Gå til innhold

Militæret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ihvertfall en som har vett til å dimme. Fullførte millitærtjenesten for et par år siden, maken til bortkastet år. Tok det mellom videregående og høgskoleutdanning, og glemte masse matematikk året jeg var i millitæret. Så egentlig ødela millitæret nok for meg .... :smile:

Lenke til kommentar

Er du klarover at du ikke kan få jobb som kabinansatt i SAS hvis du ikke har førstegangs tjeneste.... Men det er ikke så lurt å dimme... det er enda mere umoralsket enn de 45 grunnene til å ikke dra...

Men det er jo litt dumt å dra når kan har kone og greier... Det kan være ganse skadeligt.. Men se det lyse i det du får jo perm da...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-24 21:27, Dj_eLmO skrev:

Er du klarover at du ikke kan få jobb som kabinansatt i SAS hvis du ikke har førstegangs tjeneste.... Men det er ikke så lurt å dimme... det er enda mere umoralsket enn de 45 grunnene til å ikke dra...

Men det er jo litt dumt å dra når kan har kone og greier... Det kan være ganse skadeligt.. Men se det lyse i det du får jo perm da...

gi en grund for at noen vil jobb som kabinansatt i SAS!

desuten har han dimma allerede.. (tokk ikke 24 timer engang)

Lenke til kommentar
Quote:

Dj_eLmO skrev (2002-07-24 21:27):

Eg som slapp militæret på grunn av mitt syn kan ikke eg heller få jobb som kabinansatt i sas??
Lenke til kommentar

Makan til piss! Livet er IKKE bare å ha det gøy og å snylte på samfunnet. Dere blir bedt ÉN gang i hele livet deres til å gjøre noe for fedrelandet, og det makter dere ikke?! Utdanning meg midt i ræva! Dere taper INGENTING på å være i militæret ett år. Sørg bare for å få skikkelig tjeneste, så skal dere se at det er et spennende og nyttig år. Ingen har vondt av å være ute i skogen, skyte, slite og å få litt disiplin. Norge har den dag i dag tvungen verneplikt, og da får dere for svarte se å delta!

Er du genuint passifist eller tjenesteudyktig derimot har jeg forståelse for dine valg.

Det er slike egoistiske, pysete og nærsyntes drittunger som dere som får Norge til å se ut som en nasjon av sveklinger. Det er deres plikt! Lenge leve konge og fedreland!

- eks. Jeger

Til dere andre medsoldater: Stå på! :smile:

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-07-28 01:16 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Nuffern skrev (2002-07-28 01:11):

Makan til piss! Livet er IKKE bare å ha det gøy og å snylte på samfunnet. Dere blir bedt ÉN gang i hele livet deres til å gjøre noe for fedrelandet, og det makter dere ikke?! Utdanning meg midt i ræva! Dere taper INGENTING på å være i militæret ett år. Sørg bare for å få skikkelig tjeneste, så skal dere se at det er et spennende og nyttig år. Ingen har vondt av å være ute i skogen, skyte, slite og å få litt disiplin. Norge har den dag i dag tvungen verneplikt, og da får dere for svarte se å delta!

Er du genuint passifist eller tjenesteudyktig derimot har jeg forståelse for dine valg.

Det er slike egoistiske, pysete og nærsyntes drittunger som dere som får Norge til å se ut som en nasjon av sveklinger. Det er deres plikt! Lenge leve konge og fedreland!

Det var da veldig så sinte du var, Eg slapp militæret med det var ikke eg som stresset for å slippe. :???:
Lenke til kommentar

Bra skrevet, Nuffern !

Året i militæret kan være veldig moro, eller det kan være dritkjedelig. Det er opp til deg selv hvordan du får det.

For meg var det artig, var på Sjøoperasjonssenteret på FKN (i Bodø) og lærte masse data i tiden jeg var der. Dessutten hadde jeg turnus, dvs. 2 uker i Bodø og så 2 uker hjemme :grin: Kan man få det bedre. Og forresten, det var bredbånd der.. (1999).

Men SirHartge, du har jo muligheten til å komme deg på båt. Deter gøy det. Grip den muligheten om du får den. Eller velg Radarkurset slik jeg gjorde.

Lenke til kommentar

militæret var helt greit det for meg, nesten som en vanlig jobb med uke pendling og en helgevakt innimellom, ødela ikke noe for meg i det hele tatt, trikset er vel å ta det like etter videregående slik du er ferdig med det før du begynner på resten av utdannelsen din.

Kystartilleriet er best :smile:

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...