Gå til innhold

M-audio premobile usb (asio overflow)

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er kjempefornøyd med mitt M-audio premobile usb..

Men jeg får fort Asio overflow problemer når jeg har spilt inn flere spor (m/effekter) på logic.

Jeg kjører instrumenter inn gjennom m-audioen, og kjører lyden tilbake til pre-mobilen igjen og ut gjennom hodetelefoner.

Jeg går ut i fra at det er USB streamingen som ikke takler så mye info..(?)

Hvis så er tilfellet, kan jeg da likegodt selge hele Pre-mobilen og skaffe meg et ok lydkort (ala M-Audio Audiophile 2496), eller trenger jeg fremdeles pre-ampen min?

Bukker og takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, er litt rart at flere spor skal gjøre slikt. Kortet skal takle både opptak og avspilling samtidig, og Logic bør mikse ned til to kanaler før det.

Prøver du å kjøre 24/96 eller noe sånt?

Lav latency kan gi slike symptomer. Hva har du satt den til?

Lenke til kommentar

Hei!

Det må også nevnes at jeg merker problemet ekstra godt når jeg kjører på med effekter på diverse tracks..

Jeg har satt asio driveren til PreMobilen til low. Så vidt jeg skønner betyr det at mer av "streamingen" skal foregå gjennom driveren istedet for prosessoren?!..

I såtilfellet høres det logisk ut å skru opp latencien.. og tildele prosessoren mer arbeid..

Skal forsøke å skru opp latency!

Men er det i hovedsak slik at man bør ha et godt lydkort i tillegg til Usb-preampen?

Eller er preampen bra nok i seg selv til å kunne takle alt?

takker for svar!

Endret av gerryZ
Lenke til kommentar

Latency (i ms) er den tiden det tar fra du sender et signal til lydkortet har produsert lyd, veldig relevant ved bruk av softsynths og realtime-effekter ved opptak. Men dette spiser prosessor-kraft! Opp med latency gir prosessoren mer resurser til å tenke på andre ting.

Ang. anbefaling av lydkort så er det et problem. Du er litt inkonsistent når du nevner lydkortet ditt. M-Audio har et lydkort som heter MobilePre USB som er et lydkort og mic.amp i en boks, er det denne du bruker? Eller så vet jeg at M-Audio solgte en ekstern pre-amp og et USB lydkort som pakke, er det denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...