Syn-Sam Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Jeg har en ny pc, satt sammen selv. Starter opp pc, lar cdrom være boot 1, og får følgende melding etter at den har lest Xp disken som ligger i cdrom: "Windows XP could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the Windows XP documentation about hardware disk configuration and your hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information. Boot Failed". Jeg kjører cdrom. master i IDE1 Jeg kjører harddisk med gammel Xp som master i IDE2 Videre har jeg 3 sata disker, maskinen finner alle. Hva er det jeg gjør galt? Endret 23. mai 2005 av Syn-Sam Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg har ville prøvd med en annen cd-rom, for å se om det er den som er synderen. Ellers kan du jo prøve og bytte IDE kanal på cd-rom og harddisk. Det er vel ingen "skader" eller betydelige merker på Windows cd-en? Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Ingen skader på cd-en. Nå er forøvrig feilmeldingen borte, og erstattet av disse, som kommer om hverandre: PFN_LIST_CORRUPT NTLDR_is_missing Page fault in non-paged area Irql_not less or equal. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Som sagt tidligere, prøv med en annen cd-stasjon. Windows cd'en splitter ny? Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Har fått det til nå. Problemet var to minnebrikker på for lav spenning. Men 2x Geforce 6800GT fra MSI vil ikke kjøre SLI på DFI Lanparty SLI-D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå