Gå til innhold

Forkortelser/slang i World Of Warcraft

Anbefalte innlegg

vil si at gank er når en av motsatt side angriper med klart overtall, ikke bare hvis de sloss med monster. Som 5 allies lvl 40+++ møter en lvl 35 retarda horde.

Vel, gank kommer fra tidligere MMO's hvor det ble brukt om at players kom "bakfra", drepte deg for så å avslutte monsteret du dreiv på og dermed fikk loot.

Stemmer, det Chokke snakker om kalles Zerg, som også står i lista over.

hm, ser ikke mt...

MT = MissTell, når du sender en melding til feil mottaker.

FTW = For The Win,... :)

Nei, MT i WoW er ikke først og fremst MissTell.

Heller Main Tank.

Men det bør jo sees i sammenhengen også da...

Men når folk snakker om en warrior som MT i Molten Core, da mener de ikke at warrioren løper rundt og sender meldinger i feil chattekanaler :)

ok all, remember yerga is our MT in MC ^^

Men gir meg ikke ganking er dreping i overtall, ifølge wikipedia.

Gank is a term from Player vs. Player MMORPGs, such as World of Warcraft. It originally came from the phrase "gang kill" and referred to multiple players killing a single player. However, it has evolved to also mean killing a player far less powerful than you or killing a player already fighting a non-player character.

Javelda, folk må pirke pirke og ha det inn med teskje :roll: , mt blir brukt alene i en ny tell rett etter du har sendt en tell feil,,, kan godt forandre det i den tidligere posten også om dere vil det........!!!!!

Og til ganke mannen vil jeg si at siden jeg spiller world of warcraft velger jeg å høre på info fra dem, slik info har første post i tråden masse av :yes:

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hva betyr IMBA?

Forresten denne tråden var et meget bra tiltak for meg som er oppi 30-årene og sliter veldig med alle disse forkortelsene. Minner meg mest om tekstemldingsspråket til ungdom i dag.

Vet ikke mange ganger jeg sitter leser guildchatten og klør meg i hue :hmm:

Tror jeg begynner og bli for gammel :!:

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Jeg kan bidra med noen RP-forkortelser/uttrykk, så folk ikke er helt lost om de f.eks. starter på RP-PvP når den engang kommer...

IC - In Character. Måten du skal snakke (skrive), tenkte, reagere, osv på i /s, /y, og i noen tilfeller /p (jeg vet at /p er IC i følge reglene, men dette er veldig lite realistisk med tanke på at /p er verdensomspennende, og den er grei for OOC-ting som må gå fort i en instance). Her er du characteren din, ikke deg selv. Hvordan han reagerer og svarer på ting kan være stikk motsatt av din, selv om det ikke alltid er like lett å få til på en overbevisende måte.

OOC - Out of Character, det motsatte av over. Det er spilleren som skriver, ikke characteren. Brukes som regel i /p, /raid, /w, /g (IC-whispers og guild chat er ikke uvanlig, men jeg ser ikke poenget. Samme problemet som med å holde /p IC).

Metagaming - Når du baserer RPingen din på ting som DU vet, men som characteren din overhodet ikke vet. Dette kan unnskyldes i begynnelsen, men har lett for å irritere folk når du kommer litt lenger opp i systemet. Eksempel på dette er f.eks. at du ser en kar som er kledd i cloth armor. Han har ikke noen demoner ved siden av seg, relativt nøytrale klær, og du har ikke sett ham bruke spells av noe slag. Er han da Priest, Mage eller Warlock? Eller bare en fyr som liker crossdressing? Inntil characteren din har en mulighet til å bedømme det, så aner han ikke, selv om DU kan sjekke ved å holde musepekeren over ham. Et annet klassisk eksempel er at du vet navnet på noen du aldri har møtt før (de fleste tar riktignok dette ganske med ro, og vil svare med ting som "I must be getting famous...").

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ting må jo ta sinnsykt lang tid å få ordna på slike servere. F.eks hvis man bare skal ut på en liten tur til Wailing Caverns, man kan jo ikke bruke general chat siden dette ikke finnes i "virkeligheten" men må da tusle til inngangen og siden introdusere seg for alle de andre og snakke og bli enige om hvem som skal hvor...

Men det er sikkert det de som spiller på RP servere liker også da.

Har selv spilt mye papirrollespill oppgjennom årene, men synes ikke akkurat denne tungvindte måten å spille online på frister så veldig mye :)

Lenke til kommentar

Selvsagt kan du bruke General Chat eller LFG for OOC-ting som å finne en gruppe. Characteren din hører ikke den kanalen - Han hører /s og /y, og i enkelte tilfeller /p. Alt annet er det spilleren som hører. Om man har noen IC-samtaler før man går inn i instancen eller hva man nå skal, hjelper det bare litt på stemningen...

Og man har jo meeting stones om man er så hardcore at man nekter å bruke kanalene i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vil jo ta evigheter å fullføre en slik liste..

Bare noen i farta:

BoW - Blessing of Wisdom

BoK - Blessing of Kings

BoS - Blessing of Salvation

SoC - Seal of Command

SotC - Seal of the Crusader

MS - Mortal Strike

GL - good luck

HF - have fun

DW - dual wield

FN - frost nova

CoC - Cone of Cold

AM - arcane missiles

FR - fire resistance

osv... Som sagt, dette vil ta evigheter ;)

Edit: min erfaring ang. bruken av MT: mt (små bokstaver) er mistell, og MT (du gjettet riktig, store bokstaver) Main Tank.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...