Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så at SE har lansert MMC-60 nå, det er jo et bra alternativ om man ikke kan lodde. (man må riktig nok ha en hun-phono til hun-jack for å få samme nytte ut av den da)

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

Altarnativ: Ja.

Godt alternativ: Nei

 

Har selv en slik løsning og det er 2 ulemper:

-Det blir 3 ledninger som blir veldig upraktisk.

-Lyden er ikke god, men om dette skyldes telefonen eller alle overgangene vet jeg ikke.

 

Dette er da en løsning hvor jeg har dratt stereo til minijack mellom MMC og hodetelefonene.

At lyden blir dårlig er i så fall mobilen sin skyld. Ledningene feiler jo ingenting.

Jeg har kjørt dette på både hjemme anlegget og på større anlegg på et utested faktisk, uten at jeg syns det var noe spesielt dårlig lyd.

 

Nå er jeg verken hi-fi entusiast, eller har et trent øre, men jeg kjenner god fra dårlig lyd. Og dette er ikke dårlig! :)

Med mp3'er som er fornuftig koda (160kbit+) og et godt headset (Sony MDR-V700DJ) er dette en fullgod mp3-spiller. Noe hensikten var. Let's face it, det er en mobil, ikke en 5000,- cd-spiller :yes:

 

Syns MrHappy's versjon er bra til sitt bruk, dvs uten handsfree-muligheten. Personlig bruker jeg handsfree MYE, så derfor lagde jeg min løsning.

Men artig å høre meninger!

Lenke til kommentar

De jeg lager og selger lagde jeg rett og slett for å kunne bruke tlf mer som en mp3spiller.... jeg har kjøpt 1gig minne til den, og bruker den hele tiden når jeg trener, eller må ta buss innimellom.

 

Jeg bruker nesten aldri handsfree.... men det er nå meg... ;)

 

Dessuten HATER jeg for mye ledninger og styr... prøvde å lage en først med handsfree... ikke digg å bruke hvis man skal jogge osv... ha en klump som spretter fremogtilbake... da må man i det minste feste ledningen til kroppen/klæra. Dessuten blir det mindre "vekt" som drar i ledningene til hodetlf... høres kanskje ut som om jeg er en merkelig fyr, men jeg har prøvd mye rart til jogging, sykling og ellers bruk... dette var den beste løsningen jeg kom på. Det lette er ofte det beste hehe ;)

Lenke til kommentar
Så at SE har lansert MMC-60 nå, det er jo et bra alternativ om man ikke kan lodde. (man må riktig nok ha en hun-phono til hun-jack for å få samme nytte ut av den da)

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

Altarnativ: Ja.

Godt alternativ: Nei

 

Har selv en slik løsning og det er 2 ulemper:

-Det blir 3 ledninger som blir veldig upraktisk.

-Lyden er ikke god, men om dette skyldes telefonen eller alle overgangene vet jeg ikke.

 

Dette er da en løsning hvor jeg har dratt stereo til minijack mellom MMC og hodetelefonene.

At lyden blir dårlig er i så fall mobilen sin skyld. Ledningene feiler jo ingenting.

Jeg har kjørt dette på både hjemme anlegget og på større anlegg på et utested faktisk, uten at jeg syns det var noe spesielt dårlig lyd.

 

Nå er jeg verken hi-fi entusiast, eller har et trent øre, men jeg kjenner god fra dårlig lyd. Og dette er ikke dårlig! :)

Med mp3'er som er fornuftig koda (160kbit+) og et godt headset (Sony MDR-V700DJ) er dette en fullgod mp3-spiller. Noe hensikten var. Let's face it, det er en mobil, ikke en 5000,- cd-spiller :yes:

 

Syns MrHappy's versjon er bra til sitt bruk, dvs uten handsfree-muligheten. Personlig bruker jeg handsfree MYE, så derfor lagde jeg min løsning.

Men artig å høre meninger!

Jeg har ikke prøvd kvaliteten på lyden med bare MMC-60 kabelen som sagt. Det er mulig at det blir tap av kvalitet når det går fra mobil til stereo og deretter til minijack igjen, men hovedsaken er at det blir veldig lite bass i hodetelefonene (Koss PortaPro) noe jeg ikke opplever med f.eks iPod Mini.

 

Btw, jeg er ekstremt kresen når det gjelder lyd :p

Lenke til kommentar

 

En annen ting: Vet noen om det finnes et bursdagskalenderprogram til K750i noe sted der ute på weben?

 

Hadde vært fint å ha hatt et program for dette..

det er ganske dumt at en så fin og avansert mobil mangler en sånn fin sak..kan vel ikke være så vanskelig å ha lagt med denne funksjonen også...

Endret av Gega
Lenke til kommentar

 

En annen ting: Vet noen om det finnes et bursdagskalenderprogram til K750i noe sted der ute på weben?

 

Hadde vært fint å ha hatt et program for dette..

det er ganske dumt at en så fin og avansert mobil mangler en sånn fin sak..kan vel ikke være så vanskelig å ha lagt med denne funksjonen også...

Ja nettopp! Der savner jeg Nokias kalender. Den har en fin løsning for fødselsdager.. Ser at man kan legge inn fødseldager i kontaktinfoen, men denne blir svært begrenset og uoversiktlig..

 

En annen ting, hvordan ser jeg hvor mye plass meldingene mine tar?

Lenke til kommentar

Ok, ekstremt kresen var vel litt å overdrive, men jeg må ha god bass når jeg hører på musikk, og til å være så små og er PortaPro veldig gode når man ikke er hjemme.

 

Hovedpoenget mitt var at det var stor forskjell på lyden (spesielt bassen) fra iPod Mini til K750i med de overgangene jeg har.

Lenke til kommentar
Ok, ekstremt kresen var vel litt å overdrive, men jeg må ha god bass når jeg hører på musikk, og til å være så små og er PortaPro veldig gode når man ikke er hjemme.

 

Hovedpoenget mitt var at det var stor forskjell på lyden (spesielt bassen) fra iPod Mini til K750i med de overgangene jeg har.

du er glad i fjortiss lyd altså (dunk dunk dunk) :no:

 

Vær litt forsiktig med ordvalg neste gang? ;) - Mp3 til klassisk musikk er ubrukelig. Velkodet pop-mp3 i høy bitrate (jeg bruker aldri mindre enn 192kbps, evt VBR) så klarer jeg ikke høre forskjell om jeg ikke sammenligner rett etter hverandre og virkelig lytter til musikken. Men jeg lytter ikke til musikken til vanlig :)

 

Ellers er det fint du har oppdaget en forskjell på en stand alone og telefon mp3 spiller. Tipper den "manglende" bassen har med lavere utgangseffekt å gjøre. Mener å huske at iPod mini har ca 18mWh på hver kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...