Gå til innhold

Militæret

Anbefalte innlegg

Om 7 dager og 9 timer står jeg madla port. ARGH Jeg har ikke tid til å være hjernevasket i 12 mnd. Så jeg skal hjem fortest mulig. Ønsk meg lykke til og kom gjerne med gode tips på hvordan jeg skal dimme.

Jeg har:

- -8 på begge øyner

- attest på vond rygg

- kan skaffe røntgen bilder på brusk i hoftene

- eget firma

- planer til høsten

- dame hjemme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

SirHartge skrev (2002-07-16 00:18):

Om 7 dager og 9 timer står jeg madla port. ARGH Jeg har ikke tid til å være hjernevasket i 12 mnd. Så jeg skal hjem fortest mulig. Ønsk meg lykke til og kom gjerne med gode tips på hvordan jeg skal dimme.

Hva skal du der, Slapp militære eg, Du skal til norges største barnehage, Er dyrt å være i militæret.
Lenke til kommentar

Dere med den instillingen om at dere skal dimme fortest mulig er rett og slett noen pyser!

Jeg hadde ikke noen god instilling til militæret da jeg skulle dra der. Men mesteparten av tiden hadde jeg det kjempemorro. Det er en interessant opplevelse!

Og dere datanerder har jo bare GODT av å komme dere vekk fra datamaskinen et års tid og mæte en skokk med ukjente folk! Stor utfordring, men det kan bli morsomt.

SitHartge:

Det er ikke sikkert du dimmer dersom du har mange legelapper osv. Det du kan risikere, er å måtte RÅTNE på et kontor i et år, uten å gjøre noe fornuftig. DET er kjedelig det!

JOIN THE ARMY TODAY. :grin:

Lenke til kommentar

BTW:

Dere som snakker om å dimme på grunnlag av mordlyst: Jeg tviler på at dette fungerer. Det kjipe er at dette kommer på et legpapir som kan følge dere resten av livet! :lol:

Men siden dere absolut må dimme, har eg et tips her:

Det letteste å dimme på er ryggen. Gå etter en dag inn på legekontoret å si:

Du

"Jeg har vondt i ryggen!"

Legen:

"Hvor?"

Du:

"Der!" (Pek konsekvent på en plass)

Gjenta dagen etter! Og dagen etter der og dagen etter derm helt til du dimmer! Ikke si noe om at smerten forsvinner. Pekk ALLTID på samme plass. Ikke la smerten forflytte seg. Ryggener vel det neste stedet der legen ikke kan ta tester på om du lyver eller ikke!

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-07-16 14:20 ]

Lenke til kommentar

Hei Kenny000!

Det var derfor eg droppa å prøve den metoden.

Har tenkt å gjennomføre militæret.For iallefall eit papir som kan være greit å ha når eg skal søke jobb.

For uten om ryggen er nok hovudet også ein "kroppsdel" som er vansklig å motbevise at ein har vondt.

Det som kan være litt trist er at personer som virkelig har rygg plager (finst dei også) ikkje blir trudd.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 14:15, Kenny000 skrev:

Dere med den instillingen om at dere skal dimme fortest mulig er rett og slett noen pyser!

Kunne godt tenkt meg å være der for morro skyld. Men har som sagt helt andre planer. Synd at de som har planer om utdannelse osv må inn i barnehagen for ungdommer.

Lenke til kommentar
Quote:

SirHartge skrev (2002-07-16 14:51):

Kunne godt tenkt meg å være der for morro skyld. Men har som sagt helt andre planer. Synd at de som har planer om utdannelse osv må inn i barnehagen for ungdommer.

Eg slapp millitæret på grunn av synet. Men tror ikke det er så enkelt idag på grunn av synet, I den tiden var det ikke noen som brukte linser.
Lenke til kommentar

Hei!

Om dokumentet fra sida som Anders fortale om som omhandla Forsvaret omtale av "dimme triks" er ekte så stod det på den sida dette:

"Psykologen mener personer som går så langt at de følger tipsene på Internett, neppe er skikket til å gjennomføre verneplikt."

Lenke til kommentar

Som en modd og "bedriftsleder" trenger du sikkert litt oppdragelse :lol:

Den dagen folk dimmer etter et år er som regel den kjipeste i livet. Man treffer mange kule folk i alle sjangre og det er kult å feste med nye mennesker.

Ett godt tips er å ikke syte til befalet (regner ikke med at en modd vil finne på noe sånt heller :razz: )for da har man mange fordeler som å unngå refs når man gjør tabber (som f.eks forsovelse, glemmer?? å komme med rett tog etter perm osv) ekstra fridager, fetere tjeneste, mindre vakter osv osv

Husker godt oppsamlingskompaniet etter rekruten... Alle udyktige, sytere og andre rariteter blei sendt rundt om i norge til å gjøre jalla tjenester :grin: :grin:

Ha en fint år. Du vil garantert få det :smile:

Lenke til kommentar

Er enig med Kenny000, jeg.

Var 110% negativ føre jeg dro inn, men etterhvert som dagene gikk der trivdes jeg mere og mere.. Noe av den beste perioden i livet faktisk. Man hater, banner og hater i en del perioder, men det er bare en del av "morroa".. (Selv om det ikke er såå morro å stå oppi skogen på Skaugum fra 2-4 på natta da).

Kan jo også få med seg en del kurs hvis man benytter den muligheten..

Lenke til kommentar

H0h0...jeg kan kanskje slippe militæret pga da jeg brakk armen min så fucka legen opp handa mi så jeg har ikke full rotasjon i venstre håndledd, noe som gjør at jeg ikke kan utføre ting som armhevinger og slike ting...

Eneste fordelen med det må være at jeg får erstattning på en 4-5000 :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 23:35, Danko skrev:

Kan jo også få med seg en del kurs hvis man benytter den muligheten..

Vi hadde en meget travel førstegangstjeneste, men jeg klarte likevel å få med meg et jobbsøkerkurs og truckførerlappen for industritrucker! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 00:18, SirHartge skrev:

Bli bekvemmelighetsnekter! Få fin siviltjeneste i hjembyen og bo på hybel. Statsslaveriet de kaller verneplikt er i mine øyne ikke legitimt, og jeg synes derfor heller ikke det er moralsk betenkelig å snylte unna. Papirer fra en siviltjeneste-kontorjobb er mer nyttig å ha seinere enn millitære attester.

Selv gjorde jeg den tabben å _ikke_ nekte. Bare tull.

Det er utrolig hvor mye dummere det går an å bli på 12 måneder. Som menig skal man ikke tenke, befalet er der for å ta alle avgjørelser på dine vegne. Hodet mitt har aldri greid å ta igjen det tapte. Bare det er grunn nok til å nekte.

Jeg hadde veldig positiv innstilling når jeg rykka inn, men den forsvant etter få uker. Hvis millitærtjenesten hadde vært en effektiv soldatopplæring hadde alt vært greit, men det er nok _ikke_ tilfelle.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...