kjaks Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Telenor mister kunder. Ny taktikk: La oss kjøpe nye kunder! Hmmm... Hvorfor ikke tilby tjenester som gjør at man får mange kunder i utgangspunktet? Bra taktikk isåfall.. Svaret på det siste er nok at ADSL produkter vil ha en større lønnsomhet, iallefall når infrastrukturen ligger der fra før av. Business dreier seg om lønnsomhet. ADSL har jo sine begrensninger både når det gjelder aksesstid og båndbredde, men her skjer det mye på utviklingsfronten i form av nye DSL teknlogier. Dermed vil det være en bedre plass å starte enn å bygge ut fiber til hver enkelt husstand. Det er bare et tidsspørsmål før DSL når 10mbit uthastighet, og da har Telenor spart mange penger på å la være å bygge ut fiber. Nå snakker selvfølgelig om Telenor Norge Endret 23. mai 2005 av kjaks Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Sant, men det er jo ikke akkurat som om dette har noen gjensalgsverdi ut over potensiell framtidig inntjening. (Edit: Har lest tidligere et sted at BBBs fiber kun var 'lokale knuter', og at de ikke eide sammenknytningen av dem. Tok utgangspunkt i dette.) At fiberkundene gjerne er svært lojale kunder er selvsagt tatt med i beregningen. Synes fortsatt det er høyt. Telenor eier fra før mye infrastruktur i Sverige. De vil kanskje oppnå en en bedre inntjening på og utnyttelse av denne også, hvis de knytter BBB's infrastruktur opp til denne? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Krise! Jeg som prøver å holde meg unna Telenor! Nå er jeg inne og surfer på alternative tilbydere. Vanskelig å finne noen andre med 10/10... Dette lover ikke bra. Hvis Telenor følger i sitt vanlige mønster settes hastigheten ned til 30% og prisen 4-dobles. PS. mrmee: Har du nyeste Raw ennå, eller? Hvorfor skal de sette ned hastighetene når kundene krever høyhastighetsnett? Jeg tror at de vil fortsette på samme måte som BBB har gjort. Telenor kan jo nå tilby TV tjenester av høy kvalitet siden fiber infrastrukturen går helt inn til leilighetene, og da er det en liten vits å sette ned hastighetene. Alternativet vil være flere pakkeløsninger som hver krever ulik båndbredde til forskjellige priser. Endret 23. mai 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Nå kommer quoten tilbake. 4 GB er jo utrooolig mye data Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 finnes det alternative levrandører som leverer 10/10-linje i oslo? eller har telenor kjøpt opp de også? har bredbåndsfabrikken nå, men føler meg utrolig usikker på om jeg fortsatt kommer til å ha det fantastiske produktet til bredbåndsfabrikken i framtiden Lenke til kommentar
Ergotera Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg ønsker å kondolere til alle Bredbåndsfabrikk kunder her i landet. Det blir nok ikke samme hyggelige priser nå... Takk. Dette gjør meg sikkelig forbanna ass! Jeg forsøker etter beste evne å komme meg unna Telenor hele tiden, men blir alltid innhentet på en eller annen måte... F*** ass! Skulle ikke forundre meg om de senker hastigheten, og samtidig øker prisen nå... Jeg merker at jeg blir sikkelig irritert nå! Sorry for utbruddet, men jeg virkelig missliker Telenor sterkt. Det gjør jeg også. jeg var kunde hos tiskali -som var også en flopp - men nå er jeg overført til telenor som har kjøpt tiskali. Fy Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvorfor ikke se om det faktisk er noen endringer som kommer før man syter over at slemme Telenor har kjøpt opp BBB. Eller hadde dere kanskje vært mer fornøyd om BBB la ned all virksomhet istedet? Det var alternativet til at Telenor kjøpte selskapet. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hvorfor ikke se om det faktisk er noen endringer som kommer før man syter over at slemme Telenor har kjøpt opp BBB. Eller hadde dere kanskje vært mer fornøyd om BBB la ned all virksomhet istedet? Det var alternativet til at Telenor kjøpte selskapet. Med Telenor, kommer garantert forandringene...! Det er bare snakk om tid. Husker tilbake til den opprinnelige Alfanett tiden.. (Alfanett var Bærum kommune sitt eget kabel-tv nett som begynte å tilby internett). Telenor kjøpte opp dette. (Telenor Avidi). Da snakket jeg mye med telenor for å forsikre meg om at tilbudet ikke ble dårligere. De sa tydelig i fra til meg flere ganger at alle som hadde opprinnelig Alfanett abb. ikke ville merke forskjell. Hva skjedde så? Jo, en dag var man uten nett noen timer. Når man endelig kom på nett igjen, var hastigheten forandret. Langt dårligere uthastighet. Jeg hadde et 1024/550 abb. Dette ble nedgradert til 1024/256, samtidig som prisen ble økt 45kr eller noe slikt. Man fikk heller ikke beholde den gamle @alfanett.no adressen og måtte bytte til @online.no adresse. -Det vil ikke innebære noen forandring for kunden.... ja jøss! Endret 23. mai 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Nå har det seg slik at borettslagene faktisk har betalt for og juridisk sett eier endel av det fysiske BBF-nettverket, nemlig den delen som går fra ringnettet og til sluttbrukerne. Dette var en BBFs forutsetninger for utbygging. Tror det er en klausul som sier at borettslagene kan kreve at andre operatører skal få levere via ringnettet (som er tilknyttet det nasjonale fibernettverket) hvis BBF legger ned eller forandrer sitt tilbud vesentlig. Et oppkjøp med påfølgende drastisk prisøkning er vel en vesentlig forandring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå