Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg prøvde jo med mitt gamle netcom kort også. men det gikk ikke med det heller. og da brukte jeg jo netcom sitt nett

Så du har altså ett NYTT telenor sim kort?

arg!! ..trodde det var de eldre kortene som skapte trøbbel jeg..

 

Har du fått oppsettet ditt via sms fra 1999?

Lenke til kommentar
jeg prøvde jo med mitt gamle netcom kort også. men det gikk ikke med det heller. og da brukte jeg jo netcom sitt nett

Så du har altså ett NYTT telenor sim kort?

arg!! ..trodde det var de eldre kortene som skapte trøbbel jeg..

 

Har du fått oppsettet ditt via sms fra 1999?

ja telenor sim-kortet er helt nytt ja, og alt fungerer bra hos meg nå :)

jeg gikk på telenor.no og fikk det tilsendt til telefonen derfra.

Lenke til kommentar
hm.. men hva har sim-korta med dette egentlig å gjøre ? mms og wap instillingene blir jo lagret på tlf og ikke sim-kort ?

det kan være noe trøbbel mellom telfon og sim som gjør at man ikke får koblet opp mot gprs. -jeg aner ikke om dette kan være tilfelle, det er bare den enetse fellesnevneren jeg ser her.. :hmm:

 

Men er ikke ukjent fenomen at sim kort kan skape trøbbel.. den gangen jeg var tester for mobiltelefoner skiftet vi sim kort 2-3 ganger i året..

Lenke til kommentar
jeg har prøvd å få oppsett fra 1999, telenormobil.no og sonyericsson og kundeservice på telenor mange mange ganger... skrur av tlf, tar ut batteriet og slår den på igjen hver gang. Men funker ikke i det hele tatt!

det kommer en ny FW oppdatering snart tror jeg, så du får vente å se når den kommer så blir det sikkert fiksa :)

Lenke til kommentar

det kommer en ny FW oppdatering snart tror jeg, så du får vente å se når den kommer så blir det sikkert fiksa :)

men hvis jeg forstår deg rett: så funka det ikke med et gammelt netcom sim-kort ? Men det fungerte med et nytt telenor kort ? Men du måtte trikse litt selv med det nye telenor sim kortet ? Jeg tror den telefonen du har kjøpt er ferdig oppsatt med telenor entry eller hva det er siden du har den tnm/mms/gprs saken.

 

Spørsmålet mitt er, hvorfor får ikke jeg noe gprs oppsett tilsendt ? Jeg får kun wap og mms telenor.

Lenke til kommentar

det kommer en ny FW oppdatering snart tror jeg, så du får vente å se når den kommer så blir det sikkert fiksa :)

men hvis jeg forstår deg rett: så funka det ikke med et gammelt netcom sim-kort ? Men det fungerte med et nytt telenor kort ? Men du måtte trikse litt selv med det nye telenor sim kortet ? Jeg tror den telefonen du har kjøpt er ferdig oppsatt med telenor entry eller hva det er siden du har den tnm/mms/gprs saken.

 

Spørsmålet mitt er, hvorfor får ikke jeg noe gprs oppsett tilsendt ? Jeg får kun wap og mms telenor.

altså; før jeg oppdaterte telefonen funket det ikke. Etter jeg oppdaterte funket det heller ikke, hverken med den nye telenor kortet eller det gamle netcom kortet. Så jeg fikk oppsett fra telenor til det nye kortet, fiksa litt i innstillingene, så funka det :D

 

GPRS oppsett kan du også få fra telenor.noo , rettere sagt her

Lenke til kommentar
den linken du ga meg hjelper meg jo ikke.. jeg får kun alternativ mms og wap og mobil tv... samme som jeg har prøvd tusenvis av ganger....

da aner jeg ikke hva du skal gjøre :dontgetit:

..kan du bare for morroskyld prøve ett nytt (nyerer) telenor sim kort i den?

kan da ikke fatte og begripe at det kan være noe annet jeg..

 

Fikk liksom en bekreftelse når M_H_B skrev at det ikke funket med eldre netcom, men at det funket (med litt justering?) med nytt telenor sim..

 

:yes:

Lenke til kommentar

Flott! ..blir spennede å høre resultatet!

Så får vi se om det dukker opp noen i løpet av dagen som kanskje kan bekrefte/avbekrefte min mistanke..  :hmm:

dårlige nyheter, nytt sim kort hjalp ikke i det hele tatt. Akkuratt samme feilen :nei:

søren óg det var som bare f..

..vel, det ville vel vært rart om jeg skulle ha vært den eneste som hadde tenkt på akkuart dette..

 

-men syns nå alikevel det er rart..

hvis vi alle sitter på samme FW, men ikke alle er rammet, og når vi til og med ikke er likt rammet innen samme nettverk blir det bare enda mer spesielt! Kan ikke skjønne at det kan være en annen link enn SIM kortet som kan varierer mellom bruker og bruker jeg da..

 

Bare for info legger jeg med min FW info:

 

R1J002

prgCXC125952_EU1_CL

RIJ002

 

Versjon for LCD-programvare

hoveddisplay gjeldene: 0

 

Versjoner for kameraprogramvare

kamera gjeldene: 4.4

 

Versjon for ITP-programvare

CXC 125 932 R1B

 

 

Tilpassing

CDA 102337/ 12 R4A

cxc 125953 R1J002

EUROPE_4

 

Innholdsversjon

PA19

Endret av tormodnt
Lenke til kommentar

 

Bare for info legger jeg med min FW info:

 

R1J002

prgCXC125952_EU1_CL

RIJ002

 

Versjon for LCD-programvare

hoveddisplay gjeldene: 0

 

Versjoner for kameraprogramvare

kamera gjeldene: 4.4

 

Versjon for ITP-programvare

CXC 125 932 R1B

 

 

Tilpassing

CDA 102337/ 12 R4A

cxc 125953 R1J002

EUROPE_4

 

Innholdsversjon

PA19

Dette er samme FW som jeg har.

Jeg har prøvd alle tenkelige kombinasjoner fra telenor og SE.

Jeg har et helt nytt sim kort fra Tele2, og har prøvd deres oppsett også, uten hell.

 

Jeg får umiddelbart feilmedlimng med at tilkoblingen mislyktes, prøv senere...!

 

Blæh.. Min første kamera-mobil, og jeg får ikke sendt NOE!!!! :-(

Lenke til kommentar

 

Bare for info legger jeg med min FW info:

 

R1J002

prgCXC125952_EU1_CL

RIJ002

 

Versjon for LCD-programvare

hoveddisplay gjeldene: 0

 

Versjoner for kameraprogramvare

kamera gjeldene: 4.4

 

Versjon for ITP-programvare

CXC 125 932 R1B

 

 

Tilpassing

CDA 102337/ 12 R4A

cxc 125953 R1J002

EUROPE_4

 

Innholdsversjon

PA19

Jeg har også samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...