Gå til innhold

Hjelp til AMD maskin, (maks, 18.000,-)

Anbefalte innlegg

Det er rett etter konf'en og jeg fikk 20 000 kr.. har brukt opp cirka 2000 på dritt så har 18000 igjen..

Jeg fant nettopp ut at pappa kunne skaffet meg 30-50 % rabbat på Komplett.. så jeg satt sammen disse specsene, men vil helst ha det billigere.

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...57-3062C6822589

Takk for alle mulige replies jeg får..

Håper dere kan gjøre den bedre og/eller billigere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget et utkast som er litt billigere enn ditt. Mitt oppsett er bare grovt og må endres en del på, det er bare et utgangspunkt. Det blir nok billigere og bedre.

1. AMD 4000+ gir veldig lite for pengene. Jeg synes en 3500 er et mye bedre valg.

2. Hva i huleste skal du med 2GB RAM? Hvis du har bruk for det er det greit. Jeg har satt opp 1GB, tenker det holder.

3. Skjønner ikke helt vitsen med det Icemat lydkortet. Tok heller et vanlig PCI kort, med brukbar lyd.

4. Nå tok jeg bare en harddisk. Så gikk jeg ned med 50GB. Maxline 3 diskene yter bedre enn Diamond serien, og de er vist nok sertifisert for 24/7 kjøring. Er bare å legge til så mange disker du ønsker.

5. Byttet nForce3 kortet med et nForce4 kort. Siden det er nyere og bedre. Tok bare et Epox kort siden jeg er glad i Epox. Noen andre får hjelpe deg med valg av hovedkort.

6. Byttet PSU'en din med en Tagan forsyning, som er noen hakk bedre.

7. Byttet også skjermen i en annen som jeg tror er noen hakk bedre.

8. Byttet skjermkortet til et 6800GT, det gir litt mer for pengene. Du kan kjøpe to slike kort å bruke samtidig. Da får du nesten dobbelt så høy ytelse. (teoretisk)

9. Kabinettet er en personlig sak.

Ellers la jeg til litt ekstra stash som du sikkert får bruk for. Blant annet tastatur, mus og musmatte. La også til et PCI nettverks kort. Når du har vært på datapartier i noen år, kommer du ikke til å angre på at du har et nettverkskort av høy kvalitet.

Lykke til ;)

Jeg er litt trøtt, klokken er tross alt 03.28 :p Så jeg tar forbehold om skriveleifer og annen feilinformasjon jeg måtte komme med i sene nattetimer.

post-25-1116811686_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...