Gå til innhold

Hvilket 939-hovedkort anbefales til overklokking?

Raz

Anbefalte innlegg

Hepp,

det er på tide å oppgradere maskinen min. Jeg har en xp2500@2500 mhz på et Epox 8rda3+ hovedkort. Har vært fornøyd med den lenge og har derfor falt litt av lasset når det gjelder nyheter på hardwarefronten.

Jeg vurderer nå en AMD64 3500 Venice, men er helt blank når det gjelder hvilket hovedkort jeg skal velge. Prisen betyr ikke så mye, bare så lenge det tilbyr de beste mulighetene for overklokking. Er det noen her som kan anbefale ett slikt hovedkort?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal ha hovedkort med AGP port,så er dette det beste til overklokking.

Skal du ha hovedkort med PCI-E,så er DFI best.

Takk for svar begge 2. Jeg leste en test av DFI kortet på anandtech:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337&p=4

Det ser ut til at jeg velger det kortet der. Må bare lese litt mer om det først, kanskje sammenligne det mot andre for å være sikker.

Kanskje noen samtidig har tips til minnebrikker som egner seg spesiellt til overklokking? Kvalitet, høy hastighet og lave timing er jo stikkord her, needless to say kanskje.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg velger det kortet der. Må bare lese litt mer om det først, kanskje sammenligne det mot andre for å være sikker.

Kanskje noen samtidig har tips til minnebrikker som egner seg spesiellt til overklokking? Kvalitet, høy hastighet og lave timing er jo stikkord her, needless to say kanskje.

Sjekk ut den store DFI nF4 tråden. Der finner du ut hvilken ram som er best til DFI kortene.

Ligger også en haug med tester der.

Lenke til kommentar

Sjekk ut den store DFI nF4 tråden. Der finner du ut hvilken ram som er best til DFI kortene.

Ligger også en haug med tester der.

Kjempebra Morten, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...