.. skjermkortet er for meg ikke så viktig.. skal bruke pcen til internett, office litt spilling, men ikke de nyeste spillene.. kan jo også som folk sier skifte skjermkort seinere hvis det blir nødvendig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå