Gjest Slettet+8745264 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har prøvd i en evighet å koble til min HP Deskjet 5850 til det trådløse nettverket mitt med WPA encryption. Alle brukermanualer som finnes for denne modellen sier at den støtter både WEP og WPA. Printeren funker utmerket med wired eller WEP 128 bit, men skrur jeg på WPA og prøver å installere driverne med medfølgende cd nekter den å installere seg, ved at installasjonsprogrammet går i uendelig løkke og "leter etter printeren" , sier deretter "fant printeren" og så "kommuniserer med printeren" uten at noe særlig fornuftig skjer. Hvis jeg underveis velger å manuelt endre innstillingene for trådløs konfigurasjon i installasjonsprogrammet får jeg ikke skrevet inn hele passordet på 64 tegn, fordi feltet er sperret på 32. Står også at den bare forventer WEP-nøkler, ingen alternativer for WPA. Har prøvd å lete etter oppdateringer av drivere eller firmware, men finner intet nyere enn det jeg har fra før. Lastet også ned oppdatert installasjonspakke fra hp.com, som av en eller annen grunn ikke funker i det hele tatt.. Jeg kjører forsåvidt en 3Com 3CRWE554G72T trådløs router/gateway. Mulig denne ikke støtter printeren min fullt ut..? Har nyeste firmware (2.01.03). Noen som har hatt eller har samme problemet? Vil helst slippe å kjøre WEP for lenge, når bedre alternativer finnes. Uansett; på forhånd takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Denne passer vel egentlig best i Nettverkskategorien siden hovedproblemet er om WPA og krypering av nettverk. Flyttes dit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå