Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kjøpte nettopp Visual Basic 6 for dummies, men hva trenger jeg for å starte å programmere? Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 du trenger en pc, mus, tastatur og skjerm + windows med visual basic 6! da er du i gang! Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Hvor får jeg visual basic 6? Koster det? eventuelt, er det dyrt? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Jeg hadde revurdert 6.0, personlig valgte jeg .Net ettersom det er enklere å utveklse med andre programmeringsspråk i .NET-familien, er nyere (og dermed mer utviklet), samt det tar i bruk .NET teknologi som gjør bygging av DLL og Windows Services enklere. Mus er enklere å håndtere i .NET. Men andre er helt sikkert uenig med meg. EDIT: Får du kjøpt VB 6.0 enda? Endret 22. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Dersom du er på utskikk etter Visual Basic 6.0, tror jeg uheldigvis du vil møte store problemer med å få fatt i programmet. Det selges i bunn og grunn ikke lenger, og vil om kort stund miste støtte fra Microsoft. Således er jeg nå tildels enig med moskus, VB7 eller VB .NET er et mer fremtidsrettet valg som muligens i enda større grad tilfredstiller de krav for et lettfattelig, utviklingseffektivt samt kraftig programmeringsspråk. Skulle du derimot fremdeles ønske å forsøke å programmere med de eldre Visual Basic-versonene, kan du jo prøve ut følgende program: http://download.microsoft.com/msdownload/s...ce/vb5ccein.exe Dette er en «prøveversjon» av Visual Basic 5.0, hvilket mer eller mindre er likeledes med Visual Basic 6.0. Følgelig kan du helt utmerket benytte VB6-boken som veileder for denne kompilatoren - dette kan dessverre ikke sies om VB .NET. Differansen mellom disse to versjonene er såpass omfattende at de på flerfoldige måter kan anses som to særskilte programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så vidt jeg vet får du fremdeles fatt i Visual Basic .NET 2005 Beta 2 gratis. http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/get/ Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Men det som er så kjipt er at hvis man lager en exe av programmet (gjelder vb7 eller nyere) så vil jo ikke de fleste kunne kjøre det? Man må ha .Net framework. Derfor er vb6 greit, ikke noe prob, alle med xp kan kjøre det Eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Nei, det er korrekt - man må ha .NET-rammeverket installert. Men, de aller fleste har jo netttilgang med akseptabel hastighet, slik at en tildels med enkelhet kan laste dette ned. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Men det som er så kjipt er at hvis man lager en exe av programmet (gjelder vb7 eller nyere) så vil jo ikke de fleste kunne kjøre det? Man må ha .Net framework.Derfor er vb6 greit, ikke noe prob, alle med xp kan kjøre det Min erfaring er at de fleste XP-maskiner med Service Pack 2 har allerede Framework installert. Men ikke ta det for en universell sannhet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå