aboplotok Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) eg sa aldri at spillene var for unger Sa jeg noen gang at jeg sikta til deg? Sannheten er vel egentlig det at Nintendo har FLEST spill som også passer til barn, det er sant. Men de aller fleste av dem er fanden meg skojiga for de som i det minste er fysisk eldre og Endret 23. mai 2005 av SEeKz0r Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noe av det jeg synest er best er satsingen MS har på xbox live. Tjenesten er genial! Særlig med de nye tingene som kommer med 360, håper vi i større grad får se nedlastbart materielle Noen som har noe å si om Sony sitt nettsystem? Har ikke prøvd det, men det har ikke fått like mye oppmerksomhet som live. Dette endrer seg vel når ps3 kommer, det å sitte i stua har vel kort sagt aldri vært mer sosialt. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) de aller fleste av dem er fanden meg skojiga for de som i det minste er fysisk eldre og WORD Nintendo er jo tross alt de "eldste", de er visere og kan bransjen, de har klart seg hele tiden, og er alltid populært, eller i søkelyset. derimot Sony som enten er der, eller er borte.. PS : Noe av det jeg synest er best er satsingen MS har på xbox live.Tjenesten er genial! Særlig med de nye tingene som kommer med 360, håper vi i større grad får se nedlastbart materielle enig, og ja, det blir mer nedlastbart, man skal kunne se trailere av filmer, demoer av spill, kjøpe extra-materiale til spill/filmer og selge ting utifra spill, feks om jeg skal selge bilen min i forza.. Endret 23. mai 2005 av Specter Lenke til kommentar
chil Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 huff, hcorfor satsa ikke ps3 på noe mer stil rent, dvs fargen osv er fin.. men den skulle vert helt firkanta Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Trur den det er lettast å uttale seg om er Microsoft. Dei er dei einaste som eigentleg har gitt solid informasjon om kven dei er på jakt etter, og korleis dei vil nå kundane sine (altså alle, gamer eller ikkje). PS3 har vist fram ei maskin og nokre videoar, men det meste er spekulasjon. Forhåpentlegvis får vi ei solid online-teneste. Nintendo gjer noko heilt nytt, det er alt vi veit. Målet er vel å få spel tilbake til røtene, det skal vere moro, end of story. At du kan laste ned bakkatalogen over internet er også eit genialt poeng som nok vil selge ein del maskiner. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Dei er dei einaste som eigentleg har gitt solid informasjon om kven dei er på jakt etter, og korleis dei vil nå kundane sine (altså alle, gamer eller ikkje). Det er nok fordi Xbox ikke BARE er en spill-konsoll, men også et hjemmeunderholdnings-apparat som vi ikke har sett før, derfor kan det være noe for de opp i årene som ikke er glad i spill for det. Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Trur den det er lettast å uttale seg om er Microsoft. Dei er dei einaste som eigentleg har gitt solid informasjon om kven dei er på jakt etter, og korleis dei vil nå kundane sine (altså alle, gamer eller ikkje). Har dere i det heletatt fulgt med på hva Nintendo driver med? Eller sett pressekonferansen deres? Det er nå først og fremst de som har gitt solid informasjon. De prøver å huke inn nye spillere som ikke kaller seg gamere (enda). Dette har de gjort ved å lage en duppedings (Nintendo DS) som kan appelere til andre enn bare de vanlige spillerne. Maskinen kan brukes både til å lage nye spennende ting som ikke akkurat kan kalles et hardcore spill (som Electroplankton og Nintendogs), og den kan brukes til å utfolde seg på nye måter. Samme taktikk skal de kjøre med Nintendo Revolution. Er du luta lei av lineære spill hvor man bare kjører en bil gjennom ei bane gang på gang eller løper gjennom gang etter gang og plaffer ned slemme menn. Ja da kan disse maskinene være noe for deg. Ikke bare innfører de nye spillopplevelser, men de har åpner også for nye kreative utfoldelser som kan være greie avbrekk eller rett og slett bare ennerledes enn de vanlige spillene som vi har sett i mange år som bare gis ut med litt bedre grafikk release etter release. Endret 23. mai 2005 av SEeKz0r Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Det er nok fordi Xbox ikke BARE er en spill-konsoll, men også et hjemmeunderholdnings-apparat som vi ikke har sett før, derfor kan det være noe for de opp i årene som ikke er glad i spill for det. Tviler, de forbinder maskinen med spill og derfor vil de ikke se på den engang. Kommer litt an på hvordan MS markedsfører den, men virker som de bare går etter hardcore gamere igjen. Man kan selv lage en multimediapc på lik måte som X-box, ikke særlig vanskelig. Da minus onlinetjenesten. Endret 23. mai 2005 av TCi Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Alt det jeg sa i forrige post.. Var det ikke jeg som sa at jeg tror Nintendo klarer seg, pga de er klokere, de har vært i bransjen lengre, de har alltid kommet med noe nytt på maskinene sine, og de kommer til å gjøre det, innen gaming, ER de sjefen! Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Var det ikke jeg som sa at jeg tror Nintendo klarer seg, pga de er klokere, de har vært i bransjen lengre, de har alltid kommet med noe nytt på maskinene sine, og de kommer til å gjøre det, innen gaming, ER de sjefen! Joda, bare utdyper jeg Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er nok fordi Xbox ikke BARE er en spill-konsoll, men også et hjemmeunderholdnings-apparat som vi ikke har sett før, derfor kan det være noe for de opp i årene som ikke er glad i spill for det. Tviler, de forbinder maskinen med spill og derfor vil de ikke se på den engang. Kommer litt an på hvordan MS markedsfører den, men virker som de bare går etter hardcore gamere igjen. uhm, onkelen min er snart 62år, og følger med på Xbox360-utviklingen, han vil ha en maskin som kobler seg på det som er av tilkoblingsmuligheter, for så å ha det meste på ett sted. så de "eldre" følger med seh Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er nok fordi Xbox ikke BARE er en spill-konsoll, men også et hjemmeunderholdnings-apparat som vi ikke har sett før, derfor kan det være noe for de opp i årene som ikke er glad i spill for det. Tviler, de forbinder maskinen med spill og derfor vil de ikke se på den engang. Kommer litt an på hvordan MS markedsfører den, men virker som de bare går etter hardcore gamere igjen. uhm, onkelen min er snart 62år, og følger med på Xbox360-utviklingen, han vil ha en maskin som kobler seg på det som er av tilkoblingsmuligheter, for så å ha det meste på ett sted. så de "eldre" følger med seh Det finnes alltid unntak... Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 heldigvis, ellers ville det blitt litt rart tror jeg, jaja, men når jeg blir gammal skal jeg følge med, er jo gamer uansett, har det i blodet! Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Eg var på Nintendo sin pressekonferanse, så eg vil i aller høgste grad tørr eå påstå at eg har fulgt med. Sidan eg har forstått det slik at vi snakkar om nestegenerasjons konsollar her, har eg ikkje kommentert på DS. At Nintendo viser ein svart boks som kun er ein prototyp (ja, dei presiserte det), og kun kom med vage meldingar om kva som vil skje kva spel angår, og at Zelda og Mario er under utvikling, vil eg sjå på det som svært lite informasjon. Vi har alle høyrt om at det skal vere noko heilt nytt, men kva veit vi konkret? Veldig lite. MS går etter alle. Full multimedia-maskin, noko som er kult nok. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 veldig sant, Nintendo har ikke gitt mye info, faktisk nesten ikke i det hele tatt, men som jeg vet i hvert fall, så pleier ikke Nintendo å skuffe, og når de ikke engang vil gå ut med hvordan kontrollen er, i frykt for at andre kan ta ideèn dems, da tyder det på at det er noe helt nytt og veldig hemmelig. MEN, vi får se, det er tross alt 3 helt sinnsykt konsoller på vei ( på vei.. ca ) så vi får alle glede oss, og tenke at slaget er ikke tapt ennå, blir mye krangling fra Sony-siden, Microsoft-siden og Nintendo-siden, skal bli bra dette !? Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Eg var på Nintendo sin pressekonferanse, så eg vil i aller høgste grad tørr eå påstå at eg har fulgt med. Sidan eg har forstått det slik at vi snakkar om nestegenerasjons konsollar her, har eg ikkje kommentert på DS. Jeg bare presiserte hvor taktikken starta, og for å vise at de alt er inne på den og at de kommer til å føre den videre, derfor dro jeg inn DS. Jeg så nå hele pressekonferansen live. Om du ikke sov/var dypt opptatt av lommetennis under konferansen så burde du ha fått med deg at de ganske så konkret og nøyaktig spesifiserte og forklarte hvor de er, og hvor de er på vei. Mer enn microsoft har gjort i noen uttalelser eller på deres konferanse (som jeg også så). Endret 23. mai 2005 av SEeKz0r Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Slenger ut litt HW specs på Xbox 360 360 HW: 1. Support for DVD-video, DVD-Rom, DVD-R/RW, CD-DA, CD-Rom, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 cd, JPEG photo CD 2. All games supported at 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing 3. Customizable face plates to change appearance 4. 3 USB 2.0 ports 5. Support for 4 wireless controllers 6. Detachable 20GB drive 7. Wi-Fi ready Custom IBM PowerPC-based CPU - 3 symmetrical cores at 3.2 GHz each - 2 hardware threads per core - 1 VMX-128 vector unit per core - 1 MB L2 cache CPU Game Math Performance - 9 billion dots per second Custom ATI Graphics Processor - 500 MNz - 10 MB embedded DRAM - 48-way parallel floating-point shader pipelines - unified shader architecture Memory -512 MB GDDR3 RAM - 700 MNz DDR Memory Bandwidth - 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth - 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM - 21.6 GB/s frontside bus Audio - Mulitchannel surround sond output - Supports 48khz 16-bit audio - 320 independent decompression channels - 32 bit processing - 256+ audio channels Ser jo jævlig bra ut hittil, eller hva? Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg bare presiserte hvor taktikken starta, og for å vise at de alt er inne på den og at de kommer til å føre den videre, derfor dro jeg inn DS. Jeg så nå hele pressekonferansen live. Om du ikke sov/var dypt opptatt av lommetennis under konferansen så burde du ha fått med deg at de ganske så konkret og nøyaktig spesifiserte og forklarte hvor de er, og hvor de er på vei. Mer enn microsoft har gjort i noen uttalelser eller på deres konferanse (som jeg også så). Eg gidd ikkje la meg provosere av dette. Kvar du tar det frå at dei var konkrete og nøyaktige skjønar eg ikkje. Microsoft har gått i detalj om det meste. Detaljerte demonstrasjonar om både målgruppe, og korleis ting vil fungere i praksis. Om dette ikkje er spesifikt, lurer eg litt på kva din definisjon av spesifikt er. Som sagt, Nintendo viste ein svart boks, og gav litt vag informasjon. Ord er fint det, die kan snakke så mykje dei vil om kva dei vil, men det er noko heilt anna enn å faktisk vise fram kva dei har, eller som vil kome. Det er dette eg prøvar å få fram her. Dei har omtrent ikkje fortalt noko om kva vi faktisk vil få, og korleis det vil fungere. Eg kritiserar på ingen måte Nintendo, for dei er ein smart gjeng som eg verkeleg trur kan få til noko flott, men det harde faktum er at når det gjeld neste generasjon, er det Microsoft som har gitt informasjonen. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Se på mongokontrollen til PS3, får man lyst til å ta på den? -neiSe på xbox sin deilige, gjennomførte, funksjonsrike kontroll, dere skjønner nok hva jeg mener.. Jeg sier bare Xbox for ever Vel. Tror det er en del sonyfanboys som må spise i seg ordene fra xbox-launchen. ja, er vell noen av dere PS3-fans som må spise en del og vell, disser X360 til bakken, mens dere venter en lang og smertefull spilletid med en kontroll som kommer til å gi deg leddgikt i håndledda resten av livet, så koser vi oss med en kontroll som bare blir forbedret ( fjerde gang! ) av hensyn til oss, og at vi skal kunne henge mer på soffan å spille! ;D Erm.... Tror du skal lese innlegget mitt på nytt. Les nøye før du poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå