HPS Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 solgte i dag min laptop. Det trådløse netverket har fungert helt glimrende her og hos mine foreldre... men han som kjøpte den fikk problem når han kom hjem. først så var det trådløse netverket deaktivert, men det var min feil. hadde glemt å aktivere det etter at eg fiksa noe.. men det er ordna og det fungerer ennå ikke.. han har visst flere pcer i huset og han sa at internetten på de andre pcene ikke virka når han slo på laptopen.. vet ikke om han sjekka alle eller kun 1 og 1.. kanskje routeren har begrensning på x antall pcer? han fikk ihvertfall opp bredbåndsleverandøren (enivest) på listen over tilgjengelige trådløse netverk. men han sa at når han kobla seg på så ble han frakobla med engang.. noen som vet ka problemet kan være? er jo ganske kjedelig for både meg og han.. hadde tenkt å bestille ny, men tør ikke det før han får det til å funke.. det funka jo hos meg så seint som i dag.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kan være at han har satt på mac filtrering i den trådløse rutern/aksesspointet. Men det er også mulig at han har tastet inn feil passord/nøkkel i forbindelse med kryptering av nettverket (WEP eller WPA). Avhengig om kortet i laptopen er bare et b nettverk eller både b og g og han har satt rutern til å kun akseptere g nettverk. Dette er iallefal "feil" jeg kan komme på i farten. Dessuten er det slik også at noen nettverkskort og trådløse rutere ikke går så bra over ens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå