Gå til innhold

Hidden PHP-session-input ødelegger XHTML 1.0

Anbefalte innlegg

Har et lite problem: Sidene mine baserer seg på PHP, og php legger ved en hidden input med sessionID når man ikke er innlogget.

Dette ødelegger for valideringen av siden (etter XHTML 1.0 Strict ved w3c), med tanke på at inputen legger seg utenfor et omfattende element (eksempelvis <p>).

Finnes det en enkel og fornuftig løsning på dette?

problemet befinner seg på http://marius.o2mlab.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet legger PHP til sessionID på denne måten når den besøkende ikke har aktivert kaker. Hvis du surfer med kaker påskrudd vil sessionID lagres i en slik og ikke som et element i formen din.

Da jeg surfet innom siden din fant jeg heller ingen "PHPSESSID" i kilden, mens validator.w3c.org fikk frem denne.

Lenke til kommentar

Takker for svar... :thumbup:

dersom kaker er løsningen kan man kanskje sende informasjonen direkte til cookies på besøkendes maskiner, selv om det vil ødelegge for de som surfer med kaker avslått...?!

Det er det jeg ser; jeg har ikke input'en med sessionid i HTML'en, men validatoren finner den... en EKSTREMT hidden input :p

Vel, vet ikke helt hva jeg ender opp med, kan jo klemme det rett inn i kaker og se om det utgjør noen forskjell, selv om min logikk tilsier at det ikke skal gå...

Må innrømme jeg er en fan av standarder og ser helst at sidene validerer, men når feilen kun er denne vet jeg ikke om det skal legges altfor stor vekt på det... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hjelper:

ini_set("url_rewriter.tags", "area=href,frame=src,fieldset=");
ini_set('arg_separator.output', '&');

?

Uansett, de feilene du har fått er det bare å drite i. Validering er oppskrytt.

Eh? Validiering er et veldig viktig verktøy for å kunne skrive en webside som følger standardene.

I always try to follow the standards, but the problem is that there are so many standards to choose!
Lenke til kommentar

Jeg er også tilhenger av å skrive skikkelig kode, men det så veldig mange glemmer fra tid til annen er at en spesifikasjon inneholder retningslinjer, ikke regler. :)

Jeg bryr meg egentlig ikke om W3Cs validator. Validering er vel kanskje grei å ha når/hvis man har visuelle feil i et dokument, men mer enn det er den til lite hjelp. (I mitt tilfelle, iallfall)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Godt poeng av SirIce! :) Desverre er vel dette det nærmeste vi er standarder nå, så det hadde jo vært kjekt om alle ville følge dette! Men, men...

Funket forsåvidt minst like dårlig når jeg klemte sessionid i en cookie, så det var ingen god løsning... må da være mulig å unnslippe denne feilen i XHTML 1.0 Strict også...?! :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg egentlig ikke om W3Cs validator. Validering er vel kanskje grei å ha når/hvis man har visuelle feil i et dokument, men mer enn det er den til lite hjelp. (I mitt tilfelle, iallfall)

Hvordan vet du om en som sitter på en helt annen nettleser og platform enn deg ser de samme visuelle feilene som deg?

Lenke til kommentar

Hvordan vet du om en som sitter på en helt annen nettleser og platform enn deg ser de samme visuelle feilene som deg?

Tingen er at jeg vet at jeg skriver ganske god kode, så jeg sender ikke siden gjennom validatoren hvert femte minutt. Om e.g. Konqueror viser siden min feil gjør det meg absolutt ingenting. Jeg skriver ikke på nettsiden min for alle andre, for å si det sånn, så at noen kommer på besøk med en utdatert nettleser bryr meg ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...