Gå til innhold

Tråden for de som har K750i

Anbefalte innlegg

Oi... det visste jeg ikke. :)

Hva kan man bruke den til da?

TV?

Man kan sitte godt tilbakelent i godstolen og bruke mobilen som fjernkontroll over PC'en og styre WinAmp, MediaPlayer osv, funker som en mus + noen hurtigknapper.

Fant ut av det nå :yes:

Fungerer kjempefint.

Det jeg måtte gjøre var å enable tjenestene mus/tastatur i Bluetooth-enheter.

Nå kontrollerer jeg media-player og powerpoint fra min k750i, og det er kjapt.

Jeg får det ikke til. Får bare "Bluetooth tilkoblingen mislykkes" på mobilen etter ca 5-10 sek... Samme greia uansett om jeg velger presenter, mediaplayer eller fjernkontroll. Hva må jeg ha installert på Pcen, fant ikke noe spesiellt som hadde med PC suiten å gjøre?

EDIT: Ja jeg har valgt å enable HID i bluetooth enheter, ekstern pålogging har fått COM18, SPP har fått COM23, men HID får ikke en COM port, skal den det? Noen tips?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får det ikke til. Får bare "Bluetooth tilkoblingen mislykkes" på mobilen etter ca 5-10 sek... Samme greia uansett om jeg velger presenter, mediaplayer eller fjernkontroll. Hva må jeg ha installert på Pcen, fant ikke noe spesiellt som hadde med PC suiten å gjøre?

Tror du må søke etter bluetooth enheter fra PC'en mens du har skrudd på bluetooth på mobilen din, da skal de finne hverandre. Det var det jeg gjorde hvertfall. Så må du legge mobilen til og voilà.

Lenke til kommentar

Tror du må søke etter bluetooth enheter fra PC'en mens du har skrudd på bluetooth på mobilen din, da skal de finne hverandre. Det var det jeg gjorde hvertfall. Så må du legge mobilen til og voilà.

Ikke noe problem det, har gjort alt det, og jeg kan velge hvilke tjenester mobilen kan bruke, men ingen hell!

Lenke til kommentar
Telefonen støtter MSD Pro opp til 32GB

Telefonen støttter ms duo/ pro duo opp til 1,0 Gb. Står på SEs hjemmesider.

Les svaret mitt lenger opp. K750i klarer fint å ta mer enn 1GB

Nokia opplyste jo at 6230 kun støttet 512Mb. Har selv sett den fungere med både 1 og 2 Gb.

Dermed kan vi også forvente at K750 støtter mer enn 1 Gb

Lenke til kommentar
Noen som anet når det kommer ut en ny firmware? Ikke a jeg sliter med bugs, men har lyst å prøve oppdatering over nett =)

Hvor lang tid pleier det å ta før SE kommer med ny FW?

Svarte meg for noen dager siden at de ikke visste når ny versjon ville bli tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Telefonen støtter MSD Pro opp til 32GB

Telefonen støttter ms duo/ pro duo opp til 1,0 Gb. Står på SEs hjemmesider.

Les svaret mitt lenger opp. K750i klarer fint å ta mer enn 1GB

Nokia opplyste jo at 6230 kun støttet 512Mb. Har selv sett den fungere med både 1 og 2 Gb.

Dermed kan vi også forvente at K750 støtter mer enn 1 Gb

Det er jo bekreftet på SE sine sider at den i hvertfall støtter 2GB...

Lenke til kommentar
Kjøpte akkurat nå et Sandisk Memory Stick Duo Pro kort fra Itbutikken.no

Er det eneste stedet de har på lager av de store nettbutikkene. Billig var det også. Kom på tilsammen 1112,-

Se http://www.dinpris.no/prices/cid_19_gid_97_sid_565_pid_60695

Noen som har peil på hvor mange bilder circus man får med 1GB skal bare lagre Bilder og Video (ikke MP3)

Er vel ca 500kb pr bilde, så det blir vel ca 2000 stk?

Lenke til kommentar

Er det eneste stedet de har på lager av de store nettbutikkene. Billig var det også. Kom på tilsammen 1112,-

Noen som har peil på hvor mange bilder circus man får med 1GB skal bare lagre Bilder og Video (ikke MP3)

oki doki Takk :thumbup:

Det burde holde det, men da snakker vi store bilder og beste kvalitet ikkesant ?

