Shimano Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 På Xbox Live er det jo idag mulig å gi tilbakemelding angående andre spillere, men såvidt jeg vet så gjøres det ikke noe aktivt med disse tilbakemeldingene såsant det ikke er noen som får konstant dårlige tilbakemeldinger. På Live for Xbox 360 tar de det et hakk videre: The Gamercard (pictured above and below) features three important pieces of information. The first item is the player's reputation, measured in stars. After the completion of every Xbox 360 Live game round, you can give the folks who you played with/against a reputation score - basically, a thumbs up or a thumbs down. The reputation score is supposed to reflect whether the person was a good person to play with (e.g. helpful, team player, polite, etc.) or a bad person to play with (e.g. rude, vulgar, rocket launcher hog, etc.). Over time, your reputation should reflect what sort of player you are and you'll be able to match up with players based on reputation as well as other factors. Med andre ord: Spiller du som en idiot og bare er ute etter å lage kvalm så blir tilbakemeldingen deretter; jeg kommer ihvertfall ikke til å spille med/mot folk som har 1/5 eller 2/5 i score på dette systemet. Bra saker Hele artikkelen Hos Anandtech (mye bra - blant annet masse bilder og ymse screenshots fra selve 360-menyene o.l.) Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ser ut til at vi blir kvitt dem nå ja Er alltid noen som syter og snakker dritt til deg, uansett om du vinner eller taper Værste jeg vet er småunger på 11 som ikke har lært seg folkeskikk, rart att slike i det hele tatt kommer seg på live. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Som om ikke dette kommer til å missbrukes.... Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er også redd for at dette kommer til å bli misbrukt. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Med andre ord: Spiller du som en idiot og bare er ute etter å lage kvalm så blir tilbakemeldingen deretter; jeg kommer ihvertfall ikke til å spille med/mot folk som har 1/5 eller 2/5 i score på dette systemet. Bra saker Vel her skyter du deg selv noe grasat i beinet. Når du første gang spiller på xbox live vil di formodentlig ikke ha noen stjerner i de hele tatt. Tror du noen gidder å spille mot deg da? Vi vil sef få en masse n00bs som gir hverander full score og sabotere andre boards med å gi andre spillere dårlig score. Intensjonen er god men jeg trur dette blir så fult av muligheter til misbruk at det ikke blir noe brukandes. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Vel her skyter du deg selv noe grasat i beinet. Når du første gang spiller på xbox live vil di formodentlig ikke ha noen stjerner i de hele tatt. Tror du noen gidder å spille mot deg da? Selvfølgelig starter alle enten 'midt på treet' eller med full pott; ellers er det jo ikke noe å trekke fra for dårlig oppførsel. Synes det virker som en bra løsning jeg; bedre enn de aller fleste lignende greier idag. Og det er nok en viss takhøyde; du rykker neppe ned til 1 stjerne bare fordi du har fått negativ tilbakemelding fra en håndfull stykker som brått får en fiks ide om å 'mobbe' deg i en spillsession. Men mange dårlig tilbakemeldinger over lengre tid vil jo heldigvis stemple drittsekkene så man slipper å bruke fritiden på folk som f.eks kjefter, banner og hyler i mikken hele tiden eller bevisst saboterer gameplayet. I tillegg er det nok en viss ratio så man ikke kan 'stemme' på samme person mange ganger i løpet av en kort tid bare på kødd. Og med tanke på å systematisk sabotere for andre så skal det jo godt gjøres å 'stalke' noen over lenger tid såsant disse ikke er på vennelista di. Og de er ikke på lista di hvis de selv ikke vil være der, så da skal man jobbe litt for å finne dem... MEN det er jo helt opp til hver enkelt om man vil ta hensyn til dette når man velger seg spillepartnere - jeg kommer ihvertfall til å gjøre det de gangene jeg eventuelt spiller utenfor min venneliste. Endret 23. mai 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå