Gå til innhold

Merkelig HD problem - LØST!


Anbefalte innlegg

Hei! Her på skolen har vi noen Dell Optiplex maskiner som står på biblioteket og det er stadig blåskjerm på dem.

 

Dette tror jeg har noe med at jeg bruker Ghost på dem og har et image som jeg legger ut nå og da, men jeg lurer på om at jeg ødelegger et eller annet for hver gang jeg overfører, fordi til å begynne med overførte Ghost rundt 500 MB i minutten.

Nå er det knapt 100 og det synker stadig. I noen tilfeller får jeg feilmelding underveis der det står at Ghost ikke kan lese platen, selv om det ikke er noe som helst feil på cd-platen.

 

Nå skal jeg si at jeg brukte Rescue-systemet til Ghost og bootet opp og fant ut at dette problemet forsvant når jeg tok "restore MBR"

 

Har formatering noe som helst effekt på Master Boot Record, eller er det noe som ligger der uansett? Og kan Ghostingen min ha en påvirkning på det? For i Ghost har jeg to valg. Det ene er restore hele disken, mens den andre er restore partisjon.

Nå har disse maskinen èn hovedpartisjon (c:\) og den andre er skjult. En slags utility-partisjon.

 

Kan dette kanskje ha noe med det å gjøre? Takker for alle tips!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du det altså? Hmm, det er jo med en slags utility-greie med maskinene, så jeg får søke der etter eventuelle feil. Men nå vet jeg ikke om den sjekker hele disken da med all informasjon osv.

 

Søkte etter feilmeldingen da på blåskjermen og fikk dette resultatet:

 

Error Message:

STOP: 0x00000044 (parameter, parameter, parameter, parameter) MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS

 

Explanation:

This is a Windows 2000 Executive character-mode STOP message. It indicates an attempt was made to complete an IRP (I/O request packet) more than once, possibly by more than one driver.

 

User Action:

If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible with Windows 2000. For information about the hardware, contact the supplier. If you are installing Windows 2000 for the first time, check the Windows 2000 system requirements, including the amount of RAM and disk space required to load the operating system. Also, check the Hardware Compatibility List to verify that the system can run Windows 2000. If Windows 2000 is loaded and no new hardware has been installed, reboot with recovery options set to create a dump file. If the message continues to appear, select the Last Known Good option when you reboot. If there is no Last Known Good configuration, try using the Emergency Repair Disk. If you do not have an Emergency Repair Disk, contact your technical support group.

 

 

Skjønner ikke hva dette kan bety. Vi har masse maskiner som er helt lik disse, men de har ingen problemer..

 

Edit: Fant ut at blåskjermen kommer at at en spesiell versjon av Novell er installert noe som fører til at to enheter sender request om samme pakke og når den siste enheten ikke får pakken, kommer blåskjermen..

 

Men det forklarer fortsatt ikke at Ghostingen ikke fungerer som det skal..

Får bare prøve å teste og sjekke harddisken for feil da.

Skal poste svar etterhvert!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Hei! Problemet er løst! Ville bare fortelle hva som var feil.

Hovedgrunnen til at jeg fikk blåskjerm på samtlige Dell-maskiner var at maskinene var koblet til en Cisco-switch. Så fort jeg byttet over til en HP-switch fungerte alt som det skal!

 

Vet ikke om dere har opplevd noe rart med Cisco sine switcher, men her var det ihvertfall det som var problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...