Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overklokke bredbånd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går ann!

1. Dra pluggen ut av kontakta si, og skru ut ALLE skruene av Alcatelen! Bruk makt for å få av dekslet hvis nødvendig!

2. Slå med ett passende skrujern på IC MX347289 som skal sitte rett ved siden av MC328349, man kan med fordel bruke brekkjern, men den er dog litt vanskelig å håndtere for skjelvende entusiaster. Hørte jeg diazepam?

3. Dra fram loddebolt og reverser om polariteten på inngangsdysa, ved hjelp av en lav molekylær tinn suger, spar på kruttet selv om det frister.

4. For at modemet skal klare den nye innsprøytningsmodulen PIC 452, burde man slenge på en ribbe på IC KL564MK ellers kan en overoppheting ventes i klasse som AMD.

5. Hell på litt blyfri 98 over hele modemet, pass på å dekke ALLE deler!

6. Sett så strømmen tilbake og nyt 100Mbit fra din ADSL linje! :grin:

Jeg tar IKKE noe ansvar for ødelagt maskinvare ved bruk av denne fremgangsmåten!

Lenke til kommentar

Går ikke, mene finnes faktisk måter ved nedlasting som gjør at det går fortere enn det du skal ha. Jeg bor i stjørdal, lokale levrandøren der heter ktv. Leverer linjer på 256kb. Dvs ca 32kB nedlasting. Bruker getright når jeg laster ned og deler opp fila. Du har denne muligheten. For eks en 100mb videofil begynner getright å laste ned fra 0mb, 25mb, 50mb, og 75 mb. Får jevnt 50kB når jeg laster ned. Er jo en grei forbedring :smile: Selv om det ikke er no overklokking

Lenke til kommentar

Siden vi allerede er ganske off - topic: hva med litt skikkelig troubleshooting? PC + hagle + laaang avstand til bebyggelse + 10 - 12 patroner. Skulle løse problem med for dårlig lufting også....

Seriøst: man _kan_ få littegrann større hastigheter ved å forandre pakkestørrelsen slik at ack - pakkene ikke sendes ut så ofte. Problemet er om maskinen mottar en pakke med feil - da må større mengder data sendes om igjen.

Let litt på ITavisens bredbånds - speedometer. Kikk etter "raskere bredband" eller noe slikt. Da finner du en guide til hvordan dette kan gjøres.

PS: det er ikke store hastighetsøkningen det er snakk om. Men man kan få websider til å laste fortere, noe som er kjekt om man ofte besøker trege nettsteder.

PS2: du kan ikke få større hastigheter enn det din nettleverandør har gitt deg. Cluet er å fininnstille maskinen slik at du kommer så nært opp til denne hastigheten som mulig.

-yummy-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 01:34, MrA| skrev:

Det går ann!

1. Dra pluggen ut av kontakta si, og skru ut ALLE skruene av Alcatelen! Bruk makt for å få av dekslet hvis nødvendig!

2. Slå med ett passende skrujern på IC MX347289 som skal sitte rett ved siden av MC328349, man kan med fordel bruke brekkjern, men den er dog litt vanskelig å håndtere for skjelvende entusiaster. Hørte jeg diazepam?

3. Dra fram loddebolt og reverser om polariteten på inngangsdysa, ved hjelp av en lav molekylær tinn suger, spar på kruttet selv om det frister.

4. For at modemet skal klare den nye innsprøytningsmodulen PIC 452, burde man slenge på en ribbe på IC KL564MK ellers kan en overoppheting ventes i klasse som AMD.

5. Hell på litt blyfri 98 over hele modemet, pass på å dekke ALLE deler!

6. Sett så strømmen tilbake og nyt 100Mbit fra din ADSL linje!
:grin:

Jeg tar IKKE noe ansvar for ødelagt maskinvare ved bruk av denne fremgangsmåten!

Hey... Cisco'en min begynte å brenne jo. Hele huset forsvant på få minutter faktisk. Jaja, kanskje jeg ikke helte nok blyfri 98 på modemet... må være det :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...