Gå til innhold

Netcom lanserer MyTalk


Anbefalte innlegg

Om du laster ned 100Mb i måneden, er det noen som slår Netcom på pris da? 25kr?

 

Da må du vel sørge for å laste ned alle 100Mb iløpet av et døgn da?

Hvorfor det?

 

Du har jo én måned på deg.

 

EDIT: Nei, faen. pr dag, ja. Det er jo ikke noe billig.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært beløpsstopp på 450kr hadde det vært genialt. Da hadde det vært stor etterspørsel etter det, men siden det ikke er noen beløpsstopp faller jo hele poenget bort.

 

Skjønner ikke helt hva de har tenkt på.

Ringer du for flere hundre i måneden blir ActiveTalk billigere uansett, selv om det har månedsavgift.

Lenke til kommentar
Det er nettopp dette, de store operatørene spekulerer i.

Uoversiktelige (dyre) abonnement, som de fleste rett og slett ikke greier å forholde seg til på en riktig måte, ut fra eget ringemønster.

Noen (få) kan sikkert tjene på dette. Men mange binder seg til en tung månedsavgift. (Velger fortsatt å kalle det for det.)

Og Netcom sikrer seg en like "tung" faktura pr mnd.

 

Dette er noe de rett og slett spekulerer i.

Men greit. De driver jo business.

 

Bare det at jeg tror en masse unge mennesker. Binder seg opp i dette, uten å trenge det.

Ringe/sms prisene er jo helt absurde i dagen marked.

 

Når skal de store operatørene begynne å tenke enkle abonnement for kundene.

Dette abonnementet er ikke ment for å tilfredstille alle segment, men ett visst segment i markedet. Når NetCom nå kommer med 3G for mobil, så vil kb fort renne på. Som en annen skrev er, så har du da bredbånd på mobilen til kr 25,- pr dag som en maks pris. Med mitt forbruk på telefonen, så er det ikke et abonnement som jeg bør gå inn på, men jeg ser mulighetene i abonnementet.

 

Vil i utgangspunktet si at NetCom tenker enkelhet for kundene, da de fører lik pris prinsippet i samtale prisingen.

 

Greit nok at du kan finne billigere ringepriser i markedet, men å påstå at SMS prisene er helt absurde, så er jeg alt annet en enig. Sender du 100 sms i mnd, så koster det deg kr 0,-. Sender du 200 sms i mnd, så koster det deg kr 0,35 øre pr SMS. Dette er absolut ikke absurde priser på SMS.

 

Synes innleget ditt er meget negativt vinklet, hvor det blir litt for enkelt å tilbakevise mange av "påstandene" dine. :)

Lenke til kommentar

I følge Netcoms forhandlerservice får man tilsendt en tekstmelding ved nådde 400kr. Dvs at man har en viss ide av hvor man er i forhold til utgifter. Jeg har personlig skaffet meg dette abonnementet da jeg synes det virker helt genalt. Veldig mange bra løsninger i dette abonnementet.

Lenke til kommentar
I følge Netcoms forhandlerservice får man tilsendt en tekstmelding ved nådde 400kr. Dvs at man har en viss ide av hvor man er i forhold til utgifter. Jeg har personlig skaffet meg dette abonnementet da jeg synes det virker helt genalt. Veldig mange bra løsninger i dette abonnementet.

Forørig kan man benytte seg av gratistjenesten Netcom hint.

 

Problemet er at mange har null kontroll på eget mobilforbruk og er ikke istand til å betale regninga etterpå.

 

Dette gjelder spesielt yngre mennesker.

Lenke til kommentar

Synes dette er helt genialt....

 

Ikke fordi jeg har dårlig råd og må begrense bruken, men rett og slett for å ha god kontroll på hvor mye jeg bruker.

 

Derfor mener jeg at youngtalk er helt nødvendig for de young'e, mens mytalk er for sånne som meg... Flere beløpsgrenser er unødvendig da det er lett som en plett og fylle på med kontantkort, netrefill, sms osv.... Jeg mener: Alle klarer vel å skrape sammen 200 spenn på en måned ?

Lenke til kommentar
Synes dette er helt genialt....

 

Ikke fordi jeg har dårlig råd og må begrense bruken, men rett og slett for å ha god kontroll på hvor mye jeg bruker.

 

Derfor mener jeg at youngtalk er helt nødvendig for de young'e, mens mytalk er for sånne som meg... Flere beløpsgrenser er unødvendig da det er lett som en plett og fylle på med kontantkort, netrefill, sms osv.... Jeg mener: Alle klarer vel å skrape sammen 200 spenn på en måned ?

Du har vel ikke mer kontroll på dette enn ved å kombinere "Netcom Hint" og "Forbruk" på de andre abonnementene?

 

På MyTalk får du melding når du sniker deg over 400kr/mnd.

 

på de andre abonnementene kan du få en melding når du går over en hvilken som helst satt grense (det velger du selv). i tillegg kan du sende "forbruk" til 1989 og få vite bruken siden forrige faktura.

 

Fukk kontroll på alle abonement med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...