PØM Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg skal kjløpe ny skjerm nå, siden den på den bærbare er så skrøpelig. Jeg har tenkt meg en skjerm med 8ms responstid, fordi den skal brukes mest til spilling. Den skal helst være rundt 3000,- Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har en BenQ FP937s+ med 8ms og er veldig fornøyd..niks etterslep! men hørt at man kan trygt gå for en 12ms med bedre lysstyrke/kontrast/farger og allikevel ikke merke til noe etterslep Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Netshop hadde nettopp Benq FP937s+ på ukens tilbud til 3195,- Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har en BenQ FP937s+ med 8ms og er veldig fornøyd..niks etterslep! men hørt at man kan trygt gå for en 12ms med bedre lysstyrke/kontrast/farger og allikevel ikke merke til noe etterslep men hvis man skal velger en 12 ms skjerm, er det noen har noen gode forslag til hvilken skjerm som har bedre lysstyrke/kontrast/farger? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Big ups til han over her.. Nå må folk slutte å se seg blindt på responstid.. Det er ikke bare det som teller.. Jeg har oppløvd skjermer med 12 ms som er sløvere / fremviser mer etterslep enn min Samsung 710V (25 ms), samt Dell sin 19" (1905 et eller annet) (20 ms).. Skal jeg anbefale en 19" LCD så må det blir BenQ FP 937s (ikke +versjonen).. +versjonen har 8ms, mot dennes 12ms, men man merker ikke noe etterslep uansett hvem man velger av disse to så der er det likt.. 937s (ikke +) har derimot et bedre bilde. Fargene er bedre. På versjonen blir de litt for kalde og grå etter min mening.. Endret 26. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis en synes fargene er blasse, kalde eller dårlige på noen måte - kalibrer skjermen! Slikt kan fikses på. At folk henger seg så mye opp i ms responstid relatert til etterslep, må vel skyldes uvitenhet. Er jo diskutert opp og ned her på forumet i ørten tråder. Konklusjonen er, det har ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå