Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste akkurat på www.vg.no at k750i har en feil som gjør at den ringer feil ved tilkobling til nød nr..

Av alle feil K750i har - dette er det verste jeg har lest hittil :ohmy:

Dette er ikke en feil K750i har, det er en feil Telenor har programmert inn.

Dog noe oppskrytt mener eg. "Oi, de har gjort en feil, la oss ta dem!"

 

Problemet er at uansett hvilket nummer(110, 112 eller 113) kommer du til 112, som, med noen sekunders forsinkelse, vil sette deg over til rett sted. Så med mindre du har en nødsituasjon hvor eks 21 sekund er akkurat livreddende, så har du ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Leste akkurat på www.vg.no at k750i har en feil som gjør at den ringer feil ved tilkobling til nød nr..

Av alle feil K750i har - dette er det verste jeg har lest hittil :ohmy:

Dette er ikke en feil K750i har, det er en feil Telenor har programmert inn.

Dog noe oppskrytt mener eg. "Oi, de har gjort en feil, la oss ta dem!"

 

Problemet er at uansett hvilket nummer(110, 112 eller 113) kommer du til 112, som, med noen sekunders forsinkelse, vil sette deg over til rett sted. Så med mindre du har en nødsituasjon hvor eks 21 sekund er akkurat livreddende, så har du ikke noe problem.

Hater Telenors omprogrammering av telefonene (Entry o.l.) og dette gjør det ikke bedre!

Lenke til kommentar

Enig med deg, Crazysteps. Entry er noe av det dummeste og mest plagsomme de har kommet på.

 

Bare lurer på en ting: Blir skjermen på K750i fort skrapet opp?? Mange som har telefonen og som har (alvorlige) "riper i lakken"?

 

- Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere, har bare ikke tid til å lese gjennom hele denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har laget en kjapp guide på ENGELSK jeg kan få limt inn

Lager en norsk imorgen tenker jeg :)

 

Beina rundt med minijack pluggen i hele dag og hatt 'a ball'! =)

Ok, here goes:

PS: Om noen finner feil, vennligst si fra. Det fungerer for meg, så regner med det fungerer for dem som prøver det samme :)

 

BILDER ER PÅ

http://home.no.net/yoel/k750i/ =)

 

Saw a post on a forum and decided to do this myself :)

I'm positively CRAP with a soldering iron, so this is kinda easy.

 

First FIRST off; get all the stuff you need. Soldering iron preferrably with a small tip

(yes, connect it to the power right about now), need a plate (or similar)

to put it on so it wont burn the table

Female jack

 

First off, of course, is the capsule. Thumbnail og something will do

 

Then, soldering off the original earplugs, should be pretty easy.

 

Then cut the other earplug clean off OUTSIDE of the plastic tip.

 

Now, put on the shiny new female jack, solder it carefully, do _not_ short circuit anything :)

 

Connect the GREEN wire to GROUND on your female jack.

 

Connect positive (from female jack plug) to ground on bottom right of the tiny board.

 

Test it with a headset, or on your home entertainment system. Listen for differences in level of music, and\or "flat" sound.

If either occur, you screwed up, and need to go over the soldering to look for faulty soldering and\or short circuiting.

 

REMEMBER to insulate any connections open to and\or free to move, to avoid damage to the phone or headset.

 

Package it neatly, and slip the capsules back on.

 

Voila, youre done! If you did it right :)

 

 

 

Hope this small (and kinda crappy) guide is helping some poor bastards out there!

Peacy outie!

 

J.

 

BILDER ER PÅ

http://home.no.net/yoel/k750i/ =)

 

Have a blast.

Lenke til kommentar
For å få ringt riktig nødnummer, må vi vente på neste FW oppdatering.

I mellomtiden må vi håpe at alle m ny K750i ikke havner i vanskeligheter.. 

 

hva er det som er vanskelig med å bli satt over til politiet da? Dette er flisespikkeri av dimensjoner og ikke et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg har laget en kjapp guide på ENGELSK jeg kan få limt inn

Lager en norsk imorgen tenker jeg :)

 

Beina rundt med minijack pluggen i hele dag og hatt 'a ball'! =)

Ok, here goes:

PS: Om noen finner feil, vennligst si fra. Det fungerer for meg, så regner med det fungerer for dem som prøver det samme :)

 

BILDER ER PÅ

http://home.no.net/yoel/k750i/ =)

 

Saw a post on a forum and decided to do this myself :)

I'm positively CRAP with a soldering iron, so this is kinda easy.

 

First FIRST off; get all the stuff you need. Soldering iron preferrably with a small tip

(yes, connect it to the power right about now), need a plate (or similar)

to put it on so it wont burn the table

Female jack

 

First off, of course, is the capsule. Thumbnail og something will do

 

Then, soldering off the original earplugs, should be pretty easy.

 

Then cut the other earplug clean off OUTSIDE of the plastic tip.

 

Now, put on the shiny new female jack, solder it carefully, do _not_ short circuit anything :)

 

Connect the GREEN wire to GROUND on your female jack.

 

Connect positive (from female jack plug) to ground on bottom right of the tiny board.

 

Test it with a headset, or on your home entertainment system. Listen for differences in level of music, and\or "flat" sound.

If either occur, you screwed up, and need to go over the soldering to look for faulty soldering and\or short circuiting.

 

REMEMBER to insulate any connections open to and\or free to move, to avoid damage to the phone or headset.

 

Package it neatly, and slip the capsules back on.

 

Voila, youre done! If you did it right :)

 

 

 

Hope this small (and kinda crappy) guide is helping some poor bastards out there!

Peacy outie!

 

J.

 

BILDER ER PÅ

http://home.no.net/yoel/k750i/ =)

 

Have a blast.

Jeg lager slike, pm for info :)

 

til k750i

k750i1.JPG

 

 

til K/S700i

ks7002.jpg

Endret av MrHappy
Lenke til kommentar
Jeg lager slike, pm for info :)

 

til k750i

k750i1.JPG

 

 

til K/S700i

ks7002.jpg

Grattis perception! Skal gjøre det samme når jeg får tak i en loddebolt til uka :)

 

Til MrHappy:

 

Det der så ut som et dårlig produkt. Den Minijack pluggen er både stygg og stor (finn noe bedre?)

 

Og dessuten kapper du av hele handsfree'en! La den være på, så får man brukt den oxo.....

Lenke til kommentar

Grattis perception! Skal gjøre det samme når jeg får tak i en loddebolt til uka :)

 

Til MrHappy:

 

Det der så ut som et dårlig produkt. Den Minijack pluggen er både stygg og stor (finn noe bedre?)

 

Og dessuten kapper du av hele handsfree'en! La den være på, så får man brukt den oxo.....

Hei

 

takk for konstruktiv kritikk. :roll:

 

Grunnen til at jeg lagde den slik er at man slipper 2meter med kabel. Først kabel fra tlf til handsfree, så kabel fra handsfree til hodetlf.

 

Forkorter man kabel til handsfree`n så havner mic til handsfreen veldig nærme tlf, og da er jo halve vitsen med handsfree borte.

 

Denne lagde jeg for de som vil bruke tlf som mp3spiller, evnt ved trening osv eller når man er ute og sykler... slipper masssse lednings styr.

 

Jeg bruker denne, har endel kompiser som har denne, ingen klager..... funker som bare av det.

 

Den er heller ikke så stor som du vil ha det til. Selve jackpluggen er bittelitt større enn lengden på kontakten til tlf. :)

 

Men man kan vel ikke få alle fornøyd... sånn er verden beklagligvis.

Endret av MrHappy
Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting: Blir skjermen på K750i fort skrapet opp?? Mange som har telefonen og som har (alvorlige) "riper i lakken"?

min ble fort oppripet. Men jeg jobber som elektrikker å de hender at jeg legger telefonen i feil lomme slik at telefonen ligger blant skruer, tc, apk, verktøy osv.. Å da skal det ikke mye til før at den blir oppripet.

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at skjermen blir like fort oppripet som T610 som jeg har hatt i 1.5 år nå.