Lenke til kommentar

oki doki Takk :thumbup:

Det burde holde det, men da snakker vi store bilder og beste kvalitet ikkesant ?

Eneste som gjelder :thumbup:

Er en skam å sette ned oppløsning og/eller kvalitet!

Lenke til kommentar

hmmffff :ermm:

Jeg har litt problemer med wap/mms ! :hmm:

Jeg har mottatt oppsettet flere ganger men enten virker wap og ikke mms eller så virker mms og ikke wap - Noen som vet hva jeg gjør feil - Har sendt sms til både 1999 og jeg har gått inn via Telenor sin side(djuice) å henta oppsette der.

Dere som har telenor og har fått det til å virke - Hva gjør dere?

Gjør dere noe etter å ha mottatt oppsette? Og hvor henter dere evt oppsette fra?

Evig takknemmelig for å få svar på dette da jeg har noen bilder jeg ønsker å sende til andre.

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar
hmmffff  :ermm:

Jeg har litt problemer med wap/mms !  :hmm:

Jeg har mottatt oppsettet flere ganger men enten virker wap og ikke mms eller så virker mms og ikke wap - Noen som vet hva jeg gjør feil - Har sendt sms til både 1999 og jeg har gått inn via Telenor sin side(djuice) å henta oppsette der.

Dere som har telenor og har fått det til å virke - Hva gjør dere?

Gjør dere noe etter å ha mottatt oppsette? Og hvor henter dere evt oppsette fra?

Evig takknemmelig for å få svar på dette da jeg har noen bilder jeg ønsker å sende til andre.

Mvh

Rolf

Merka det at å mota MMS med Telenor WAP instillinga fungerte heller dårlig. Lasta ned Telenor MMS og då fungerte den ok.

Internett fungerte også greit med Telenor MMS. :hmm:

Men på k750i under: Instillinger -> Kommunikasjon -> Internett-inst. -> Internett-profiler. Der må ein tydlegvis velge Telenor MMS (eller MMS konfigen) for å kunne mota MMS meldinger. No fungerte WAP også med meg, (når eg brukte MMS konfigen) men kanskje du må endre det for kvar gong du skal ha MMS eller WAP??

Litt kjeitette gjort dersom det ikkje er ein meny for wap og ein for mms.. :hrm:

Edit: Når du har lasta ned MMS profilen til Telnor kan du gå inn på telefonen og finne denne menyen: Meldinger -> Instillinger -> MMS-Melding -> Internett-Profil.

Der vel du den profilen som er for MMS.

I den andre menyen (nemnt over EDIT) skal du då velge WAP profilen til internett.

Funer vertfall ok her med meg :)

Endret av ZeuZ
Lenke til kommentar

Noen som har problem med oppkobling til "blåtann handfri"? Har fungert på min gamle t630 lenge :S K750 finner ikke handsfree'n(HBH-600)... anynoe?

mvh Kai

Edit: Fikk det til :)

Endret av zemtex
Lenke til kommentar
:thumbup: Har nå trykket på min K750 i en ukes tid, kjempe tlf. Lite "bugs" som andre har slitt med. Fikk et problem da jeg skulle sendes sms samtidig som jeg brukte mediaplayer, klarte ikke å sende, måtte lukke ned spilleren for å få sendt. Andre som har hatt dette problemet.
Lenke til kommentar
:thumbup: Har nå trykket på min K750 i en ukes tid, kjempe tlf. Lite "bugs" som andre har slitt med. Fikk et problem da jeg skulle sendes sms samtidig som jeg brukte mediaplayer, klarte ikke å sende, måtte lukke ned spilleren for å få sendt. Andre som har hatt dette problemet.

Nei jeg har ikke dette problemet.

Noen som har noe PEIL på netcom oppsettet for GPRS,MMS og Email jeg har gått inn på siden dems mottat automatisk innstillinger, innstalert dem ,men det funker jo F%#% ikke :ermm:

Lenke til kommentar
Tåler skjermen til K750 mye? Med tanke på riper fra nøkler eller liknende.

Mistet telefonen drøyt mange ganger i bakken da jeg var på fylla i helgen, men ikke fått et eneste merke! Personlig er jeg veldig fornøyd med hva den tåler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...