TheDarkListener Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Nå har jeg fått tatt et par bilder med kameraet. Strålende fornøyd . Edit: Lurer fortsatt litt på telelinsa. Ser at Sigma har en 180mm macro, hadde jo slått to fluer i en smekk med denne, mangler jo zoom, men jeg har friske bein. Hvordan er AF på denne? Duger den til f.eks motorsport? Hvis ikke får jeg nok kjøpe 70-200mmern... Endret 30. mai 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
royend Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Flott at du har kommet i gang med det nye kameraet! Har du noen bilder å vise? Du har uansett kommet lenger enn meg, som fremdeles venter på å kamera i hus. Har faktisk endret til 20D, men det er annen sak Hvorfor AF på 180mm? Skal prøve å svare på dette selv om jeg er meget amatør... Selv om den har fast brennvidde må man fokusere... autofokus ordner dette for deg? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Flott at du har kommet i gang med det nye kameraet! Har du noen bilder å vise?Du har uansett kommet lenger enn meg, som fremdeles venter på å kamera i hus. Har faktisk endret til 20D, men det er annen sak Hvorfor AF på 180mm? Skal prøve å svare på dette selv om jeg er meget amatør... Selv om den har fast brennvidde må man fokusere... autofokus ordner dette for deg? Har ikke overført noen bilder til pcen enda. Grunnen til at jeg lurer på AFen på 180mm macroen er at jeg har lest at macro-objektiv har treg autofokus. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Mange macro objektiver med litt treg AF ja, men det spiller som regel ingen rolle iom at du ved makro foto vil stort sett bruke MF. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Mange macro objektiver med litt treg AF ja, men det spiller som regel ingen rolle iom at du ved makro foto vil stort sett bruke MF. Joda, men meningen var at med 180mmern kan jeg droppe telezoomen . Edit: Et par bilder: Endret 30. mai 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har fått tilbud om et brukt Sigma 105mm f/2.8 macro med uv-filter til 2750,- inkludert porto. Er det et godt kjøp? Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har fått tilbud om et brukt Sigma 105mm f/2.8 macro med uv-filter til 2750,- inkludert porto. Er det et godt kjøp? Ja, så lenge den er i god stand. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Joda, men meningen var at med 180mmern kan jeg droppe telezoomen 70-200f/2.8 og 180makro har jo endel forskjellige egenskaper. Tror ikke jeg ville valgt bort telezoomen for en 180mm. Endret 2. juni 2005 av NikonD70 Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Joda, men meningen var at med 180mmern kan jeg droppe telezoomen 70-200f/2.8 og 180makro har jo endel forskjellige egenskaper. Tror ikke jeg ville valgt bort telezoomen for en 180mm. Hm, nå tenker jeg at jeg går for 105mm macroen og så kjøper telezoom når behovet melder seg. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det kan jeg godt anbefale ;- ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå