Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på Canal Digital Linje med symetrisk 2051/2051. Har jeg forstått det rett at de nå, etter relativt kort tid, tar bort symetrien? Fint at de øker nedlastningshastighet, men hva er vitsen med "SYM" hvis det i realiteten ikke er symetrisk?

Bor i Oslo Vest, noen som vet når de oppgraderer her? Har ikke fått noe kundeblad eller noe på leeeenge fra Canal Digital..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare personer som bor i Bergen som har fått oppdatert linjene sine, det skal hvertfall være det.

Grunnen er at de driver å tester linjene sine før en oppgradering kommer i september.

Hva sym til kr 77 skal være godt etter en oppgradering av linjene aner jeg ikke. Virker som at en da betaler 77 for ingen ting. Hadde det hvert slik at en kunne betale 77 for å få 5 mbit opp og ned så skulle jeg gledlig betalt kroner 77 ekstra.

Bor i boretslag, så da får vi sym inkludert i prisen, så jeg har nå 2mit\2mbit til 440.

Lenke til kommentar
Er hastighetene som  følger

midi 1000/300

maxi 4000/1000

mega 5000/2000

Er det slik de nye hastighetene blir? Har jeg forstått der riktig nå og de med sån boretslag avtale får symetrisk til samme pris?

slik blir linjene uten "sym" ..

midi 1000/500

maxi 4000/1000

mega 5000/1000

og med "sym" blir de:

midi 1000/1000

maxi 4000/2000

mega 5000/2000

ufattelig dårlig at maxi abb'et blir så mye bedre, mens de ikke rører uploadhastigheten på mega abb'et...

:no:

så egentlig blir maxi det beste tilbudet fra CD fremover...

Lenke til kommentar

Enig at det er utrolig skuffende at uploaden forblir "bare" 2MBIT. :shrug:

Også rimelig frustrerende og måtte betale 77.- kr for 1MBIT extra i upload, og ikke symetrisk som gjorde at jeg i utangspunktet valgte CD. :ermm:

Men, men.. Får bare glede seg over de forandringer som blir gjort. Ekke det verste som skjer at man får "bare" 5MBIT i download da.. :-)

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Dersom mange nok viser sin missnøye med at symetrisk nå betyr 2 mbit upload framfor 1 mbit, så er jeg sikker på at de vil endre disse hastighetene sine etter hvert. Synes hvertfall at de burde satt upload hastigheten opp også, gjerne til 3 eller 4 mbit.

Enig der. Har sendt en klage til CD. De kan vel ikke lengre kalle det for symetrisk linje? Da skulle det del vel ha vært:

midi 1000/1000

maxi 4000/4000

mega 5000/5000

Eller tar jeg feil?

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

La oss lage en ferdig mail som man bare copy/paster så sender vi alle som vil klage på den såkalte "symetriske" linjen deres.

Er vell såpass mange som surfer og leser postene her og vil gjerne ha symetriske linjen de betaler for og gjerne sender en mail. :yes:

Lenke til kommentar
La oss lage en ferdig mail som man bare copy/paster så sender vi alle som vil klage på den såkalte "symetriske" linjen deres.

Er vell såpass mange som surfer og leser postene her og vil gjerne ha symetriske linjen de betaler for og gjerne sender en mail. :yes:

:thumbup: Yepp!!

Lenke til kommentar

tviler på at det kommer noe innen 10.sept .. er ingenting på www.canaldigital.no som tyder på at de har noe oppgradering på gang.. gir de 1 måned med å oppgradere.. har det ikke skjedd innen slutten av september .. så bestiller jeg heller 8 mbit adsl ..

er også meget skuffa over at "sym" forsvinner ..

Lenke til kommentar
Men hva er det folk på forumet poster da er dere CD lovers? Altså hvem har dere hørt rykktene av

CD lovers? hehe nå har jeg hørt det og...

Hei!

Hastighetene blir endret fra 10.09.05

Prisene vil fortsatt være de samme på hvert produkt, men her får du

hvertfall oversikt over de nye hastighetene.

ProduktDagens hastigheterNye hastigheterØkningMini100/100 kbps150/150

kbps1,5x/1,5xMidi750/150 kbps1500/500 kbps2x/3,33xMaxi1250/250

kbps4000/1000 kbps3,2x/4xMega2050/250 kbps5000/1000 kbps2,5x/4x

Med Vennlig Hilsen

Karl H

Canal Digital Kundeservice

Lenke til kommentar
Men hva er det folk på forumet poster da er dere CD lovers? Altså hvem har dere hørt rykktene av

CD lovers? hehe nå har jeg hørt det og...

Hei!

Hastighetene blir endret fra 10.09.05

Prisene vil fortsatt være de samme på hvert produkt, men her får du

hvertfall oversikt over de nye hastighetene.

ProduktDagens hastigheterNye hastigheterØkningMini100/100 kbps150/150

kbps1,5x/1,5xMidi750/150 kbps1500/500 kbps2x/3,33xMaxi1250/250

kbps4000/1000 kbps3,2x/4xMega2050/250 kbps5000/1000 kbps2,5x/4x

Med Vennlig Hilsen

Karl H

Canal Digital Kundeservice

Ok takk var bare mega sur :blush: Er det rart de er jo så treigest altid :cry:

Lenke til kommentar

Slutt å sutre som bortskjemte unger; de som har maxi abonnement får en tredobling av nedhastighet og en firedobbel opphastighet til samme penge. Jeg er kjempefornøyd!!!

De som trodde/håpet at CD videreførte SYM konseptet med de nye og høye nedhastighetene må være utrolig naive. SYM var et tilbud for sin tid og den tiden er over.

Lenke til kommentar
Slutt å sutre som bortskjemte unger; de som har maxi abonnement får en tredobling av nedhastighet og en firedobbel opphastighet til samme penge. Jeg er kjempefornøyd!!!

De som trodde/håpet at CD videreførte SYM konseptet med de nye og høye nedhastighetene må være utrolig naive. SYM var et tilbud for sin tid og den tiden er over.

Ja, det er ingen grunn til å suttre.

De nye hastighetene banker jo alt av det Telenor og Ngt kan stille opp med :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...