 

jeg har alltid hatt den i lommen...men alltid passet på at ingenting ligger sammen med den. Og det er ingen riper i glasset. så klart det ikke er helt blankt lenger...så det er nok en del ørsmå riper...men det er ikke noe jeg ser uten å holde den opp mot lyset i en spes vinkel osv..

 

Så når jeg får kjøpt meg 750 så behandles den på samme måte. ERGO= null riper

Lenke til kommentar

Grattis perception! Skal gjøre det samme når jeg får tak i en loddebolt til uka :)

 

Til MrHappy:

 

Det der så ut som et dårlig produkt. Den Minijack pluggen er både stygg og stor (finn noe bedre?)

 

Og dessuten kapper du av hele handsfree'en! La den være på, så får man brukt den oxo.....

Hei

 

takk for konstruktiv kritikk. :roll:

 

Grunnen til at jeg lagde den slik er at man slipper 2meter med kabel. Først kabel fra tlf til handsfree, så kabel fra handsfree til hodetlf.

 

Forkorter man kabel til handsfree`n så havner mic til handsfreen veldig nærme tlf, og da er jo halve vitsen med handsfree borte.

 

Denne lagde jeg for de som vil bruke tlf som mp3spiller, evnt ved trening osv eller når man er ute og sykler... slipper masssse lednings styr.

 

Jeg bruker denne, har endel kompiser som har denne, ingen klager..... funker som bare av det.

 

Den er heller ikke så stor som du vil ha det til. Selve jackpluggen er bittelitt større enn lengden på kontakten til tlf. :)

 

Men man kan vel ikke få alle fornøyd... sånn er verden beklagligvis.

Hey!

 

Greia med min mod av handsfree'n var at jeg kan bruke headset, og fortsatt ha mikrofon etc som en mulighet. Med pluggene jeg tok av satt jeg på en bitteliten hanjack, så kan bruke handsfree'n som den var ment, med originale plugger om jeg vil det.

Har også kappa til litt kabler på et headset jeg har, så total lengde ledning faktisk bare er 20 cm lengre enn original kabel.

 

MrHappy's forsøk er bra, om det er en løsning man vil trives med.

Jeg personlig liker ikke at jeg må hive ut fast port pluggen hver gang noen ringer. Jeg bruker min telefon i jobben og får ALT for mye samtaler til at jeg har tid til å dra ut den pluggen hver gang. Dessuten, litt av vitsen med handsfree forsvinner jo når man må bruke henda når noen ringer, eller hva? :tease:

 

Så at SE har lansert MMC-60 nå, det er jo et bra alternativ om man ikke kan lodde. (man må riktig nok ha en hun-phono til hun-jack for å få samme nytte ut av den da)

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

 

Uansett, tilbake til jobb, med handsfree'n fra himmelen :love:

 

Perc. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg personlig liker ikke at jeg må hive ut fast port pluggen hver gang noen ringer. Jeg bruker min telefon i jobben og får ALT for mye samtaler til at jeg har tid til å dra ut den pluggen hver gang. Dessuten, litt av vitsen med handsfree forsvinner jo når man må bruke henda når noen ringer, eller hva? :tease:

Disse er da tiltenkt to helt forskjellig brukstyper.

MrHappy's versjon brukes som en ren musikkplugg, og ikke som handsfree, noe din versjon er.

 

Personlig hadde jeg gått for MrHappy's versjon, siden jeg HATER vanlig handsfree.

Lenke til kommentar
Så at SE har lansert MMC-60 nå, det er jo et bra alternativ om man ikke kan lodde. (man må riktig nok ha en hun-phono til hun-jack for å få samme nytte ut av den da)

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

Altarnativ: Ja.

Godt alternativ: Nei

 

Har selv en slik løsning og det er 2 ulemper:

-Det blir 3 ledninger som blir veldig upraktisk.

-Lyden er ikke god, men om dette skyldes telefonen eller alle overgangene vet jeg ikke.

 

Dette er da en løsning hvor jeg har dratt stereo til minijack mellom MMC og hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...