Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Arehei: Å ringe og sende meldinger er noe du ikke kommer til å savne i det lille tidrommet, for det er så utrolig mye kult å oppdage og prøve ut på K750i ;)

 

Jeg er ingen fan av techno-musikk (snakk om å sette noen i bås), hører bare på det i treningsstudio hvor det passer helt greit.

 

Noen som vet hvor høy utgangseffekt K750i har? Når overgangen til minijack kommer på markedet finner jeg nok ut om det er ledningene mine eller telefonen (det er i hvertfall ikke noe galt med mp3-filene) det er noe "galt" med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arehei: Å ringe og sende meldinger er noe du ikke kommer til å savne i det lille tidrommet, for det er så utrolig mye kult å oppdage og prøve ut på K750i ;)

 

Jeg er ingen fan av techno-musikk (snakk om å sette noen i bås), hører bare på det i treningsstudio hvor det passer helt greit.

 

Noen som vet hvor høy utgangseffekt K750i har? Når overgangen til minijack kommer på markedet finner jeg nok ut om det er ledningene mine eller telefonen (det er i hvertfall ikke noe galt med mp3-filene) det er noe "galt" med.

Jeg bruker den adapteren jeg lager, og med koss the plugg så funker det døds bra... maaassse bass og bra radio signaler.... Sitter som støpt i øret også.. digg å jogge og sykle med :)

Lenke til kommentar

Har nå hatt mobilen i nesten en dag. Etter noen timer med lek er det dukket opp en del irritasjonsmomenter.

 

- Mobilen var ikke så rask som jeg forventet. Er vant til 7610, så det går greit for meg, men forventet mer. Dette gjelder både meny, standby-skjerm og bildebehandling.

 

- Zooming på bildene er bare mulig når man har valgt sidelengs visning

- Mobilen har allerede frøset en gang under bildevisning

- Profilene er mangefulle, uten valg av hverken ringe- eller meldingslyd.

- Mangler en enkel "Pip"-ringelyd som på Nokias Møte-profil.

- Tastelydene man kan ta på er forferdelige, og man kan ikke velge volum heller.

- Utrolig vanskelig både å få av beskyttelsen for minnekortet, og få minnekortet inn og ut

- Også vanskelig å få ut simkortet når man først har satt det inn.

 

Alt i alt en nydelig telefon som vi alle vet, men mye irritasjonsmomenter til å ha gått mindre enn en dag.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Har nå hatt mobilen i nesten en dag. Etter noen timer med lek er det dukket opp en del irritasjonsmomenter.

 

- Mobilen var ikke så rask som jeg forventet. Er vant til 7610, så det går greit for meg, men forventet mer. Dette gjelder både meny, standby-skjerm og bildebehandling.

 

1) - Zooming på bildene er bare mulig når man har valgt sidelengs visning

2) - Mobilen har allerede frøset en gang under bildevisning

3) - Profilene er mangefulle, uten valg av hverken ringe- eller meldingslyd.

4) - Mangler en enkel "Pip"-ringelyd som på Nokias Møte-profil.

5) - Tastelydene man kan ta på er forferdelige, og man kan ikke velge volum heller.

6) - Utrolig vanskelig både å få av beskyttelsen for minnekortet, og få minnekortet inn og ut

7) - Også vanskelig å få ut simkortet når man først har satt det inn.

 

Alt i alt en nydelig telefon som vi alle vet, men mye irritasjonsmomenter til å ha gått mindre enn en dag.

Hastigheten skjønner jeg ikke hvordan du kan klage på.. i menyer og sms syns jeg den reagerer momentant.. i billedbehandling er det litt treghet, men tar man str. på bildene i betraktning syns jeg den er akseptabel. Hvis K750i er treg i menyer burde f.eks 6230i vært slaktet pga dette.

 

1) Ja, dette er litt dumt. Jeg for min del ser sjelden på bildene på tlf. (henter dem ut på PC'en) men burde gått å zoome i høykant visning også.

 

Kan også legge til at gamma verdien på skjermen også er totalt feil justert. Test dette: Kopier ett bilde over til PC'en, resize det til 220*176, sett brightness ned ca.20% og contrast opp ca.20%. Lagre det først som en *.jpg fil og i tillegg som en *.png fil. Overfør begge bildene over til mobilen å se på dem.

*.jpg filen har nå rett lysstyrke og contrast i forhold til skjermen.. men se på *.png filen! Der er kvaliteten super. Bilder som er *.jpg fremstår som utrolig komprimert, sikkert for at tlf. skal kunne håndtere de store bildene den tar.

 

2) Lest at dette kan være ett problem hvis man er litt for rask i trykkingen. Jeg har kun fått heng under resize for mms.

 

3) Ja, de er mangelfulle.. men samtidig enkle. For enkle brukere er det bedre, for avanserte er det ett problem.

 

4) Ja, men vibroen er til gjengjeld mye kraftigere enn de fleste Nokia'r.

 

5) Ja.. de er grusomme. Jeg for min del bruker aldri tastelyd.. uansett for fine de er.

 

6) Utrolig vanskelig var vel å ta i litt.. beskyttelsen kan være litt trang de første gangene, minnekortet spretter lett ut når man skyver kortet inn og slipper.. samme for å sette det inn.

 

7) Nei, det syns jeg er lett å ta ut, vipp det opp i tuppen med pekefingeren mens du skyver det til siden med tommelen.

 

Ja, det er totalt sett en nydelig tlf.. den har mangler som alle andre tlf., men er samtidig den mest komplette tlf. jeg noensinne har hatt.

 

Kan nevne noen ting jeg mener kunne vært bedre:

 

1) Litt større skjerm (det er plass til det).

 

2) Bedre muligheter for å gruppere kontakter (blir noe av det samme som du mener med profiler, men mer konkret hva jeg hadde hatt bruk for).

 

3) Bedre video burde absolutt vært mulig med det kamera som allerede er der.

 

4) Kalenderen burde hatt flere funksjoner.

 

Ellers må jeg si meg enig i det du skrev i en annen tråd at Nokia er hakket bedre å skrive mld. på.. Litt smartere oppsett. Det har lite å si for meg som ikke skriver mye meldinger men jeg vet dette er avgjørende for noen.. spes. noen jenter jeg kjenner.

 

Gratulerer med ny tlf.!

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Er det mulig å laste inn et program eller lignende på k750 slik at man kan passordbeskytte mapper, eventuelt passordbeskytte opplåsing av tastelås?? :hmm:

Jeg har lastet ned et java program som nesten er det du er ute etter. (nesten) Alarm på mobilen, hvis noen trykker på en knapp vil skjermen blinke rødt og det vil pipe. Veldig morsomt, men lyden burde vært høyere.

Lenke til kommentar
Har store fingre og sliter med å få minnekortet ut. Men pleier å bruke en mynt av noe slag og trykke det inn med eller ut. Dette fungerer glimrende. Bare et lite tips

 

Godt forslag, man kan jo og eventuelt bruk en nøkkel o.l. for dere som sliter litt med å få ut minnekortet!

Ja nettopp, skal ikke være nødvendig å måtte bruke et utstyr til det.

 

Forige telefon jeg hadde med varmbytting av minnekort av SX1, og det fungerte perfekt.

Lenke til kommentar
Har nå hatt mobilen i nesten en dag. Etter noen timer med lek er det dukket opp en del irritasjonsmomenter.

 

- Mobilen var ikke så rask som jeg forventet. Er vant til 7610, så det går greit for meg, men forventet mer. Dette gjelder både meny, standby-skjerm og bildebehandling.

 

- Zooming på bildene er bare mulig når man har valgt sidelengs visning

- Mobilen har allerede frøset en gang under bildevisning

- Profilene er mangefulle, uten valg av hverken ringe- eller meldingslyd.

- Mangler en enkel "Pip"-ringelyd som på Nokias Møte-profil.

- Tastelydene man kan ta på er forferdelige, og man kan ikke velge volum heller.

- Utrolig vanskelig både å få av beskyttelsen for minnekortet, og få minnekortet inn og ut

- Også vanskelig å få ut simkortet når man først har satt det inn.

 

Alt i alt en nydelig telefon som vi alle vet, men mye irritasjonsmomenter til å ha gått mindre enn en dag.

Helt enig med alle punktene dine.

Jeg er vant til Nokia, og syntes k750i er litt mangelfull på noen områder.

 

Slenger på et punkt til:

 

Det er veldig positivt at man kan velge radio/mp3 som alarm lyd. Det er negativt at det ikke går å velge bort vibrering og velge at lyden ikke skal være stigende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Er det mulig å laste inn et program eller lignende på k750 slik at man kan passordbeskytte mapper, eventuelt passordbeskytte opplåsing av tastelås??  :hmm:

Jeg har lastet ned et java program som nesten er det du er ute etter. (nesten) Alarm på mobilen, hvis noen trykker på en knapp vil skjermen blinke rødt og det vil pipe. Veldig morsomt, men lyden burde vært høyere.

Hvor fant du dette?

Lenke til kommentar

 

En annen ting: Vet noen om det finnes et bursdagskalenderprogram til K750i noe sted der ute på weben?

 

Hadde vært fint å ha hatt et program for dette..

det er ganske dumt at en så fin og avansert mobil mangler en sånn fin sak..kan vel ikke være så vanskelig å ha lagt med denne funksjonen også...

Ja nettopp! Der savner jeg Nokias kalender. Den har en fin løsning for fødselsdager.. Ser at man kan legge inn fødseldager i kontaktinfoen, men denne blir svært begrenset og uoversiktlig..

 

En annen ting, hvordan ser jeg hvor mye plass meldingene mine tar?

Man kan lagre folks bursdager hvis man går inn på "endre kontakter" i Kontakter. Helt til høyre finner man et felt for bursdager. Men jeg tror den ringer klokken 9 om morgenen...

Lenke til kommentar

ja så lenge det er full garanti i ett år så betyr det ikke så mye at man må sende den inn et par ganger liksom. slik er det med moderne teknologi. Jo mer man putter i mobbene jo mer trenger dem service. Dem gamle trengte sjeldnere service, men dem søg noe så sinnsykt på alt uansett hehe...self..om man bare brukte dem til å ringe med så gikk det jo greit..men hvem i all verden bruker en tlf kun til å ringe med?...nei den skal passe fint i lommen, den skal sendes meld med..både med bilder og lyd...den skal taas bilder med, den skal være ditt bindeledd med den moderne teknologiverden...den skal være ditt image! Og som alle fotomodeller vet..image og utseende trenger stadig "service" om det skal holde seg....

 

Derfor har jeg tenkt å kjøpe min på lefdal...for noen hundrelappr mer enn nettbutikkene også gå tilbake etter en mnd å kreve 150% av differansen tilbake....Men da også med muligheter for å levere den direkte i butikk til service, slik at man slipper å sende den i post og lignende...

 

Akkurat som jeg gjorde med min T610...sparte 500kr på den når jeg benyttet meg av den 150% greia, samt sent inn til service for skifte av joystick og firmware siste dagen før garantien gikk ut.

 

så mitt tips er å kjøpe den i butikk! i hvertfall så lenge det er 150% garanti *s*

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...