Ladsi Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei I mange år har jeg brukt et Gainward fx5200 skjermkort, og det har fungert helt topp ut til TV. Så kjøpte jeg meg et 9600XT kort og da får jeg bare svart hvitt på TVen. Har stilt kortet til PAL B og bruker de samme kabler/koblinger som jeg brukte på det gamle kortet. Noen som kjenner til problemet? Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Dersom du har stilt kortet til PAL B mistenker jeg at du kun har gjort dette gjennom drivere. Det er en dip-switch på selve kortet der man setter enten NTSC eller PAL. Sjekk denne dersom du ikke allerede har gjort det. Dersom det ikke hjelper kan det være noe med pluggen du setter i tv-utgangen på skjermkortet. Mitt 9600xt var litt kresent og ville bare godta svideo pluggen som fulgte med kortet. (Dersom du sjekker den kan du se at den har flere plugger en standard svideo.) Det vil si det "skal" fungere med standard plugger, men jeg fikk da ikke stille oppløsningen på TV'n under 800x600. Men "riktig" plugg stiller jeg ned til 640x480 som passer meg mye bedre på TV'n. I siste instans kan det være TV'n din som ikke skjønner signalene fra kortet, men siden det har fungert fint før er det vel tvilsom at det er feilen. Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Svitchen står riktig Et annet problem er at under oppstart av Pcen så vises det bare bilde på TVen. Skjermen er helt svart fram til "pålogging av konto" bilde. Kan det være noe galt med kortet? Lurer på om jeg sender det tilbake og kjøper et Gainward kort igjen. Er det ikke slik at de kortene funker bedre på TV ut?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei, og velkommen til forumet. Problemet du har, er det mange som lurer på daglig her på forumet, og løsningen finnes i mange tråder. Bare søk, så finner du svaret Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det spørs hva slags kabelløsning du bruker... Hvis du har brukt s-videokabel rett i TV så skulle det funke. Hvis du har brukt s-videokabel med scartadapter så spørs det om TV støtter s-video. Det gamle kortet hadde muligheten å fravike standaren og gi kompositt på s-videoutgangen, men det går ikke på ATI-kort. Da trenger du kanskje en "Colorfix". Hvis du brukte en adapter fra s-video til RCA (kompositt) som fulgte med det gamle kortet så er du garantert å ikke få farger fordi disse er "juksekoblet". Da trenger du en ny adapter (følger for øvrig med til en del ATI-kort). Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 TV har ikke S-video inngang så jeg bruker en S-video kabel og en scart kontakt med S-video inngang. Vil denne color fix løse problemet? Eller finnes det andre muligheter? Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hvis jeg kjøper meg et nytt GAinward kort. Feks. Gainward Geforce 6800LE. Vil jeg få samme problemet da eller vil det funke som det gamle Gainward kortet?? Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hvis jeg kjøper meg et nytt GAinward kort. Feks. Gainward Geforce 6800LE. Vil jeg få samme problemet da eller vil det funke som det gamle Gainward kortet?? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 TV har ikke S-video inngang så jeg bruker en S-video kabel og en scart kontakt med S-video inngang. Vil denne color fix løse problemet? Eller finnes det andre muligheter? Hvis problemet er at TV ikke støtter s-video; ja. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvis jeg kjøper meg et nytt GAinward kort. Feks. Gainward Geforce 6800LE. Vil jeg få samme problemet da eller vil det funke som det gamle Gainward kortet?? De fleste Geforce-kortene har mulighet til å gi kompositt-signal på s-videoutgangen. Da løser du også problemet hvis TV ikke støtter s-video. Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hvor får jeg kjøpt denne colorfix? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvor får jeg kjøpt denne colorfix?Bl.a. hos Computercity og en del oppegående TV-butikker og databutikker. Hvis scartadapteren din også har gul RCA-inngang kan du også bruke Biltemas adapter. Tilsvarende finnes også andre steder. Lenke til kommentar
Ladsi Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 I dag kjøpte jeg adapteret hos Biltema og vips så hadde jeg farger. Mr D er sheriffen. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 En liten dings fra Biltema til kr 32,90 kan gjøre mye nytte for seg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå