Ripp3r Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hadde originalt XP, la inn 2000 (begge Pro). Etter instalasjonen klikka Xp og jeg kunne ikke komme inn i det. Når jeg ser på C: stasjonen (hvor begge er lagt) Er det bare en "Windows" mappe. Kan jeg gi win2k mappa et nytt navn og legge inn XP på nytt? Eller? _________________ Athlon XP1900+ Asus A7V333 Audigy Player Soundworks 320 Lian Li Fulltower m/USB 512 MB Pc2100 DDR Maxtor 80 GB 7200RPM Pioneer 16x/40x Silent Viking [ Denne Melding var redigert av: Ripp3r på 2002-07-15 23:28 ] Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 ååå, du må legge OS på forskjellige partisjoner. Jeg vet noen kommer til å si at det går an å legge begge OS på samme, men det blir nok trøbbel av det! Microsoft anbefaler at du legger dem på forskjellige partisjoner. En annen 'regel' er at du installerer det nyeste operativsystemet sist. Installèr W2K på C:, og Win XP på D: for eksempel. Når du har installert W2K, er det bare å sette i XP CDen, og velge advanced installation options I think. Da kan du velge hvor du vil installere (drev/mappe) Lenke til kommentar
Ripp3r Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Så da tar je gbare nå og installerer XP på en annen partisjon da ? Ikke noe som helst annet ? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Du må nok begynne helt på nytt, slik som jeg har beskrevet ovenfor. Hvis du skal ha både W2K og XP bør du installere W2K først, deretter XP. Husk forskjellige partisjoner Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Enda lurere... er det å lage 2 PRIMÆRpartisjoner, og legge et os på hver av dem. På den måten vil bare aktiv partisjon være synlig, og os'et vil alltid ligge på C:, mens det andre os'et er skjult. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: mad_arab skrev (2002-07-16 07:05):Enda lurere... er det å lage 2 PRIMÆRpartisjoner, og legge et os på hver av dem. På den måten vil bare aktiv partisjon være synlig, og os'et vil alltid ligge på C:, mens det andre os'et er skjult. Hvordan lager du to primærpartisjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå