Sjefern Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg har kikket litt på DENNE. Desverre er den jo ganske dyr. Jeg har heller ikke klart å finne ut om den er mulig å ha batterier på. Er det andre alternativer som er like stilrene og god lyd i som også kan gå på batteri? Kanskje det finnes noe billigere alternativ også? Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Lyden er bra, og den får inn det som er å få inn. Designet er også flott! anbefaler den i tre med blå inni! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Tivoli Pal er den litt mindre "reiseradioen" med innebygget oppladbart batteri fra Tivoli. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Så den jeg linket til er det ingen mulighet for batteri altså? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Så den jeg linket til er det ingen mulighet for batteri altså? Nope.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det var synd. Tivoli PAL kostet jo enda mer. Er det tilsvarende produkter med samme kvalitet til lavere pris noen steder? Man betaler vel litt for navnet/designet når det gjelder tivoli? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Tivoli er jo ikke dyre da , jeg vil si at 1500 for en så bra radio er et kupp , lyden i den vanlige er jo imponerende , og bygger du den ut med den extra høyraleren har du et kjempe bilig anlegg (får jo kjøpt cdspiller og ) som spiller bra , reiseradioen var jo og heller ikke dyr , opladbartbatteri og greier , og mestsansynelig samme lydkvalitet for lyden er jo den sterkesidne til tivoli , den er bare rå , dra på en lefdal. elkjøp ol og lytt ,di er utstil der , alle hifibutikker fører di og Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Ja jeg har vært og hørt på den. Ble ganske imponert. Men når det skal sies så har jeg ikke hørt på noen andre reiseradioer så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Derfor lurte jeg på om det fantes alternativer Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 jeg banner vel i kjærka, men jeg har hatt en tivoli model 3 (klokkeradio) den har jeg byttet ut pga ja, tro det eller ei, men dårlig lyd. Alle skryter men er det noen som objektivt lytter? Den har på mange måter en fin lyd, men tale (mellomtone) er nesten fraværende. En slik radio skal jo kunne fungere som en hvilkensomhelst annen radio ift omgivelser, men har du den på kjøkkenet fx må du ha mye lyd på for å høre hva som blir sakt dersom du steker bacon til pizzan. Tivoli er vel også en av få radioer som gir lineær lyd, kanskje er det en grunn til at den ikke oppleves så god, ørene våre er vel ikke lineære? På lavt volum er det glimrende lyd, beste jeg har hørt, men da må det være stille, fx på kontoret. Har du den på nattbordet og du er litt var for 50 Hz så blir du grønn av irritasjon, powersuplyet durer på 50 Hz på linje med en billig klokkeradio fra Nille. Har forsøkt å finne en annen powersuply, men skal du ha en som leverer nok watt må du ut med maaange hundrelapper for å finne en som er stille. Har merket meg at mange syns at tivoli er toppen av lykke, og det er fint, har også hørt at mange som ikke har hørt tivoli også sier at det er det beste av lyd-lykke... så det er ikke lett å si det jeg sier, at lyden er ikke god nok for å høre på radio der tale er en vesentlig del av programmet. Hører en på Energy derimot så kan sikkert lyden oppleves bedre. Hver sin smak, jeg har min og den er ikke tivollitunet :-) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Noen som klarer å vise et alternativ? reiseradio med stilreit design, god kvalitet, god lyd og batteri? Lenke til kommentar
augulv Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har kikket litt på DENNE. Desverre er den jo ganske dyr. Jeg har heller ikke klart å finne ut om den er mulig å ha batterier på. Er det andre alternativer som er like stilrene og god lyd i som også kan gå på batteri? Kanskje det finnes noe billigere alternativ også? 4220947[/snapback] Jobber som importør til skandinavia av Tivoli Audio One Er ikke en reiseradio men PAL og Soong Book er Reiseradio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå