Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Risting i rattet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan også være en slik avstandsring som skal være mellom felgen og navet. Den skal sørge for at felgen sitter godt fast i navet.

Jeg manglet faktisk disse da jeg kjøpte en bil. Da var ikke hjulene sentrert, og rattet ristet mye.

 

Et sett (4 nye ringer og 20 hjulbolter) fra OZ Racing kostet omtrent 600,-

Rart at man ikke fikk ringer separat. Jeg fant uansett noen ringer som en dekkbutikk hadde liggende fra før. Gratis :)

 

Pass på at det er maaange forskjellige typer og størrelser hvis det er slike ringer du mangler. Bestill riktig.

Lenke til kommentar
har et lite problem, når jeg er ute å kjører merker jeg at det rister i rattet...

spesielt når jeg kjører mellom 60 og 90 km/t da er det værst..

er det noen som har peiling på hva det kan komme av?? :hmm:

 

Takk på forhånd... :thumbup:

Takk... :thumbup:

jeg var for ikke så lenge siden å avbalanserte dekka da blei det litt bedre men det er der fortsatt...

er det noen andre forslag.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du bruker samme dekk som i fjor, kan det være du har satt bakhjulene foran. Er felgen ubalansert vil du merke stor forskjell hvis denne er montert foran kontra å ha denne montert bak. Bare en erfaring jeg gjorde ifjor... Måtte avbalanseres også, men det var knapt merkbart når hjulet satt bak.

 

bertie

Lenke til kommentar
har et lite problem, når jeg er ute å kjører merker jeg at det rister i rattet...

spesielt når jeg kjører mellom 60 og 90 km/t da er det værst..

er det noen som har peiling på hva det kan komme av?? :hmm:

 

Takk på forhånd... :thumbup:

opphengs kule..eller...balansering av dekket...elller kast i bremse skivenen..korts sagt di feielene de er..

Lenke til kommentar

Kast i skivene skal normalt ikke gi noe utslag uten at du bremser. Først ved bremsing vil man da oppleve vibrasjoner i bilen/rattet.

 

Dersom dekkene akkurat er balanserte, satser jeg på gåene lagere eller kombinasjon av bøy/slakk i et stag/kule i styinga/hjuloppehenget foran. Uansett bør du kanskje få sjekket det? Ikke alltid like kult når det plutselig blir værre i 80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...