Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget selv for 1. gang

Anbefalte innlegg

Hei, i dag bygget jeg en maskin for 1. gang selv. Jeg monterte alt riktig, det er jeg sikker på. Det jeg er litt usikker på er om det kan ha noe å gjøre med at jeg klipte bort alle ledningene som satt fast i kabinettet. Snakket med en kompis, han sa det ikke gjorde noe da disse kun var til usb og sånt.

Nå starter ikke pc'n, det er ikke antydning til liv en gang.

Hva har jeg gjort galt? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke liv i noe. Psu er også helt død. Og selvfølgelig har jeg ikke klipt over strømledningen. Hvordan skal jeg da få strøm til maskina, jeg klipte bare av de som kom fra fronten inne i maskina, det var vel en 5 tynne og 2 tykke ledninger

Lenke til kommentar

fra fronten inne i maskina går power-ledningen til Hoved-Kortet, sikker på at du ikke har klippa den av?

om det er strømmforsyninga,kan du sjekke med

å Jump-starte den...Her er en Guide

Edit: bare div skrivefeil ;)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar
Så, tror du kanskje en av de ledningene var kabelen som går fra strømknappen på fronten av maskina??  :p

Øøø, har klipt bort alt som kom fra fronten :blush: så det var altså ikke bare til overflødige usb porter... :cry:

Noen som vet om det er mulig å få tak i nye ledninger eller må jeg kjøpe nytt kabinett?

Endret av SnilaRacing
Lenke til kommentar
Hei, i dag bygget jeg en maskin for 1. gang selv. Jeg monterte alt riktig, det er jeg sikker på. Det jeg er litt usikker på er om det kan ha noe å gjøre med at jeg klipte bort alle ledningene som satt fast i kabinettet. Snakket med en kompis, han sa det ikke gjorde noe da disse kun var til usb og sånt.

Nå starter ikke pc'n, det er ikke antydning til liv en gang.

Hva har jeg gjort galt? :no:

Hi hi.. Gullkorn det der, eller noe sånt..

Lenke til kommentar

Du må nok følge den kabelen du har klipt over og koble den fra hovedkortet. Om det er en av kablene som går til fronten av kassa så er ikke USB, powerleds og det noe du må ha. Så om det er noe av dette som er klipt over skal du få slått maskina på, men napp vekk kablene du har klipt over.

Lenke til kommentar

hvis han klippa dem vekk for å fjerne "unødige" (:!:) ledninger, så har han uten tvil kastet dem også.. Det er veldig synd at du hørte på vennen din.

hva mente du egentlig med "overflødige usbporter" ? Finnes jo ikke for mange :p fatter ingenting av denne tråden, er jo helt tabu å klippe over ledningene til en helt ny pc...

James

Endret av JamesT^
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal tolke din tekniske kunnskap etter hva du har skrevet her, så vil jeg ikke anbefale deg å lodde noe som helst. Kjøp deg heller et nytt kabinett. Da slipper du å ødlegge enda mer.

Lenke til kommentar
Finn et gammelt kabinett (en kompis eller en lokal datasjappe har det sikkert) og ta kabelen derfra. Enkleste løsning jeg kan tenke meg.

Tror nok dette kan være løsningen på problemet ditt ja... ;) :knis:

Et lite tips for fremtiden, hvis du ikke er sikker på hva det er til, ikke klipp det bort :thumbup:

Lenke til kommentar

Burde vært 20 timers teori-kurs før man fikk lov til å bestille datadeler og bygge selv.

On topic; skaff deg et nytt kabinett, og les hovedkort-manualen. Av og på knapp, reset og to leds er ganske nyttige ting å ha.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...