Kalamdrar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Heh! Jeg fikk låne 3 dvd plater av en kompis idag med mange serier på, han pleier å spille disse av på sin xbox, og jeg vet at de har blitt spilt av på data også. Men jeg har to dvd lesere tilkobla datan min men ingen av disse finner filene som ligger der, ene er pioneer og andre er en NEC begge to er mange år gamle vet ikke om det har noe å si men, Platene er brent på Sony plater og fungerer (vistnok) fint. Finnes det et program som jeg kan bruke til å gjennkjenne tiltyper som disse? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er det slik at du ikke ser noen filer i det heletatt, eller er det slik at du bare ikke har noe program til å åpne filene du finner??? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Anbefaler AVIcodec. Har enda ikke kommet over mediefiler som denne ikke har kunnet identifisere. Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 vel kanskje jeg ikke gjorde meg helt klar på området, det som jeg mente var at dvd leseren finner ikke noen filer på cd`n i det hele tatt, prøvde å laste ned avicodec men den heller fant ingen filer på cd.... Jeg syntes dette er veldig rart siden han har blitt brukt før, cd`ne altså. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Da er det nok sannsynlig at DVD-stasjonene dine er for gamle for brente DVD'er, ja. Har du sjekket om det finnes nyere firmware til de? Er det DVD-R eller DVD+R plater? Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hørte med noen på jobben som sa akkurat det samme, det er DVD - R plater... kan tenke meg at den ene DVD leseren er 7 år gammel og den andre sikkert 4-5. jeg har ikke sjekket om det er noe firmware til de, men holde rpå å lete etter det nå, men med mine surfekunskaper er ikke det alltid like lett...hehe Den ene er en Pioneer (dr 114) eller noe sånt og den som jeg har kobla til nå er en NEC DV 5500A. Hvis det er noen som har noen linker til noe firmware så hade jeg vært evig takknemlig, Og forresten takk til deg sofTest! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 www.rpc1.org har det meste av firmware versjoner... Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hmm takk for linken OC-Freak! Jeg har sett på firmware og det går ikke å installere noe til min gamle pioneer 114, men fant noe som heter ReadDVD som har kommet ut av et datterselskap til pioneer ser det ut til, og det er til å lese brente dvdr, (dvd-r) Legger ved linken: http://wwwbsc.pioneer.co.jp/product-e/ibs/...vd/index-e.html hmm saken er vel den at etter jeg har installert så klarer den enda ikke å lese de brente cd`n jeg har Det hadde heller lønt seg for meg og jobbe overtid på jobben for alle de timene jeg har kødda med det her og kjøpt meg en ny en for de pengene. Men men, jeg får vel lete litt til og se hva jeg finner. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 ReadDVD er for å lese DVD VR-disker, så det har ikke noe med å lese vanlige brente DVD'er. Hva mener du med at det ikke går å installere firmware til Pioneer'en? Det er flere versjoner tilgjengelig på denne siden. Firmware for NEC'en finner du her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå