agvg Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Telenor kjøper det svenske Bredbandsbolaget for seks milliarder svenske kroner. I tillegg kjøpes danske Cybercity for 1,4 milliarder danske kroner. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Skjer dette i dag? Eller har det allerede skjedd? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Skjer dette i dag? Eller har det allerede skjedd? Det er offisielt i dag, pressekonferanse kl 9 Lenke til kommentar
Ergotera Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Telenor kjøper det svenske Bredbandsbolaget for seks milliarder svenske kroner. I tillegg kjøpes danske Cybercity for 1,4 milliarder danske kroner. OH, skitt! Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg ønsker å kondolere til alle Bredbåndsfabrikk kunder her i landet. Det blir nok ikke samme hyggelige priser nå... Lenke til kommentar
Truman Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Telenor mister kunder. Ny taktikk: La oss kjøpe nye kunder! Hmmm... Hvorfor ikke tilby tjenester som gjør at man får mange kunder i utgangspunktet? Lenke til kommentar
mrmee Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Spørs hvor lenge jeg får beholde linja mi da Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hmmm... Hvorfor ikke tilby tjenester som gjør at man får mange kunder i utgangspunktet? Nå er det ikke særlig lett og skaffe seg kunder i ett marked som er veletablert, disse firmaene er jo ikke i norge og Telenor er en utfordrer i markedet og ergo er dette en rask og effektiv måte og komme seg opp på. I Norge er jo tingene helt anderledes for Telenor. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 http://presse.telenor.no/PR/200505/995347_1.html Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Spørs hvor lenge jeg får beholde linja mi da Se ikke bort fra at TN kommer til og bygge ut og bruker BBF som sitt varemerke i konkurranse med Lyse o.l høyhastighetsutbyggere, TN vet selvsagt at man ikke kan melke kobberet særlig mye lengre. Lenke til kommentar
mrmee Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Spørs hvor lenge jeg får beholde linja mi da Se ikke bort fra at TN kommer til og bygge ut og bruker BBF som sitt varemerke i konkurranse med Lyse o.l høyhastighetsutbyggere, TN vet selvsagt at man ikke kan melke kobberet særlig mye lengre. Håper på det. Er vel på tide å gå vekk fra kobberet. Nå kan jo faktisk Telenor si at tilbyr bredbånd. Etter noen år med 10/10 frister ikke en slapp adsl linje så veldig akkurat... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Told you! Gammel tråd.. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Telenor kjøper det svenske Bredbandsbolaget for seks milliarder svenske kroner. Det er jammen en ganske drøy pris. I følge pressemeldingen har de altså betalt 18K per kunde. Dette er noe de vil trenge fem år på å ta inn igjen brutto med svenske bredbåndspriser. i For ikke å snakke om at det er løpende driftsutgifter som skal dekkes inn. Er vel noen bedrifskunder som veier opp litt, men enten så går BBBs kunder en heller tvilsom fremtid i møte prismessig, eller så er det en *svært* langsiktig investering fra Telenors side. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg ønsker å kondolere til alle Bredbåndsfabrikk kunder her i landet. Det blir nok ikke samme hyggelige priser nå... Takk. Dette gjør meg sikkelig forbanna ass! Jeg forsøker etter beste evne å komme meg unna Telenor hele tiden, men blir alltid innhentet på en eller annen måte... F*** ass! Skulle ikke forundre meg om de senker hastigheten, og samtidig øker prisen nå... Jeg merker at jeg blir sikkelig irritert nå! Sorry for utbruddet, men jeg virkelig missliker Telenor sterkt. Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Telenor kjøper det svenske Bredbandsbolaget for seks milliarder svenske kroner. Det er jammen en ganske drøy pris. I følge pressemeldingen har de altså betalt 18K per kunde. Dette er noe de vil trenge fem år på å ta inn igjen brutto med svenske bredbåndspriser. i For ikke å snakke om at det er løpende driftsutgifter som skal dekkes inn. Er vel noen bedrifskunder som veier opp litt, men enten så går BBBs kunder en heller tvilsom fremtid i møte prismessig, eller så er det en *svært* langsiktig investering fra Telenors side. Det er hvis du KUN regner verdien av kundene... Men i prisen ligger jo også en heftig infrastruktur med fiber, og den er jo også verdt en del..... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Sant, men det er jo ikke akkurat som om dette har noen gjensalgsverdi ut over potensiell framtidig inntjening. (Edit: Har lest tidligere et sted at BBBs fiber kun var 'lokale knuter', og at de ikke eide sammenknytningen av dem. Tok utgangspunkt i dette.) At fiberkundene gjerne er svært lojale kunder er selvsagt tatt med i beregningen. Synes fortsatt det er høyt. Noen som vet hvordan fordelingen er mellom fiber og DSL-kunder i BBB, forresten? Endret 23. mai 2005 av qwert Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Spørs hvor lenge jeg får beholde linja mi da Se ikke bort fra at TN kommer til og bygge ut og bruker BBF som sitt varemerke i konkurranse med Lyse o.l høyhastighetsutbyggere, TN vet selvsagt at man ikke kan melke kobberet særlig mye lengre. Jeg er 100% sikker på at Telenor finner lure måter på å melke kobber i laaang tid fremover. Etter det jeg har forstått er det fortsatt flere hundre tusen som har ISDN!!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Etter det jeg har forstått er det fortsatt flere hundre tusen som har ISDN!!!! Ja? Jeg har ISDN og føler meg ikke melket, kjenner mange andre som også har ISDN rett og slett fordi det telefonsystemet er overlegent på mange områder. Og det er relativt få som ikke har noen mulighet for bredbånd og utbyggingen er fortsatt enorm så hva var poenget ditt? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Alle bredbåndsfabrikken kunder burde sende mail til bredbandsbolagets administrerende direktør Peder Ramel, med en bønn om å la virksomheten i Norge være som den er! Dersom andre som ikke har Bredbåndsfabrikken har lyst til å sende mail, får de selvfølgelig lov til det.... http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1044010.ece Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Krise! Jeg som prøver å holde meg unna Telenor! Nå er jeg inne og surfer på alternative tilbydere. Vanskelig å finne noen andre med 10/10... Dette lover ikke bra. Hvis Telenor følger i sitt vanlige mønster settes hastigheten ned til 30% og prisen 4-dobles. PS. mrmee: Har du nyeste Raw ennå, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå