Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst bredbåndsrouter eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har adsl på min pc (online-adsl). Ønsker å fordele bredbåndet til også en annen pc i huset.

Bruker pc'en mye til spilling på internett. Hva er best? Trådløs router eller router med kabel.

Har lest litt om at trådløs kan være litt "uforutsigbar", men har ikke blitt noe særlig klokere av det.

Kan noen hjelpe meg? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke kabel er selvsagt best, men tror ikke det nødvendigvis er en voldsom forskjell. Når det gjelder router så bør du nesten kjøpe en trådløs router. Da har du muligheten til å koble til fremtidig utstyr (som f.eks. laptop eller PSP e.l.) samt at du sannynligvis får en bedre router (husk "alle" kjøper tråløs router nå om dagen, så utviklingen av disse er større samt at de selges i større kvanta noe som gør at prisene presses mer og presse for å levere best utstyr nesten har tatt helt av)

Uansett er mitt beste tips at du holder deg til de store produsentene, er sikkert mange som er fornøyde med billig routere, men prisforskjellene er såpass små at jeg ikke forstår meg på folk som velger å spare inn på dette.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar dere. Jeg går for kablet.

Hallo? Gå for trådløs router. Trådløse routere har innebygget switch (vanligvis 4 porter) så du kan velge kablet eller trådløs etter hva som passer best. Det er ikke så mye å spare på å kjøpe router uten WLAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...