gamer73 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei.. I en rekke spill så kan man under lydinnstillinger velge hardware acceleration. 1. Gjelder dette bare om man har eget lydkort, som ikke er intigrert på HK? 2. Om man har eget lydkort (som mitt nye Creative Aud 2 ZS) hva burde jeg velge? 3. Vil det å velge hardware acceleration gjøre at lyden glir bedre og pc'ens cpu ikke trenger å jobbe så mye? Dvs at all cpu kraft trekkes fra lydkort? 4. I mitt eksempel så startet jeg BF1942. Jeg kunne velge mellom HA og vanlig. Om jeg valgte vanlig kunne jeg velge f.eks opp til 64stemmer...trykket jeg på HA sto det 31 voices som eneste valg (eller var dette channels?..husker ikke helt). Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) 1. Maskinvareakselerasjon gjelder nesten utelukkende for dedikerte lydkort. Den eneste integrerte lydløsningen jeg kan komme på som har egen DSP (eller APU) er nForce2-brikkesettet fra nVidia, selv om jeg tror det kan finnes enkelte brikkesett fra Intel med begrenset maskinvareakselerasjon for lyd. I tillegg har heller ikke alle dedikerte lydkort støtte for full maskinvareakselerasjon, Creative Live 24-bit og Audigy LS, f. eks, lemper nesten alt arbeidet over på CPUen. 2/3/4. Du bør selvsagt velge å ha på maskinvareakselerasjon om lydkortet støtter det, ettersom det betyr mindre stress på CPUen. Hva BF1942 angår står det i dokumentasjonen til Audigy 2 ZS at kortet støtter 64 stemmer, så problemet ligger kanskje i spillet. Endret 23. mai 2005 av Exiter Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hva er forskjellen på 64 og 31 stemmer da? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Stemmer (voices) angir hvor mange lyder kortet kan behandle på en gang. F. eks kan trådstarter med Hardware Acceleration påslått høre en blanding av opptil 31 lyder fra stridsvogner, fly, granater, kanoner etc. Egentlig skal han kunne få 64 lyder samtidig med sitt lydkort, men hvorfor dette ikke er tilfelle er ikke godt å si. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) men om jeg får 31 stemmer framfor 64 stemmer er jo en ting som kanskje skyldes spillet. Men det har vel ikke så fryktelig mye å si på 31 kontra 64 på hvordan jeg oppfatter lyden. Jeg bør vel uansett kjøre på hardware A? ikke sant? For at spillet skal "gli" best mulig. Er det ikke sant at så snart jeg kan velge...så bør jeg velge slik at lydkortet tar seg av alt som har med lyd å gjøre? I tillegg har heller ikke alle dedikerte lydkort støtte for full maskinvareakselerasjon, Creative Live 24-bit og Audigy LS, f. eks, lemper nesten alt arbeidet over på CPUen. Men mitt lydkort Audigy 2 Zs skal jo ha egen cpu og ikke legge dette til pc'ens cpu. ikke sant? Endret 23. mai 2005 av gamer73 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå