Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?

Anbefalte innlegg

Fekk eit total intetsigane svar frå kunderservice hjå CD då eg spurde om når Grorudsentralen skulle bli oppgradert.

Nokon som har fått tilsvarande?

Vi oppgraderer nettet vårt hele tiden.

Noe konkret tidspunkt for oppgradering har vi desverre ikke.

Er det to fyrer som går rundt å leiter opp kabler, og når dei finn ein så oppgraderer dei der?

Trudde eit firma som CD, ville ha ganske konkrete planer for oppgradering.

Men ifølge dei sjølv så er det verken muligheit for Kabel-tv eller internett via dei i dette bygget. Noko som tilsereier at eg skulle aldri kunne skrive dette innlegget frå mi heimemaskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et meningsløst svar ja. Jeg tror jeg kan tenke meg til noen bakenforliggende årsaker til det svaret:

* De er forpliktet til å svare på samtlige kundehenvendelser. Hvis de ikke har noe å svare med så må de fylle inn noe tomprat for å berolige kunden.

* De har kanskje ikke ressurser til eller mulighet til å sjekke hvilken dato det blir oppgradert

* De får kanskje ikke lov til å oppgi noen dato, i tilfelle de ikke klarer å holde den. Oppgraderingen skal skje innen september (?) og de vil vel ikke ha noen sure kunder som sier "jammen dere sa jo at jeg skulle få det den og den datoen".

Lenke til kommentar

Borettslaget der jeg bor gikk nylig inn i avtale med Canal Digital.

I denne sammenhengen ringte jeg de sist torsdag for å oppgradere fra Maxi (1250) til Mega (2050). Av en eller annen grunn sa selgeren fra Canal Digital at oppgradering vil forestå i september, så det var ikke nødvendig å oppgradere til Mega hvis jeg ønsket 2mbit linje. Da jeg spurte om hvilken hastighet Mega ville få etter oppgraderingen fikk jeg som svar 4mbit.

Dette er da enda en bekreftelse at Canal Digital vil oppgradere linja i nær fremtid, selv om at de ikke ønsker å gå ut offentlig om dette enda.

Da jeg har planer om å sette opp ftp-server tok jeg ikke anbefalningen fra selgeren seriøs, og har nå linje på 2mbit både inn og ut.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke merket noe... Jeg hadde først MIDI 750/150, så oppgraderte jeg til 2050/2050 noe som kostet meg over 1200kr på en og samme måned, noe jeg har klagd på men som de ikke faen gidder å ordne opp i! Jeg vurderer å skifte leverandør og bare drite i å betale det de påstår at de skal ha.. Nå har jeg fått regninger på over 2000kr til sammen på 2 måneder og jeg skjønner ikke hva de driver med. Har nå Mega med symmetri og har bare merket store forandringer, noen ganger måler det 1.1MBit, mens tidligere idag så var det 1.8MB, tilsvarende Maxi når jeg hadde det..

Jeg bor i Oslo og jeg syns Canal Digital kan skjerpe den råttne Kundeservicen sin!

Lenke til kommentar

Sendte mail til dem, fikk svar nesten med en gang.... :dontgetit:

Hei!

Takk for hendvendelsen din.

Ja, i begynnelsen av september vil vi oppgradere hastigheten på våre

internett produktene. Vi vet per idag ikke hva den nye hastighten vil være

desverre, men prisen vil være den samme.

Med vennlig hilsen

Knut U.

Canal Digital Kabel TV AS

Lenke til kommentar

Ingen oppgradering har skjedd enda her oppe i Tromsø enda.

Har derimot meget bra hastigheter fra CD, sitter med 2050 / 2050 og ligger på jamt 270-290KB/s ned mens uploaden min er 290-320KB/s :thumbup:

Sendte mail til CD 1. August, men akk ei om jeg har fått svar enda angående oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Borettslag som allerede mottar tv-signaler fra Canal Digital Kabel TV kan utvide denne avtalen til også å gjelde Internett via tv-kabelen. Denne avtalen kalles Utvidet Grunnpakke med Internett (UGmI). Beboere i borettslag som har en slik avtale og som samtidig er medlem av NBBL, oppnår meget rabatterte Internett-priser. Samtidig får de Symmetrisk Internett inkludert i abonnementet, uten ekstra kostnad.
Lenke til kommentar

Fikk endelig svar på mail henvendelsen min:

Hei.

Takk for din henvendelse.

Oppgradering av våre internett produkter skal være ferdig implementert fra

10. september i år !

Du som har Mega med symmetri vil få følgende hastighet: 5000/2000 kbps.

Det vil også bli en reduksjon i prisen på symmetri, slik at denne koster

77,- per måned.

Øvrige priser vil være som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...